LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Foute jurist
Foute jurist
Ik had hem destijds in de arm genomen om mijn zaak te behartigen in de zaak tegen mijn oude werkgever. Juli vorig jaar is er een begin me egemaakt. De eerste brief die hij verzond aan mijn oude werkgever was in december, in januari nogmaals en in februari naar de advocaat van mijn oude werkgever. Hierna is nooit meer ene reactie van hem geweest.
Nu heb ik hem bijna 3000 euro betaald. Twee declaraties betaald na werkzaamheden en één op voorhand (het grootste bedrag). Hij gaf me destijds aan er werk van te maken (lees: maart jl., maar er kwam totaal niets van hem uit) Inmiddels ben ik overgestapt naar een andere advocaat. Zij heeft hem meerdere malen gesommeerd om de declaraties te crediteren (wegens onbehoolijk mijn zaak te vertegenwoordigen en declaraties te verzenden die nooit kunnen overeenstemmen met de specificatie, ook maakte hij gebruik van artikelen die alleen een curato kan gebruiken).
De jurist vind zelf dat hij totaal niets verkeerd heeft gedaan en geeft dat ook geen geld retour. Aangezien ik niet zou hebben aangegeven ontevreden te zijn. Volgens mij had ik vaak genoeg gevraagd of hij me aub op de hoogte wilde houden, of hij er werk van maakte en of hij nog mijn advocaat was? Verder staat ook nog in een mail aan mij dat ik het NIET netjes vind dat hij niets laat horen. In mijn ogen toch genoeg mijn ontevredenheid geuit?
Hij is ook niet aangesloten bij een of andere vereniging. Verder overhandigd hij ook het procesdossier niet aan mijn advocaat.
Wie kan hier wat mee en heeft meer informatie voor me?
Groetjes,
MoonQueen
Nu heb ik hem bijna 3000 euro betaald. Twee declaraties betaald na werkzaamheden en één op voorhand (het grootste bedrag). Hij gaf me destijds aan er werk van te maken (lees: maart jl., maar er kwam totaal niets van hem uit) Inmiddels ben ik overgestapt naar een andere advocaat. Zij heeft hem meerdere malen gesommeerd om de declaraties te crediteren (wegens onbehoolijk mijn zaak te vertegenwoordigen en declaraties te verzenden die nooit kunnen overeenstemmen met de specificatie, ook maakte hij gebruik van artikelen die alleen een curato kan gebruiken).
De jurist vind zelf dat hij totaal niets verkeerd heeft gedaan en geeft dat ook geen geld retour. Aangezien ik niet zou hebben aangegeven ontevreden te zijn. Volgens mij had ik vaak genoeg gevraagd of hij me aub op de hoogte wilde houden, of hij er werk van maakte en of hij nog mijn advocaat was? Verder staat ook nog in een mail aan mij dat ik het NIET netjes vind dat hij niets laat horen. In mijn ogen toch genoeg mijn ontevredenheid geuit?
Hij is ook niet aangesloten bij een of andere vereniging. Verder overhandigd hij ook het procesdossier niet aan mijn advocaat.
Wie kan hier wat mee en heeft meer informatie voor me?
Groetjes,
MoonQueen
Re: Foute jurist
Beste MoonQueen,
Zou is met je advocaat in overleg treden om een klacht bij de Deken in te stellen.
Zou is met je advocaat in overleg treden om een klacht bij de Deken in te stellen.
JvGin,
Dat heb ik met de nieuwe advocaat al geprobeerd, helaas kan in Deken hierin niets van betekenis zijn.
Hij is namelijk uitgeschreven en bij geen enkele vereniging of iets dergelijks aangesloten.
Dat heb ik met de nieuwe advocaat al geprobeerd, helaas kan in Deken hierin niets van betekenis zijn.
Hij is namelijk uitgeschreven en bij geen enkele vereniging of iets dergelijks aangesloten.
Een andere mogelijkheid is dan nog om een vordering in stellen, maja, dat kost ook weer geld.
Helaas is dat wel de enige mogelijkheid.
Maar daar komt de rechtsbijstand dan wel weer van pas denk ik.
Maar daar komt de rechtsbijstand dan wel weer van pas denk ik.
Rechtsbijstand kan, maar dan zou ik er wel druk achter zetten;-), evenwel ben ik bereid om te kijken wat de mogelijkheden zijn.
Helaas ben ik bekend met de rechtsbijstand en je moet constant erachter aan gaan. Maar is dat eigenlijk niet met elke advocaat????;)
Ik werk zelf op een advocatenkantoor, en als ze daar merken dat een van de advocaten niet actief, maar passief een vordering incasseert,..... die krijgt echt wel even een opmerking.
Ow sorry, mijn excuses naar jou toe dan.
Mij lijkt dat terecht, maar dan wie ben ik. Als je je recht ergens wilt halen moet je het voor 1000% kunnen bewijzen en onderbouwen.
Mij lijkt dat terecht, maar dan wie ben ik. Als je je recht ergens wilt halen moet je het voor 1000% kunnen bewijzen en onderbouwen.
In uw geval klinkt het te bewijzen, wellicht kunt u via uw rechtsbijstand een doorverwijzing krijgen.
Een klacht bij de deken indienen.
Is geen mogelijkheid, want hij staat nergens meer ingeschreven sinds november 2008.