| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] hoge factuur: geen algemene voorwaarden te vinden
hoge factuur: geen algemene voorwaarden te vinden
Ik kreeg zojuist een factuur van een bedrijf voor het nazien van een stekkerdoos bij het zonnescherm. Ik had een afspraak gemaakt via de website, om - als iemand even in de buurt was - de sterkekrdoos op lekkage na te zien. Zo geschiedt en er komen 2 monteurs die 10 minuten bezig zijn.
De factuur? 121 euro
Ik stuurde een mailtje en toen kreeg ik ineens de voorwaarden opgestuurd: minimaal 30 minuten a 45 euro per monteur, voorrij kosten 50 euro
De voorrij kosten waren omlaag gebracht naar 12,50 'om het netjes te houden;.
Nu heb ik de volgende vragen:
1. mag een bedrijf een afspraak maken zonder ergens tarieven en algemene voorwaarden duidelijk te maken/te hebben?
2. waarom krijg ik 2 monteurs? daar heb ik niet om gevraagd en was gezien de storingsmelding ook niet nodig
Ik ben natuurlijk niet te beroerd om iets te betalen, maar 121 voor 10 minuten een stekkerdoos nazien lijkt me een beetje vreemd, zeker als ik nergens iets kan nalezen over voorwaarden en tarieven
Heb ik gelijk? Kan ik iets doen?
De factuur? 121 euro
Ik stuurde een mailtje en toen kreeg ik ineens de voorwaarden opgestuurd: minimaal 30 minuten a 45 euro per monteur, voorrij kosten 50 euro
De voorrij kosten waren omlaag gebracht naar 12,50 'om het netjes te houden;.
Nu heb ik de volgende vragen:
1. mag een bedrijf een afspraak maken zonder ergens tarieven en algemene voorwaarden duidelijk te maken/te hebben?
2. waarom krijg ik 2 monteurs? daar heb ik niet om gevraagd en was gezien de storingsmelding ook niet nodig
Ik ben natuurlijk niet te beroerd om iets te betalen, maar 121 voor 10 minuten een stekkerdoos nazien lijkt me een beetje vreemd, zeker als ik nergens iets kan nalezen over voorwaarden en tarieven
Heb ik gelijk? Kan ik iets doen?
-
gravedigger
Re: hoge factuur: geen algemene voorwaarden te vinden
Je had die afspraak dus al gemaakt zonder de voorwaarden in te zien. Dan moet je achteraf niet gaan lopen miauwen. Had bij je afsoraak een duidelijke prijs afgespriken en je had die moeilijkheden voorkomen.
Dit is een enorm zinvolle bijdrage, dank je wel. Het gaat om de vraag of een bedrijf fout is om
1. 2 monteurs te sturen als dat niet nodig is (waarom moet ik voor 2 monteurs betalen)
2 geen algemene voorwaarden openbaar te hebben
Misschien nog iemand die wél er iets van weet? Bedankt!
1. 2 monteurs te sturen als dat niet nodig is (waarom moet ik voor 2 monteurs betalen)
2 geen algemene voorwaarden openbaar te hebben
Misschien nog iemand die wél er iets van weet? Bedankt!
-
gravedigger
Mijn 1e post is een heel duidelijk antwoord op vtaag 2. Heb je met betrekking tot vraag 1 het bedrijf om een verklaring gevraagd?
-
Bor Komorovski
Waarschijnlijk stond dat in de algemene voorwaarden, die je als het goed is op verzoek kan inzien of kan downloaden of wat dan ook. Dit zijn de beruchte ‘kleine lettertjes’, voorwaarden die altijd gelden en altijd deel uitmaken van de overeenkomst. En ja, als je de algemene voorwaarden (of erger nog: de overeenkomst zelf) niet leest en direct je krabbel eronder zet, dan kom je achteraf voor vervelende verrassingen te staan.