LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoe kom ik af van mijn BKR A2-registratie?

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Patrajoy12

Hoe kom ik af van mijn BKR A2-registratie?

Ongelezen bericht door Patrajoy12 »

Heeft iemand ervaring met het wegwerken door een advocaat van een A2 codering bij het BKR.
Ofwel hoe krijg ik die weg zonder 5 jaar te moeten wachten❓

kweenie

Re: Hoe kom ik af van mijn BKR A2-registratie?

Ongelezen bericht door kweenie »

Waarom zou die A2 codering verwijderd moeten worden? Is de codering onterecht geweest? Dan moet je dat bij de schuldeiser melden.

Maar als het een terechte melding is en je hebt inderdaad een betalingsachterstand, dan zit er weinig anders op dan de schuld aflossen zodat er een herstelmelding komt en daarna vijf jaar te wachten.

Theotrucker

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Niet

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Een terechte notering krijgt u niet weg. Ook een advocaat niet. En dat is maar goed ook.

sylvesterb

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Lady1234 schreef:Een terechte notering krijgt u niet weg. Ook een advocaat niet. En dat is maar goed ook.
Dat is niet helemaal waar.

https://www.dynamietnederland.nl/result ... -tegen-bkr

Let wel in deze situatie waren er enkele bijzondere feiten:

1. H&M die de registratie had gedaan wilde deze ook weg hebben.
2. Het bedrag was relatief laag (paar honderd euro)

En er zijn meer van dergelijke uitspraken waarbij de vordering rond de € 500,00 was en terecht waarbij de rechter toch eiste dat de BKR registratie werd verwijderd.

Op basis van TS zijn informatie kunnen we niet niet bepalen of TS bij een rechter kans maakt op verwijdering. Bij een hoger bedrag of een niet betaalde vordering zult u bij een rechter waarschijnlijk geen gelijk krijgen.

Zie o.a.:
https://uitspraken.rechtspraak.nl/inzie ... ord=BKR+A2
https://uitspraken.rechtspraak.nl/inzie ... ord=BKR+A2

Gaat het om een paar honderd euro dan kunt u nog wel eens gelijk krijgen. Let wel als u verliest van u rond de € 1500-1700 aan de procedure. Zo simpel stellen dat bij een terechte notering deze niet te verwijderen is klopt dus niet.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

De registratie laat zien dat je niet betrouwbaar was dus nu moeilijk ergens iets kunt lenen en dat is goed.

Maar zodra deze is vervallen kun je alles weer, nu verwijderen is zeer moeilijk en vaak onmogelijk.

sylvesterb

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Verwees enkel naar die link omdat er een uitspraak is, deze uitspraak staat ook gewoon op www.rechtspraak.nl samen met andere voorbeelden waarbij de BKR registratie is verwijderd (ondanks dat ze terecht waren).

Maar Dynamiet is een partij die je kunt inhuren om voor jouw pogingen te doen, hier rekenen ze kosten voor zonder garanties. Zie niet in waarom ja dan zegt "Ach ja, Dynamiet". Geen enkele partij doet het kosteloos.

Gesloten