LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gereviseerde motor van auto loopt vast, en nu?

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Albert van Loon

Gereviseerde motor van auto loopt vast, en nu?

Ongelezen bericht door Albert van Loon »

Waar kan ik terecht als consument om dit juridisch (kostenloos) opgelost te krijgen?
En naar welke overkoepelende organisatie kan ik heen om over de betrokken verzekeringsmaatschappijen, een klacht in te dienen om de tactieken van hun aan de kaak te stellen. Ik wil een rijdende BMW terug, niet meer dan dat!
De rammelende motor van mijn BMW is i.o.v. mij door een garage bedrijf Carprof (geen Bovag) uitgebouwd, en door 'Motoren Revisie Weert' gereviseerd, met garantie in September 2017.
Na 2 maanden loopt gereviseerde motor vast op 17 November 2017.
Na geruzie tussen beide verzekeraars garage en revisiebedrijf , en vele e-mails, aansprakelijkheidstellingen, en tijdsvertragingen tot 3 X toe schade expertise uitgevoerd door erkende expertisebureaus als CED en DEKRA in opdracht van rechtsbijstand garagebedrijf,
waarvan de laatste 3e expertise op 16 Mei 2018 jl. waar tot op heden geen rapport van klaar is.
Nader info ontvangen bij 2 advocaten kantoren in Weert over rechtsgang, en consumentenrecht, wil ik geen advocaat en rechtbank kosten. De motorrevisie heeft al meer dan 6700,- euro gekost. Maar een schadevergoeding door een rechter mag blijkbaar ook niet, om de onkosten te betalen aan rechtspraak en advocaat. Ik hoef er zelf niks aan te verdienen, ik wil een rijdende auto terug!
Zelf had ik geen rechtsbijstand, nu dus wel, maar dat mag de ARAG weer niet oppakken voor mij.

In 1e expertise stond als eindrapport dat garagebedrijf geen verwijdbare fouten heeft gemaakt, en Motoren Revisie Weert, al het motorblok in z’n geheel gedemonteerd en grondig gereinigd heeft waardoor de oorzaak niet vast te stellen is. In de 2e expertise tegenpartij revisiebedrijf is aangegeven dat er zonder olie gereden is, wat onmogelijk is doordat er geen foutcodes enz. in het motormanagement aangegeven is, en geen noodloop enz. m.a.w. technisch aangetoond dat dit niet de oorzaak is. Er was door garagebedrijf ook 4.5 ltr olie afgetapt voor 2e demontage.
Het 3e bindende expertise rapport van DEKRA i.o.v. rechtsbijstand garagebedrijf, van 16 Mei 2018 jl. is tot op heden nog niet klaar,.... :?

De auto had ik na 3 maanden geschorst in Januari 2018 bij de RDW, en de All-risk verz. stop gezet, maar nu gaat het wel heel lang duren zo, :evil:
misschien een zaak voor op TV bij Radar?

Moneyman

Re: Gereviseerde motor van auto loopt vast, en nu?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Albert van Loon schreef:Waar kan ik terecht als consument om dit juridisch (kostenloos) opgelost te krijgen?
En naar welke overkoepelende organisatie kan ik heen om over de betrokken verzekeringsmaatschappijen, een klacht in te dienen om de tactieken van hun aan de kaak te stellen. Ik wil een rijdende BMW terug, niet meer dan dat!
De rammelende motor van mijn BMW is i.o.v. mij door een garage bedrijf Carprof (geen Bovag) uitgebouwd, en door 'Motoren Revisie Weert' gereviseerd, met garantie in September 2017.
Na 2 maanden loopt gereviseerde motor vast op 17 November 2017.
Na geruzie tussen beide verzekeraars garage en revisiebedrijf , en vele e-mails, aansprakelijkheidstellingen, en tijdsvertragingen tot 3 X toe schade expertise uitgevoerd door erkende expertisebureaus als CED en DEKRA in opdracht van rechtsbijstand garagebedrijf,
waarvan de laatste 3e expertise op 16 Mei 2018 jl. waar tot op heden geen rapport van klaar is.
Nader info ontvangen bij 2 advocaten kantoren in Weert over rechtsgang, en consumentenrecht, wil ik geen advocaat en rechtbank kosten. De motorrevisie heeft al meer dan 6700,- euro gekost. Maar een schadevergoeding door een rechter mag blijkbaar ook niet, om de onkosten te betalen aan rechtspraak en advocaat. Ik hoef er zelf niks aan te verdienen, ik wil een rijdende auto terug!
Zelf had ik geen rechtsbijstand, nu dus wel, maar dat mag de ARAG weer niet oppakken voor mij.

In 1e expertise stond als eindrapport dat garagebedrijf geen verwijdbare fouten heeft gemaakt, en Motoren Revisie Weert, al het motorblok in z’n geheel gedemonteerd en grondig gereinigd heeft waardoor de oorzaak niet vast te stellen is. In de 2e expertise tegenpartij revisiebedrijf is aangegeven dat er zonder olie gereden is, wat onmogelijk is doordat er geen foutcodes enz. in het motormanagement aangegeven is, en geen noodloop enz. m.a.w. technisch aangetoond dat dit niet de oorzaak is. Er was door garagebedrijf ook 4.5 ltr olie afgetapt voor 2e demontage.
Het 3e bindende expertise rapport van DEKRA i.o.v. rechtsbijstand garagebedrijf, van 16 Mei 2018 jl. is tot op heden nog niet klaar,.... :?

De auto had ik na 3 maanden geschorst in Januari 2018 bij de RDW, en de All-risk verz. stop gezet, maar nu gaat het wel heel lang duren zo, :evil:
misschien een zaak voor op TV bij Radar?
Tsja, gratis oplossingen bestaan niet. Je hebt al een heel circus achter de rug, zo te zien. De logische stap om te zetten als je denkt dat je gelijk hebt is procederen, maar dat wil je niet. ARAG zal dat uiteraard niet oppakken, want het issue liep al.

Maar... waarom wacht je niet gewoon het derde rapport af?

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Albert van Loon schreef: door een garage bedrijf Carprof (geen Bovag) uitgebouwd, en door 'Motoren Revisie Weert' gereviseerd, met garantie in September 2017.
Heb je met beide partijen een overeenkomst, of alleen met Carprof?

Albert van Loon

Overeenkomst met Carprof, en ik heb begrip voor hun situatie, omdat ze zoals ik het zie, hun in het gelijk staan, en ook aangetoond is. Daar zijn nog steeds mee bezig,........ Echter de tijd tikt maar door,

Albert van Loon

Update: 3e expertise rapport is opgesteld op 31-07-2018. Wederom bewezen dat oorzaak in het niet goed herstellen van het motorblok aan Motoren Revisie Weert ligt. Weer een aansprakelijkheidsstelling is gedaan door de rechtsbijstand. Weer wordt er door MRW een expertise aangevraagd omdat de 3e expertise niet erkend is door hun, als zijnde arbitrage bindende expertise. Dit wordt niet meer geaccepteerd, wordt vervolgt,......

Ivo.w

Ongelezen bericht door Ivo.w »

Jij hebt een overeenkomst met Carprof. Het enige waar jij mee te maken hebt is dan ook Carprof. Die zullen voor jou de zaak in orde moeten brengen.

Dat zij denken dat een door hen extern ingehuurde partij (revisiebedrijf Weert) aansprakelijk is, moeten die twee vervolgens onderling maar oplossen. Daar hoef jij niet op te gaan zitten wachten.

Ofwel: stappen ondernemen tegen Carprof is wat je moet doen. En niet de soap van die verzekeringsmaatschappijen waar jij niks mee te maken hebt gaan zitten afwachten.

Gesloten