LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] hoge koste verblijf op behandelgroep jeugdzorg

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
jilllllll

hoge koste verblijf op behandelgroep jeugdzorg

Ongelezen bericht door jilllllll »

1.5 jaar geleden verbleef ik op een behandelgroep. Dit was binnen de instelling van rubicon jeugdzorg. Samen met mijn vader ben ik door dit traject gegaan wat op vrijwillige basis was. Dus zonder een onder toezicht stelling. Bij de gesprekken werd gevraagd wie voor de kosten ging op draaien en mijn vader heeft toen toegezegt de kosten te betalen. Alleen is er nooit aan ons verteld wat die kosten gingen zijn en waar deze kosten voor waren. Tijdens mijn verblijf heeft mijn vader mijn normale kosten aan school etc betaald en over andere kosten is nooit een woord gesproken, zelfs niet toen ik al van de behandelgroep af was hebben we niks over kosten gehoord. Pas nadat ik een zelfstandigheid training heb afgerond en helemaal zelfstandig woon krijg mijn vader een rekening. De rekening bedraagde 2100 euro. Of die even binnen een paar maanden betaald kon zijn. Waar de rekening nu precies vandaan komt is niet te achterhalen. Dit hoort toch niet zo? We hebben toch recht om te weten waar ze nu precies kosten voor gerekend hebben? Verder vraag ik mij af of ik niet ook mijn moeder kan laten meebetalen? Ze wil niks bijdragen terwijl mijn ouders voogdij delen. Wie kan mij hier opheldering in geven want er is voor mij niet duidelijk te vinden welke dingen je bij een verblijf in een behandelgroep zelf moet bekostige en wat niet.

GJvdZ

Re: hoge koste verblijf op behandelgroep jeugdzorg

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Als er gevraagd wordt wie gaat betalen lijkt mij dat je eerst vraagt om hoeveel geld het gaat, zeker als ze het niet uit zichzelf vertellen.

jilllllll

Re: hoge koste verblijf op behandelgroep jeugdzorg

Ongelezen bericht door jilllllll »

Er werd gevraagd wie financieel voor mij zorgde. Mijn vader heeft met goede bedoelingen aangegeven dat hij de financiele zaken deed regelen en zou het aanspreek punt zijn voor financiele zaken. In verwachting dat het ging om gewone kosten zoals mijn school en aanschaf van spullen.

Gesloten