LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Global Collect

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
elly.konstapel
Contacteer:

Global Collect

Ongelezen bericht door elly.konstapel »

Ondanks het feit dat al 10 jaar wordt gewaarschuwd voor Global Collect zijn ze nog actief.
Bij mij wordt sinds Augustus zonder toestemming maandelijks 15 euro afgeschreven
Zoekend op internet blijkt dus dat al in 2006 door Radar gewaarschuwd werd voor dit "bedrijf".
Zijn er nog meer gedupeerden en wat kan hier aan gedaan worden? :!:

kuklos

Re: Global Collect

Ongelezen bericht door kuklos »

elly.konstapel schreef:Ondanks het feit dat al 10 jaar wordt gewaarschuwd voor Global Collect zijn ze nog actief.
Bij mij wordt sinds Augustus zonder toestemming maandelijks 15 euro afgeschreven
Zoekend op internet blijkt dus dat al in 2006 door Radar gewaarschuwd werd voor dit "bedrijf".
Wil je een serieus antwoord op wat er nog mer gedaan kan worden? In dat geval:

1) Global Collect is een zogenaamd ePayments bedrijf dat incasseert voor anderen.
2) Het is een echt bedrijf, een serieus bedrijf tegenwoordig opererend onder de naam ingenico ePayments.
3) Je kan gewoon contact met ze opnemen en ze zijn gevestigd in Hoofddorp, en hebben gewoon een adres en telefoonummer:
Adres: Planetenweg 43-59, 2132 HM Hoofddorp
Telefoon: 023 567 1500
Dus wat kan je eraan doen? Vooral zelf eens contact opnemen met dit bedrijf, en als je hier vragen hebt, voldoende informatie geven. Met jouw bericht kan - helaas - niemand iets.

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

elly.konstapel schreef:Ondanks het feit dat al 10 jaar wordt gewaarschuwd voor Global Collect zijn ze nog actief.
Zomaar? Staat er geen kenmerk / reden bij?
Dat zou een eerste indicatie moeten zijn. Is de omschrijving te vaag (of snap je het niet) volg dan advies Kuklos: Bel ze en vraag na.

elly.konstapel
Contacteer:

Mijn verontwaardiging is inmiddels aaanzienlijk minder omdat Winkelenensparen , prompt heeft gereageerd op mijn boze brief en het :abonnement" met onmiddellijke ingang heeft beëindigd. Toch blijft het gevoel dat de manier waarop ik een abonnement zou zijn aangegaan een slimme truc is.
(Argeloos ,misschien naïef of dom op ja klikken bij een aankoop bij Groupon) Global Collect incasseert bij al die domme, naïeve `"ja klikkers" en ik ben zo'n 100 euro lichter.

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

elly.konstapel schreef:Mijn verontwaardiging is inmiddels aaanzienlijk minder omdat Winkelenensparen , prompt heeft gereageerd op mijn boze brief en het :abonnement" met onmiddellijke ingang heeft beëindigd. Toch blijft het gevoel dat de manier waarop ik een abonnement zou zijn aangegaan een slimme truc is.
(Argeloos ,misschien naïef of dom op ja klikken bij een aankoop bij Groupon) Global Collect incasseert bij al die domme, naïeve `"ja klikkers" en ik ben zo'n 100 euro lichter.
dus omdat een consument eurotekens in de ogen krijgt (u noemt het argeloos of naïef of dom) bij een aanbod op groupon, hier met het volle verstand op klikt en akkoord gaat met het verdienen van de vele euro's, voor het gemak even vergeet dat hier dan ook nog een abonnement met vaste maandelijkse kosten aan vast zit, is opeens de betaalprovider de boosdoener.

Ik lees dus: consument schaft via groupon iets aan dat vervolgens een aanbod is van winkelenensparen en die heeft de betalingen uitbesteed aan global collect. En omdat die laatste partij de opdracht die zij krijgt met goedkeuring van u als consument uitvoert, namelijk incasseren van uw rekening, zijn zij opeens verkeerd bezig.

:? schiet mij maar lek

kuklos

elly.konstapel schreef:(Argeloos ,misschien naïef of dom op ja klikken bij een aankoop bij Groupon) Global Collect incasseert bij al die domme, naïeve `"ja klikkers" en ik ben zo'n 100 euro lichter.
Even kijken of ik het goed begrijp.
JIJ koopt iets via Groupon, leest de voorwaarden niet of niet goed en vervolgens is alles en iedereen schuldig, behalve jijzelf. Daarna post je hier om Global Collect aan de schandpaal te nagelen, hebt zelfs kunnen vinden dat
elly.konstapel schreef:Zoekend op internet blijkt dus dat al in 2006 door Radar gewaarschuwd werd voor dit "bedrijf".
, maar de contactgegevens moet ik je aanleveren?
En je zoekt zelfs
elly.konstapel schreef:Zijn er nog meer gedupeerden en wat kan hier aan gedaan worden? :!:
. Gedupeerden van wat eigenlijk?

elly.konstapel
Contacteer:

Na de naam gegoogled te hebben schrok ik van het aantal klachten op internet. Dus het bedrijf wordt al sinds 2006 "aan de schandpaal genageld" . De ervaringen van anderen komen overeen met die van mij.

kuklos

Hou toch op, de fout ligt volledig en al bij jou. JIJ hebt niet goed gekeken toen je ergens mee akkoord ging en nu heeft iedereen schuld, behalve jij.

elly.konstapel
Contacteer:

Zo is dat en met mij honderden anderen.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Zo is dat en met mij honderden anderen.
"Honderden anderen" is een relatief begrip, hoeveel procent van het totale klantenbestand is dat ?
En tja... als ik een euro zou krijgen voor iedereen in NL die "stom ergens op klikt zonder te lezen" kon ik vandaag nog stoppen met werken.
Als je goed gelezen hebt heb je niet eens iets te maken met "Globalcollect" die voeren alleen maar uit waar je bij GROUPON op geklikt hebt.
ALS je dan al denkt reden te hebben om je misleid te voelen , dan moet je bij Groupon zijn.

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

elly.konstapel schreef:Na de naam gegoogled te hebben schrok ik van het aantal klachten op internet. Dus het bedrijf wordt al sinds 2006 "aan de schandpaal genageld" . De ervaringen van anderen komen overeen met die van mij.
maar heel eerlijk gezegd doen die 100 anderen er niet heel erg toe in dit geval.

Kan er misschien kort aangegeven worden op welk punt dit bedrijf foutief opereert? Dit bedrijf krijgt de opdracht van een bedrijf. Dat bedrijf zegt: incasseer x bedrag bij consument y, wij hebben een incassomachtiging welke is afgegeven door de consument. Global Collect zegt: Prima, wij zullen het geld voor jullie gaan incasseren.

En omdat Global Collect dus incasseert wat er overeen is gekomen, zijn zij foutief bezig? Ik blijf de redenatie een beetje vreemd vinden.

Zoals ook al gezegd, 100-en klachten. En u heeft ook inzicht in de totale grootte van hun klantenbestand? Het is een internationaal bedrijf dat geld incasseert voor online betalingen bij de meest uiteenlopende bedrijven. Zie het als een soort van iDeal. Als er met een iDeal betaling iets wordt afgeschreven en het product wordt niet geleverd, is iDeal dan verantwoordelijk? Natuurlijk niet. iDeal is het platform en niet de instantie waar je moet zijn met je klachten. Op klacht.nl zie ik 1000 klachten, even laag aanhoudend, 1.000.000 klanten wellicht, komt dat uit op een totaal aantal van wel 0,1%.

Ik zie op klacht.nl een kleine 1000 klachten staan. Allemaal mensen die in een aanbieding zijn getrapt en een abonnement zijn aangegaan. Global Collect reageert zo te zien netjes op de meeste ingediende klachten. Met het meest logische antwoord, namelijk, neem contact op met de opdrachtgever van de betaling. Allemaal geven ze aan dat er "onrechtmatig" geld wordt afgeschreven. Niemand weet iets van een abonnement. Niemand kan zich herinneren dat ze een doorlopend abonnement hebben afgesloten. Totdat iemand ze er aan herinnert, en opeens weten ze het weer.

Verantwoordelijkheid nemen is er helaas niet meer bij. Met het volle verstand iets afsluiten bij groupon, zichzelf al rijk rekenend, en als de rekening komt, opeens niet meer weten waar het over gaat. Ik vraag me af wie nu wie aan het oplichten is :wink:

Gesloten