Hee!
Een tijdje terug heb ik me ingeschreven voor een busreis die heen en weer gaat naar een festival. Bij het aanmelden voor de bus kon ik aanvinken of ik via de organisatie van de bus een festival ticket kon kopen, dat heb ik gedaan.
Nu is het festival aankomend weekend en kan ik wegens omstandigheden niet meer naar het festival gaan en heb de busreis geannuleerd. Nu word ik vandaag gebeld dat afzeggen niet mogelijk is, omdat er een festival ticket voor me is besteld. Ik heb nog een keer op de site gekeken, maar nergens zijn algemene voorwaarden o.i.d te vinden, en er staat dus nergens vermeld dat annuleren niet mogelijk is.
Nu is mijn vraag, kan die organisatie mij iets maken als ik niet meega, en dus ook niet betaal?
Groetjes, Suzanne.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Festival tickets
Re: Festival tickets
Ja, als je niet betaald moet je er rekening mee houden dat je incassokosten en proceskosten moet betalen.
-
je plek in de bus is toch gereserveerd, dus de organisatie maakt ook die kosten. Die zal je dus gewoon moeten betalen. Tja en als het ticket al besteld is en niet meer aan iemand anders vergeven kan worden zul je gewoon moeten betalen.
Tja en op de vraag wat er gebeurt als je niet betaald is moeilijk te zeggen. Ik weet niet om wat voor bedrag het gaat maar meestal wordt het uitbesteed aan een incassobureau. Het is uiteindelijk aan de opdrachtgever om naar de rechter te gaan, sommige bedrijven doen dit niet voor een laag bedrag (kosten wegen niet op tegen opbrengst, ze krijgen niet alle kosten vergoed). Maar veel bedrijven incasseren uit principe alles (terecht), en dan lopen de kosten al gauw sterk op. Ik raad je aan gewoon te betalen, je hebt de kosten gemaakt.
Tja en op de vraag wat er gebeurt als je niet betaald is moeilijk te zeggen. Ik weet niet om wat voor bedrag het gaat maar meestal wordt het uitbesteed aan een incassobureau. Het is uiteindelijk aan de opdrachtgever om naar de rechter te gaan, sommige bedrijven doen dit niet voor een laag bedrag (kosten wegen niet op tegen opbrengst, ze krijgen niet alle kosten vergoed). Maar veel bedrijven incasseren uit principe alles (terecht), en dan lopen de kosten al gauw sterk op. Ik raad je aan gewoon te betalen, je hebt de kosten gemaakt.
Er staat dus nergens vermeld dat annuleren mogelijk is.er staat dus nergens vermeld dat annuleren niet mogelijk is.