ik heb een vraag:
Heb onlangs wat gekocht via internet, na een paar weken ging ik het gebruiken op cursus en bleek het instrument kapot(lam), heb contact gezocht en ze deden al vreemd maar ok aan kapot ding heb k niks.
Heb het overigs ook docenten naar laten kijken.
Nu week later krijg ik een mail dat er niks kapot is en of ik even 9.08 over wil maken anders krijg ik het niet terug. (het kan door de brievenbus) Kan dit zomaar? Het word zo een welles/nietes spelletje
maar ik wil gewoon mij geld terug.
Goedkoop is dus duurkoop.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] graag advies of retourzending
Re: graag advies of retourzending
U was dus gewoon te laat en heeft géén recht meer om van de koop af te zien.griet1980 schreef:ik heb een vraag:
Heb onlangs wat gekocht via internet, na een paar weken ging ik het gebruiken op cursus en bleek het instrument kapot(lam)
Dat kan, ja. Misschien gebruikt u het wel verkeerd of heeft u de batterijen er niet ingedaan (of de waterslang natuurlijk want we hebben hier géén idee wàt u nu precies heeft gekocht behalve dat het door de brievenbus kan). Misschien heeft u verkeerd begrepen wat het "instrument" eigenlijk kan of doet. Misschien heeft u de aanbieding van de leverancier volledig verkeerd begrepen of uitgelegd, wie zal het zeggen? De leverancier wil het graag aan u retourneren maar wil uiteraard niet met de kosten blijven zitten. Hij mag dan ook van u verwachten dat u die kosten betaalt.Nu week later krijg ik een mail dat er niks kapot is en of ik even 9.08 over wil maken anders krijg ik het niet terug. (het kan door de brievenbus) Kan dit zomaar? Het word zo een welles/nietes spelletje
maar ik wil gewoon mij geld terug.
Dat is al héél lang zo dus u komt daar rijkelijk laat achter. Maar nogmaals, we hebben hier géén idee of het uberhaupt goedkoop was, dat instrument van u dat door de brievenbus past.Goedkoop is dus duurkoop.
Wat heb je gekocht en wat is er mis mee volgens jou? Hoeveel heb je er voor betaald?
U stelt dat het product kapot is. In een dergelijk geval heeft u in eerste instantie recht op, naar uw keuze, kosteloos herstel of vervanging. Hoewel onlangs een rekbaar begrip is ga ik er vanuit dat het product binnen zes maanden na aflevering defect is geraakt. Hierdoor hoeft u alleen aannemelijk te maken dat het product niet werkt zoals u mocht verwachten.
U geeft aan dat u docenten naar het product heeft laten kijken. Misschien willen zij wel een getuigenverklaring afgeven. Hoe de verkoper komt aan 9,08 euro aan verzendkosten is mij een raadsel. Aangetekende verzending bij Post.nl kost 8,05.
U heeft onvoldoende informatie gegeven om te kunnen beoordelen of u succesvol een beroep kunt doen op de Wet koop op afstand.
U geeft aan dat u docenten naar het product heeft laten kijken. Misschien willen zij wel een getuigenverklaring afgeven. Hoe de verkoper komt aan 9,08 euro aan verzendkosten is mij een raadsel. Aangetekende verzending bij Post.nl kost 8,05.
U heeft onvoldoende informatie gegeven om te kunnen beoordelen of u succesvol een beroep kunt doen op de Wet koop op afstand.