| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Geld gestort gekregen
-
nainggolan
Geld gestort gekregen
Hallo,
Het volgende speelt zich af.
Ik heb een brief thuis gekregen op 14 januari 2009 van de gemeente maassluis met de medeling dat er geld is gestort op mijn rekening door een interne fout. Namelijk 1358,- euro. Of ik dit wilde terug storten.
Ik was verbaasd want ik wist niet in het bezit te zijn van een girorekening. Ik heb dit nagekeken en het blijkt te kloppen. 1358,- op een rekening op mijn naam.
Ik heb de postbank gebeld met de afpraak dat ik formulieren ontvang om mijn girorekening op te zeggen en het geld wat er op staat automatisch te storten naar de rekening van gemeente maassluis. Na de formulieren ontvangen te hebben is deze mogelijkheid er niet om het geld direct over te storten.
Nu kost het mij steeds meer tijd en geld om het geld proberen terug te storten en de rekening te sluiten.
Wie is nu verantwoordelijk voor al deze uitzoek kosten. GEmeente maassluis reageert ook agressief en dreigde met juridische stappen als ik het niet zou storten. Het is toch een fout van gemeetne maassluis? Nu zit ik met de gebakken peren!
Iemand een advies?
Mvg,
Michel
Het volgende speelt zich af.
Ik heb een brief thuis gekregen op 14 januari 2009 van de gemeente maassluis met de medeling dat er geld is gestort op mijn rekening door een interne fout. Namelijk 1358,- euro. Of ik dit wilde terug storten.
Ik was verbaasd want ik wist niet in het bezit te zijn van een girorekening. Ik heb dit nagekeken en het blijkt te kloppen. 1358,- op een rekening op mijn naam.
Ik heb de postbank gebeld met de afpraak dat ik formulieren ontvang om mijn girorekening op te zeggen en het geld wat er op staat automatisch te storten naar de rekening van gemeente maassluis. Na de formulieren ontvangen te hebben is deze mogelijkheid er niet om het geld direct over te storten.
Nu kost het mij steeds meer tijd en geld om het geld proberen terug te storten en de rekening te sluiten.
Wie is nu verantwoordelijk voor al deze uitzoek kosten. GEmeente maassluis reageert ook agressief en dreigde met juridische stappen als ik het niet zou storten. Het is toch een fout van gemeetne maassluis? Nu zit ik met de gebakken peren!
Iemand een advies?
Mvg,
Michel
-
Waterlelie
Re: Geld gestort gekregen
Je kan het bedrag door middel van een acceptgirokaart, de girofoon of internetbankieren terugstorten. Ik zie het probleem niet. Als jij ook per ongeluk geld op iemand anders rekening overmaakt dan wil je deze toch zo snel mogelijk retour..... Wat voor kosten heb je dan gedaan om het allemaal uit te zoeken?
Ik begreep dat het op een niet of nauwelijks gebruikte rekening bij postbank is gestort en dat U deze eigenlijk liever wilde opheffen?
Dat kan en het geld word dan op een andere rekening van U gestort.
De gemeente moet geduldig wachten want U mag eerst onderzoek doen en alles zelf regelen.
Vooral als je geen overschrijving kaart meer hebt word het anders lastig.
Dreigen met kosten mag maar slechts 2 weken is wel erg snel.
Ze mogen ook geen rente rekenen want U wist niets tot U een afschrift zou krijgen en vanaf die datum zou U het op een spaarrekening gestort kunnen hebben.
Als U toevallig nu deze rekening zou willen opheffen is dat hun probleem.
Pas als het elders gestort is na opheffen kunt U alsnog betalen en boete of rente hoef je nooit te vergoeden.
Zo mogen al blij zijn dat U mee werkte en er geen kostbare procedure voor gestart hoeft te worden.
Als ze wel incasso kosten gaan rekenen zou ik voorlopig niets betalen en de burgemeester persoonlijk vragen of U de door U gemaakte kosten mag verrekenen, ik weet nog wel enkele dure advocaten zodat er zeer weinig zal overblijven, misschien wel een negatief bedrag zodat U nogmaals kunt vangen!
Als je op vakantie zou zijn moeten ze toch ook gewoon wachten tot U weer terug is!
Dat kan en het geld word dan op een andere rekening van U gestort.
De gemeente moet geduldig wachten want U mag eerst onderzoek doen en alles zelf regelen.
Vooral als je geen overschrijving kaart meer hebt word het anders lastig.
Dreigen met kosten mag maar slechts 2 weken is wel erg snel.
Ze mogen ook geen rente rekenen want U wist niets tot U een afschrift zou krijgen en vanaf die datum zou U het op een spaarrekening gestort kunnen hebben.
Als U toevallig nu deze rekening zou willen opheffen is dat hun probleem.
Pas als het elders gestort is na opheffen kunt U alsnog betalen en boete of rente hoef je nooit te vergoeden.
Zo mogen al blij zijn dat U mee werkte en er geen kostbare procedure voor gestart hoeft te worden.
Als ze wel incasso kosten gaan rekenen zou ik voorlopig niets betalen en de burgemeester persoonlijk vragen of U de door U gemaakte kosten mag verrekenen, ik weet nog wel enkele dure advocaten zodat er zeer weinig zal overblijven, misschien wel een negatief bedrag zodat U nogmaals kunt vangen!
Als je op vakantie zou zijn moeten ze toch ook gewoon wachten tot U weer terug is!
-
nainggolan
Bedankt voor jullie reactie's. Het probleem is dat ik de rekening in mijn jeugdjaren heb geopend. Ik heb dus niets, geen overschrijfkaarten of formulieren van de postbank. Het kan allemaal heel makkelijk opgelost worden als ik het kan overschrijven d.m.v een overschrijvingskaart.
Alleen de postbank werkt totaal niet mee. Telefonisch is mij een opzegformulier beloofd waarmee ik het bedrag wat op de rekening staat kan tranfereren. Vervolgens krijg in een opzegformulier zonder dat ik geld kan transferen. Ik weer bellen met de postbank, maar vandaag hebben ze computer storing.
Ik weet dat het niet heel veel geld kost, maar het gaat om het principe. Daarnaast kost het mij veel tijd en gemeente maassluis zit ook nog in mijn nek te hijgen.(laaste week iets minder) Ik word er een beetje moe van.
Alleen de postbank werkt totaal niet mee. Telefonisch is mij een opzegformulier beloofd waarmee ik het bedrag wat op de rekening staat kan tranfereren. Vervolgens krijg in een opzegformulier zonder dat ik geld kan transferen. Ik weer bellen met de postbank, maar vandaag hebben ze computer storing.
Ik weet dat het niet heel veel geld kost, maar het gaat om het principe. Daarnaast kost het mij veel tijd en gemeente maassluis zit ook nog in mijn nek te hijgen.(laaste week iets minder) Ik word er een beetje moe van.
-
nainggolan
Hallo,
Ik heb ondertussen nog niet aan de betaling voldaan, af en toe een poging gedaan bij de postbank om de juiste formulieren opgestuurd te krijgen. In ieder geval probeer ik het op mijn gemakje te regelen want ik heb ook nog andere dingen te doen.
Het contact met de gemeente was al weer een tijdje geleden.
Nu krijg ik een brief van de gemeente, dat als ik niet betaal binnen drie dagen, dat ik dat een deurwaarder op mijn dak krijg.
Mogen zij dit zomaar doen? Ze hebben zelf toch een periode gehad van een aantal maanden om het terug te kunnen boeken. Maar ik moet binnen een bepaalde tijd gaan betalen??
Wat kan ik het beste doen?
Mvg,
Michel
Ik heb ondertussen nog niet aan de betaling voldaan, af en toe een poging gedaan bij de postbank om de juiste formulieren opgestuurd te krijgen. In ieder geval probeer ik het op mijn gemakje te regelen want ik heb ook nog andere dingen te doen.
Het contact met de gemeente was al weer een tijdje geleden.
Nu krijg ik een brief van de gemeente, dat als ik niet betaal binnen drie dagen, dat ik dat een deurwaarder op mijn dak krijg.
Mogen zij dit zomaar doen? Ze hebben zelf toch een periode gehad van een aantal maanden om het terug te kunnen boeken. Maar ik moet binnen een bepaalde tijd gaan betalen??
Wat kan ik het beste doen?
Mvg,
Michel
Postkantoor/ING binnenlopen. legitimatie meenemen, en ik weet zeker dat je binnen 10 minuten het geld hebt overgeschreven naar de gemeente.
Lijkt me ook niet meer normaal dat je het op die manier even oplost. Vervolgens zeg je de rekening op.
Lijkt me ook niet meer normaal dat je het op die manier even oplost. Vervolgens zeg je de rekening op.
-
nainggolan
Dat klopt, dit ben ik ook gewoon van plan. Het gaat erom, mochten ze toch geen geduld hebben en een deurwarder inschakelen. Dat kan toch niet, ik sta toch in mijn recht dat ik alle tijd heb om zoiets te regelen?
-
Waterlelie
Ze mogen een deurwaarder inschakelen om hun geld terug te vorderen. Ze hebben namelijk al bijna 2 maanden op andere manieren (door middel van brieven omdat ze het geld zelf niet mogen terugboeken) geprobeerd het geld terug te krijgen maar jij wilt het allemaal op je gemakje regelen.
Advies: Het bedrag zo snel mogelijk terugstorten. Een deurwaarder kost geld, en deze kosten worden op jou verhaald. Als je het wil laten voor komen kost het je nog meer geld, ik denk dat geen rechter jouw in het gelijk zou stellen.
Als het verhaal andersom was dan was jij het na 2 maanden ook helemaal zat toch?? Maar als je het allemaal nog steeds op je gemakje verder wil regelen.......
Advies: Het bedrag zo snel mogelijk terugstorten. Een deurwaarder kost geld, en deze kosten worden op jou verhaald. Als je het wil laten voor komen kost het je nog meer geld, ik denk dat geen rechter jouw in het gelijk zou stellen.
Als het verhaal andersom was dan was jij het na 2 maanden ook helemaal zat toch?? Maar als je het allemaal nog steeds op je gemakje verder wil regelen.......
-
nainggolan
Ik ga het advies opvolgen en het bedrag terugstorten via een ing-kantoor.
Toch blijf ik het raar vinden. Het moet toch niet uitmaken hoe lang ik er over doe, ik heb het druk. Stel dat ik inderdaad op vakantie ben?
Toch blijf ik het raar vinden. Het moet toch niet uitmaken hoe lang ik er over doe, ik heb het druk. Stel dat ik inderdaad op vakantie ben?
-
Waterlelie
Als je op vakantie was dan was het een ander verhaal, dit kan je namelijk bewijzen. Dat je het druk heb doet er niet ter zake, iedereen heeft het tegenwoordig druk. Zoals ik al zei, als het verhaal andersom was dan zou jij na 2 maanden ook juridische stappen nemen om je geld terug te vorderen. Wees blij dat ze ook geen wettelijke rente eisen, dit gebeurd wel wanneer je met de deurwaarder te maken krijgt en nog meerdere kosten.
-
The Sandman
Zij kunnen NIETS terugboeken, Zij kunnen GEEN geld van uw rekening halen.Ze hebben zelf toch een periode gehad van een aantal maanden om het terug te kunnen boeken.
U verliest dit, met waarschijnlijk veel extra geld te betalen. U moet handelen, U wiegert dit, dat is prima maar staat dus gelijk aan de diefstal van het geld.
Vandaag nog betalen!!! Doe je dat niet, dan zal het een hele dure kwestie worden.
De gemeente heeft NIETS te maken met het feit dat U van de rekening af wil. De gemeente moet gewoon het geld terug hebben.
Daarnaast: je hebt het helemaal niet druk.
Je hebt tijd om hier uitgebreid op forum over te discussieren en, per ommegaande, te reageren op posts.....
Dus stop met dwars doen en stort gewoon terug.
Je hebt tijd om hier uitgebreid op forum over te discussieren en, per ommegaande, te reageren op posts.....
Dus stop met dwars doen en stort gewoon terug.