LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gezamelijke aansprakelijkheid

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
stef128

Gezamelijke aansprakelijkheid

Ongelezen bericht door stef128 »

Hoi allemaal,

ik heb een vraag over gezamelijke aansprakelijkheid.
Ik woon in een studentenflat en deel een verdieping met 7 andere studenten. Een tijdje geleden is er bij ons een deur kapot gegaan, waarschijnlijk tijdens een feestje van een van onze huisgenoten. Ik en 6 anderen huisgenoten waren op dat moment niet aanwezig.

De huisgenoot die het feestje heeft georganiseerd destijds weet niet wie het gedaan heeft en wil dus niet betalen. Onze huisbaas vind daarom dat we maar met z'n alle de rekening van 250 euro moeten betalen. In principe vind ik het niet erg, ik kan die 31 euro best wel missen.

Ik vraag me alleen wel af of onze huisbaas ons zomaar gezamelijk aansprakelijk kan stellen. Weet iemand of er een juridische grond voor zo iets bestaat?

Met vriendelijke groeten,

Stef

sjorskuhh21

Re: Gezamelijke aansprakelijkheid

Ongelezen bericht door sjorskuhh21 »

Wat de juridische grond daarvan is weet ik niet, maar het lijkt me niet dat je daar allemaal voor aansprakelijk gesteld kan worden.
Misschien moet je even contact opnemen met het juridisch loket, zij hebben zulke kennis vaak paraat, en weet je binnen een paar minuten hoe het zit.
succes!

Gesloten