sylvesterb schreef: ↑03 feb 2019 14:23
Dat hoefde ze enkel te doen als ze een vermoeden hadden dat deze defect was. Als de CV ketel standby staat en de thermostaat dit ook aangeeft dan is er geen defect.
Heeft TS niet gewoon een nota gekregen op basis van de werkelijke meterstanden?
Iedereen krijgt een nota op basis van werkelijke meterstanden. De vraag is dan ook waar het verbruik vandaan komt.
In de zomer concludeerde ik dat de verwarmingen in huis ook allemaal bloed heet waren, terwijl ik de thermostaat op 15 graden had staan. (Toen hebben ze geen fouten in de ketel kunnen vinden) Daar klopt dus niks van.
In de zomer is mij verteld de verwarmingen dicht te draaien en dan zou het verholpen moeten zijn. Dat gedaan en ze bleven daarna koud. Ik ben me van geen kwaad bewust. Ik woon sinds vorig jaar voor het eerst op mezelf en als de kemkens mij dit verteld neem ik aan dat het goed zit.
Hier zit gewoon de fout dat je in de ruimte waar thermostaat hangt de radiatoren dicht gedraaid worden; dan worden de radiatoren wel kouder in de ruimte maar CVketel brandt natuurlijk lekker gewoon verder....en verder zal er niet goed naar het probleem gekeken zijn.
Op een winterse dag als vandaag met de thermostaat bij mij op 20 en zonnetje schijnt lekker naar binnen, dan wordt er bij mij niet/nauwelijks gestookt.
Ik post vanmorgen 10 uur 46 een stand van 176M3 daar is nu, omdat de zon weg is gedraaid van de woonkamer +/- 0,5M3 bijgekomen.
Als iemand dan met de instelling op 15 graden in de zomer nog bloed hete verwarmingen heeft (en afgelopen zomer was al warm zat)
dan deugt de thermostaat of ketel sowieso al niet (en in de ketel hebben ze geen defecten kunnen vinden).
Voor mij hoeft een thermostaat ook niet perfekt op de gradennauwkeurig te werken (daar kunnen wat afwijkingen door diverse oorzaken in zitten) , maar 15 is bij mij de zomerstand en dan brandt de ketel gewoon niet meer tot eind oktober/begin november, behoudens gebruik warm water.