| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Gratis beleggings cetificaat van ca. Fl. 250,-
Gratis beleggings cetificaat van ca. Fl. 250,-
20 jaar geleden kregen we een gratis beleggings certificaat van ca. Fl. 250,- aangeboden van "De Belegginsplan Adviseurs" uit Bussum. Het eindbedrag van dit certificaat is gebaseerd op een geprognotiseerd rendement van het Aegon aandelenfund van 14%. Nu de expiratiedatum voor de deur staat ben ik gaan uitzoeken hoe ik het certificaat kan verzilveren:
Omdat ik al die jaren nooit ben geinformeerd over de resultaten van dit certificaat ben ik gaan zoeken op google en DNB, maar helaas zonder resultaat. Via Aegon ben ik erachter gekomen dat het certificaat is uitgegeven door NIENABER ADVIESGROEP, inclusief email en contactpersoon! Na een mailje kreeg ik al snel de resultaten van het certificaat en is, door de jarenlange negatief klimaat op de beurzen, slechte 20 Euro (44 guldens) (Het 'Aegon aandelenfund' is ook een woeker fund volgens google).
Dus niet de moeite om te verzilveren omdat in de voorwaarde staat dat je ook nog een bewijs van leven moet meesturen.
Een gegeven paard mag je niet in de bek kijken, maar ik dacht, laat ik deze rare financiele zaak even delen op dit forum.
Met vriendelijke groeten..
Omdat ik al die jaren nooit ben geinformeerd over de resultaten van dit certificaat ben ik gaan zoeken op google en DNB, maar helaas zonder resultaat. Via Aegon ben ik erachter gekomen dat het certificaat is uitgegeven door NIENABER ADVIESGROEP, inclusief email en contactpersoon! Na een mailje kreeg ik al snel de resultaten van het certificaat en is, door de jarenlange negatief klimaat op de beurzen, slechte 20 Euro (44 guldens) (Het 'Aegon aandelenfund' is ook een woeker fund volgens google).
Dus niet de moeite om te verzilveren omdat in de voorwaarde staat dat je ook nog een bewijs van leven moet meesturen.
Een gegeven paard mag je niet in de bek kijken, maar ik dacht, laat ik deze rare financiele zaak even delen op dit forum.
Met vriendelijke groeten..
Re: Gratis beleggings cetificaat van ca. Fl. 250,-
Ach, het was een klein woekerpolisje maar je kreeg het toch gratis?
Hmmmm, ja, een gegeven paard niet in de bek kijken. 20 jaar lang in de agenda blijven schrijven dat het binnen de gestelde termijn verzilverd kan worden. Ben blij dat dit gedeeld is. Hoef ik er geen verdere energie in te stoppen.
Maar wat gebeurd er met al de certificaten die niet verzilverd worden?
Maar wat gebeurd er met al de certificaten die niet verzilverd worden?
De vraag is of de (certificaat)uitgevende instelling uberhaupt wel over een adequate vergunning (destijds de Wet Toezicht Effectenverkeer/Wte) beschikte om beleggingscertificaten uit te geven. Maar aangezien ook twintig jaar geleden overheidstoezichthouders, als DNB en toen nog de STE, vooral zaten te slapen, zal daar waarschijn toen -net als nu- geen haan naar gekraaid hebben. In Nederland kan en kon dit allemaal.
Het historisch rendement over 20 jaar van een wereldwijd beleggend aandelenfonds zou overigens naar mijn oordeel weliswaar erg laag, maar nog steeds wel positief moeten zijn en dus niet negatief zoals in je bericht wordt beweerd. Kennelijk roept men maar wat bij Aegon of bij Nienaber !
Het historisch rendement over 20 jaar van een wereldwijd beleggend aandelenfonds zou overigens naar mijn oordeel weliswaar erg laag, maar nog steeds wel positief moeten zijn en dus niet negatief zoals in je bericht wordt beweerd. Kennelijk roept men maar wat bij Aegon of bij Nienaber !