Recentelijk heb ik met mijn partner een samenlevingscontract afgesloten bij de Hema. In mijn woonplaats Emmen werd notariskantoor Mikx De Boer aangedragen als partij welke ons samenlevingscontract kan verzorgen.
Tijdens een telefonisch onderhoud vanochtend 3 augustus, werd mij letterlijk verteld ‘een samenlevingscontract alleen kan niet’. Een adviesgesprek en aparte testamenten waren een vereiste volgens Dhr.[Persoonsgegevens verwijderd door de moderator]. Het telefoongesprek had een vervelende ‘telemarketeer’ ondertoon waarin ik een richting in werd geduwd.
Ik had me van tevoren goed ingelezen (concept samenlevingsovereenkomst) en mijn advocaat heeft me ervan verzekerd dat in mijn situatie een samenlevingscontract volstaat. Om kosten te besparen heb ik deze via de Hema aangevraagd.
Ik vind het prima (en begrijpelijk) dat er notarissen zijn die hier niet aan mee willen werken. Maar als een notaris zich beschikbaar stelt via de Hema dan dien je klanten fatsoenlijk te behandelen. Het lijkt me niet de bedoeling dat notarissen zich aanmelden bij de Hema om ‘een voet tussen de deur te krijgen’ waarna ze klanten alleen onder willen helpen wanneer deze aanvullende diensten afnemen ?
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Hema notaris weigert diensverlening
Hema notaris weigert diensverlening
Laatst gewijzigd door Radar op 03 aug 2016 12:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens verwijderd
Reden: Persoonsgegevens verwijderd
-
Leo The Emperor
Re: Hema notaris weigert diensverlening
Je contractpartij is de Hema en niet de notaris. Heb je al met de Hema contact opgenomen?
Re: Hema notaris weigert diensverlening
Als een notaris weigert een opdracht uit te voeren kun je ook altijd naar een ander gaan. Voor onze aktes hebben we bij een aantal notarissen uit de buurt offertes opgevraagd en daarna de opdracht schriftelijk ingedient voor alleen de aktes die we wilden hebben.
Onder geen enkele omstandigheid kunnen ze je dwingen om aktes af te nemen die je niet wil en waar je niet om hebt gevraagd. Je hoeft ook niet te betalen voor iets dat zij weigeren uit te voeren. Je betaalt immers per akte plus honorarium en BTW.
Onder geen enkele omstandigheid kunnen ze je dwingen om aktes af te nemen die je niet wil en waar je niet om hebt gevraagd. Je hoeft ook niet te betalen voor iets dat zij weigeren uit te voeren. Je betaalt immers per akte plus honorarium en BTW.