LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen communicatie over afwijzen bezwaar WOZ-waardering

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Dick73

Geen communicatie over afwijzen bezwaar WOZ-waardering

Ongelezen bericht door Dick73 »

Vorig jaar heb ik bezwaar laten maken tegen de WOZ-waardering van mijn woning door het bureau WOZ-deskundigen uit Venhuizen. Na enige tijd bleek dat ik alleen een bericht over de lopende procedure kreeg als ik ergens naar vroeg. Ook weer na een vraag mijnerzijds kreeg ik bericht dat de gemeente het bezwaar had afgewezen en dat beroep instellen geen zin zou hebben. Na meerdere keren gevraagd te hebben om inzage van de stukken (inhoud bezwaarschrift, inhoud gemeentelijke afwijzing, datum afwijzing e.d.) kreeg ik geen antwoord meer. Er is geen enkel contact meer.
De hele gang van zaken komt heel vreemd op mij over.
Hebben meer mensen deze ervaring?

juliomariner

Re: Geen communicatie over afwijzen bezwaar WOZ-waardering

Ongelezen bericht door juliomariner »

En wat geeft de gemeente aan?. Ik neem aan dat u niet alleen bij het bureau navraag heeft gedaan?

Dick73

Re: Geen communicatie over afwijzen bezwaar WOZ-waardering

Ongelezen bericht door Dick73 »

Contact met gemeente leidde tot het antwoord dat mijn vergelijk met identieke huizen niet opgaat omdat ook wordt gekeken naar verschil in afwerking en kwaliteit. Echter de door mij genoemde identieke woningen liggen in hetzelfde appartementencomplex (dus buitenzijde zelfde afwerking/kwaliteit), terwijl binnenzijde nimmer door gemeente bekeken is. Toen ik dit laatste aan de gemeente meedeelde eindigde de correspondentie en hoorde ik niets meer. Het was inmiddels door de trage communicatie met WOZ-deskundigen te laat voor het instellen van beroep.

Gesloten