LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geld terug domeinnamen?

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Dikkiebas

Geld terug domeinnamen?

Ongelezen bericht door Dikkiebas »

In januari 2014 een website ontwikkelaar opdracht gegeven voor het maken van een website voor een vast bedrag inclusief 4 extra domeinnamen.
Dit geheel afgerekend.
Zoveel maanden later na veel aanpassingen en testen blijkt dat de website niet aan mijn wensen voldoet, ook omdat ontwikkelaar niet op mijn mails reageert, ik moet zelf overal achteraan bellen en hopen dat er weer iets gebeurd.
Nu wil ik de samenwerking opzeggen waarbij ik me realiseer dat ik die ontwikkelkosten kwijt ben. De ontwikkelaar wil echter ook de kosten voor de 4 extra domeinnamen niet terugbetalen terwijl hier nog niets voor is gedaan, dit zou uiteraard pas gebeuren nadat de website online zou worden gezet.
M.i. is, met betrekking tot de 4 domeinnamen, hier sprake van niet geleverde producten en heb ik recht op m'n geld terug.
In hoeverre sta ik hier juridisch in m'n recht?

Alvast bedankt.

dhc

Re: Geld terug domeinnamen?

Ongelezen bericht door dhc »

De website is voor uw eigen onderneming? Dan hoort u de vraag elders te stellen, dit is een consumentenforum, niet bestemd voor zakelijke problemen.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

Je hebt een totaalpakket besteld. Als je het contract voor dit pakket ontbind wegens wanprestatie, is ook de aanschaf (eigenlijk huur) van de domeinen ontbonden.
Wel betwijfel ik of er grond is om het hele contract te ontbinden. Als jij de websites ergens anders laat door ontwikkelen heb je nog steeds dezelfde domeinen nodig. Deze kun je nog steeds afnemen via de eerste aanbieder, waarbij hij gewoon de domeinen levert en iemand anders de websites en eventuele hosting...

vroem

Ongelezen bericht door vroem »

en als je pech hebt ben je de domeinnamen wellicht ook kwijt.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Dat is inderdaad het eerste om na te kijken, op wiens naam staan die domeinen nu, op naam van TS (wat wel zo zou horen) of op naam van de ontwikkelaar (helaas veel voorkomend praktijk).

Gesloten