LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] handtekening vervalst postnl

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Elinek
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 nov 2009 20:53

handtekening vervalst postnl

Ongelezen bericht door Elinek »

ik ontving donderdag een pakje dat door de brievenbus kon, maar waar een handtekening voor vereist was. Toen ik thuiskwam lag het in mijn brievenbus, en toen ik op track en trace keek zag ik dat het pakje inderdaad bezorgd was, maar er stond een scan bij van een handtekening die niet van mij was, er stond een handtekening waar duidelijk alleen mijn voornaam in stond, en zo teken ik nooit, ik teken altijd met mijn achternaam. Verleden week had ik ook een pakje waar handtekening voor vereist was maar die hoefde ik toen ook al niet te zetten, ik heb toen niet op track en trace gekeken.

Ik vind dit echt zorgelijk dat zomaar een valse handtekening wordt gezet door de bezorger om sneller te kunnen afleveren. Gebeurt dit vaker en moet ik actie ondernemen?

witte angora
Berichten: 31026
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: handtekening vervalst postnl

Ongelezen bericht door witte angora »

Het komt vaker voor dan je denkt. Hier een link (ach...), daar zie je vanzelf al een aantal mogelijkheden om een klacht in te dienen.

https://www.google.nl/search?q=postnl+h ... 7QaHq4DoAw

Moneyman
Berichten: 30343
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: handtekening vervalst postnl

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ook mijn postbode zet regelmatig een handtekening voor een pakketje wat hij vervolgens óf door de bus gooit, óf bij de buren afgeeft. Kent ons en mijn buren al in verband met het feit dat hij er al jaren komt. Loopt soms ook de achtertuinen in en legt iets dan in bijvoorbeeld het houthok, met een briefje door de deur. Kwestie van vertrouwen.

Natuurlijk mag het niet, maar ik ben erg blij dat hij het doet. Anders zouden heel wat pakketjes niet zo makkelijk afgeleverd kunnen worden...

Brainless
Berichten: 938
Lid geworden op: 23 sep 2011 18:58

Re: handtekening vervalst postnl

Ongelezen bericht door Brainless »

Gebeurd hier (gelukkig) ook.
Maar alleen als de bezorger weet dat er geen dure dingen inzitten.
Vaak laten we dat ook vermelden op de pakbon (dat hij mag tekenen) en hij weet ons plekje waar hij ze mag/kan achterlaten.

Dat is niet in de brievenbus aan de weg, maar door de voordeur; grotere pakketten laten we op een andere plek leggen.
Wij wonen ook buitenaf en wij horen niet altijd als hij er is.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: handtekening vervalst postnl

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

De bezorger krijgt niets uitbetaald voor pakjes die naar een afhaalpunt moeten. Dat is de reden. Geadresseerde wordt boos op bezorger in plaats van op PostNL.

Verdeel en heerstactiek van PostNL.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: handtekening vervalst postnl

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Een bezorger kiest er altijd nog zelf voor om voor post.nl te gaan rijden. Die weet wat de afspraken zijn. Dat zou net zoiets zijn dat als jij 5000 euro per maand wilt verdienen en je krijgt maar 4000 euro en dat je dan op vrijdag maar niet gaat werken.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: handtekening vervalst postnl

Ongelezen bericht door bprosman »

Zolang het goed gaat is iedereen natuurlijk blij met deze acties (zelf aftekenen, pakje in t "kippenhok" etc.) , feit blijft dat het niet kan en dat het niet mag. Op het moment dat het fout gaat is Leiden natuurlijk in last en staat het forum hier vol over de "Frauderende postbezorger".
Wat betreft het niet uitbetaald krijgen, eens met GJvdZ, als je voor PostNL gaat rijden ken je de voorwaarden, en is dit je ondernemersrisico.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: handtekening vervalst postnl

Ongelezen bericht door sjohie »

Voordat we nou Post NL, of welk ander bedrijf ook erbij slepen, en daar van alles overgaan vinden, is het misschien handig om van TS te horen om welk bedrijf het precies gaat. Overigens heb ik net ff bij mijn postNL historie gespiekt, en de handtekeningen (van mijzelf) die ik daar in kan zien, lijken niet op wat ik op hun PDA aan de deur zet. Misschien komen die dingen überhaupt niet goed over naar het systeem?

stofzuigertje

Re: handtekening vervalst postnl

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik weet dat mijn handtekening zwaar vervromd op die kastjes komt...
En vervalsen, ja dat krijg je met die lage tarieven die zij kregen!

Als je dit niet wilt moet je het aangetekend laten sturen tegen hogere kosten en dat wil vrijwel niemand!

Ja, het is niet anders, op papier is alles geregeld maar zo werkt de vrije markt nu eenmaal.

sweet-devil
Berichten: 123
Lid geworden op: 03 dec 2014 14:27

Re: handtekening vervalst postnl

Ongelezen bericht door sweet-devil »

sjohie schreef:Voordat we nou Post NL, of welk ander bedrijf ook erbij slepen, en daar van alles overgaan vinden, is het misschien handig om van TS te horen om welk bedrijf het precies gaat. Overigens heb ik net ff bij mijn postNL historie gespiekt, en de handtekeningen (van mijzelf) die ik daar in kan zien, lijken niet op wat ik op hun PDA aan de deur zet. Misschien komen die dingen überhaupt niet goed over naar het systeem?
Post NL staat duidelijk in de titel?

Gesloten