| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Hond bij buurvrouw, aansprakelijkheid?
-
barry jonker
Hond bij buurvrouw, aansprakelijkheid?
Beste forum gebruikers,
Ik ben ten einde raad en hoop middels deze forum informatie in te kunnen winnen wat de mogelijkheden zijn.
Zelf ben ik in het bezit van een hond.
Zoals iedere dag ging ik wandeling maken met mijn hond, dit keer kwam ik buurvrouw tegen en zoals altijd stapte ze op mijn hond af om hem te aaien.
Van tevoren heb ik gewaarschuwd dat dit geen goed idee was omdat mijn hond pas geleden was aangereden door een scooter en wellicht anders kon gaan reageren, de buurvrouw gaf kennelijk aan goed met honden om te kunnen gaan en wou even naar zijn pootje kijken(op die plek had mijn hond last van na de aanrijding had ik aangegeven).
Toen zij de pootje vastpakte van mijn hond schrok de hond ervan en beet hij de buurvrouw.
Achteraf bleek ze een dus een schram van 2cm te hebben opgelopen van het voorval.
Ik heb onlangs een brief van haar advocaat gekregen waarin een bedrag van in totaal €3500 euro wordt gevorderd.
€1000 smartengeld, 1500 euro buitengerechtelijke kosten(versturen van brieven etc.) 120 euro schade aan kleding(jas was ietsje gescheurd maar leek maar erop dat het een jas van markt was die je voor 20-30 euro kon halen), 30 euro ziekenhuis opname en overige kosten aan huishoudelijk hulp(mevrouw kon 8 weken niet werken vanwege 2cm verwonding die ze had opgelopen!).
Ik vind dit echt belachelijke bedragen en vroeg mij af wat ik nu kan doen? Financieel heb ik het zeer moeilijk en dit kan ik niet betalen..
Last but not least wil ik nog toevoegen dat het hier om een pup gaat die net 1 jaar oud is geworden!
Jullie advies stel ik zeer op prijs,
Met vriendelijke groet,
Barry
Ik ben ten einde raad en hoop middels deze forum informatie in te kunnen winnen wat de mogelijkheden zijn.
Zoals iedere dag ging ik wandeling maken met mijn hond, dit keer kwam ik buurvrouw tegen en zoals altijd stapte ze op mijn hond af om hem te aaien.
Van tevoren heb ik gewaarschuwd dat dit geen goed idee was omdat mijn hond pas geleden was aangereden door een scooter en wellicht anders kon gaan reageren, de buurvrouw gaf kennelijk aan goed met honden om te kunnen gaan en wou even naar zijn pootje kijken(op die plek had mijn hond last van na de aanrijding had ik aangegeven).
Toen zij de pootje vastpakte van mijn hond schrok de hond ervan en beet hij de buurvrouw.
Achteraf bleek ze een dus een schram van 2cm te hebben opgelopen van het voorval.
Ik heb onlangs een brief van haar advocaat gekregen waarin een bedrag van in totaal €3500 euro wordt gevorderd.
€1000 smartengeld, 1500 euro buitengerechtelijke kosten(versturen van brieven etc.) 120 euro schade aan kleding(jas was ietsje gescheurd maar leek maar erop dat het een jas van markt was die je voor 20-30 euro kon halen), 30 euro ziekenhuis opname en overige kosten aan huishoudelijk hulp(mevrouw kon 8 weken niet werken vanwege 2cm verwonding die ze had opgelopen!).
Ik vind dit echt belachelijke bedragen en vroeg mij af wat ik nu kan doen? Financieel heb ik het zeer moeilijk en dit kan ik niet betalen..
Last but not least wil ik nog toevoegen dat het hier om een pup gaat die net 1 jaar oud is geworden!
Met vriendelijke groet,
Barry
Re: Hond bij buurvrouw, aansprakelijkheid?
Als u van te voren de buurvrouw heeft gewaarschuwd om van het dier af te blijven moet zij maar eens aantonen dat dit niet gebeurd is, lijkt me. Zonder rechter kan ze sowieso geen geld eisen, dus betalen zou ik in geen enkel geval.barry jonker schreef:Beste forum gebruikers,
Met vriendelijke groet,
Barry
Laat die buurvrouw maar eens aantonen waarom ze aan andermans dier zat en dat zij niet zelf het dier heeft geprovoceerd door het pijn te doen.
Hoe u dit het best aan kunt pakken kan ik niet zeggen, maar misschien overwegen een brief naar de advocaat te sturen waarin u uitlegd dat a) u de buurvrouw had gezegd van het dier af te blijven en b) dat u haar had uitgelegd waarom (waarschuwing reactie hond vanwege ongeluk), en dat het dus haar eigen verantwoordelijkheid is en u dan ook niet van plan bent wat dan ook te betalen.
Wèl een huisdier maar géén WA verzekering? Jammer dan.
TS zegt toch duidelijk dat die vrouw van zijn/haar hond af moet blijven? Blijf er dan ook af.
TS stap eens naar het juridisch loket en vraag daar verder.
Een hond van 1 jaar is geen pup meer, die valt onder de "jonge honden".
Als je geen WA verzekering hebt, kan je die beter meteen afsluiten. Er kan ook nog wel eens een vecht partij tussen honden voorvallen en als jouw hond schade maakt moet je betalen zonder WA.
Alleen valt dit niet onder je komende WA verzekering.
TS stap eens naar het juridisch loket en vraag daar verder.
Een hond van 1 jaar is geen pup meer, die valt onder de "jonge honden".
Als je geen WA verzekering hebt, kan je die beter meteen afsluiten. Er kan ook nog wel eens een vecht partij tussen honden voorvallen en als jouw hond schade maakt moet je betalen zonder WA.
Alleen valt dit niet onder je komende WA verzekering.
Kan de geëiste prijzen helemaal niet plaatsen, als het inderdaad een wondje van 2 centimeter was. Vooral de ziekenhuisopname? prijs van maar €30,00. Zelfs bij de HAP posten zou dat duurder zijn. Heeft kennelijk alleen een Tetanus injectie moeten hebben. Huishoudelijke hulp? Geloof er heel eerlijk gezegd niet veel van. Dus, als u een hond heeft zo snel mogelijk een WA afsluiten. Is dit een brief van een "echte" advocaat die de eisen stelt namens cliënte?
Je moet niets doen.
Laat ze maar komen met die dagvaarding. 1000 euro smartengeld..gaat nergens over. Dat wint ze nooit
Laat ze maar komen met die dagvaarding. 1000 euro smartengeld..gaat nergens over. Dat wint ze nooit
Buurvrouw komt uit Amerika 
tenormin schreef: Dus, als u een hond heeft zo snel mogelijk een WA afsluiten. Is dit een brief van een "echte" advocaat die de eisen stelt namens cliënte?
Het zou ook wel handig zijn om een WA verzekering te hebben zonder hond. Wie loopt er nou nog zonder, je kan struikelen of wat dan ook en schade aan iemands auto maken en dan?? weglopen?
-
witte angora
Vreemd dat mijn vorige bericht weg is gehaald. Er stond alleen maar in dat we een soortgelijk verhaal al eerder hebben gehad.barry jonker schreef:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de specificatie van die 1500 euro buitengerechtelijke kosten. Het versturen van brieven zal toch niet zo duur zijn? Ook al staat er geen prijs meer vermeld op de postzegels van tegenwoordig? En dan die 1000 euro smartengeld, waar is dat op gebaseerd? Voor die 8 weken niet werken bestaat er nog altijd zoiets als de ziektewet, dus die kosten zijn er ook al niet.
Feitelijke kosten: 120 euro jas, en 30 euro ziekenhuis (tetanus inderdaad). Lijkt me toch niet dat er dan 2500 + 8 weken ziektewet boven op kan worden gegooid om dit te incasseren zonder dat er enig ander bericht is geweest.
Ik geloof daarom helemaal niets van dit verhaal.
Ja ciske, natuurlijk ook handig om WA te hebben (ik bedoel geen Witte Angora)ciske schreef:tenormin schreef: Dus, als u een hond heeft zo snel mogelijk een WA afsluiten. Is dit een brief van een "echte" advocaat die de eisen stelt namens cliënte?
Het zou ook wel handig zijn om een WA verzekering te hebben zonder hond. Wie loopt er nou nog zonder, je kan struikelen of wat dan ook en schade aan iemands auto maken en dan?? weglopen?
@Witte Angora, ook ik geloof er geen fluit van. Bij kanniewaarzijn komt de TS niet eens door de 'ballotage commissie'. Word eerst op waarheid getest.
-
De Econometrist
Barry, zoek zelf ook een letselschade advocaat die op no cure-no pay basis voor jou op schrift wil stellen hoe jij en je hondje dagelijks gebukt gaan onder de traumatische stress die de brute aanval van je wrede buurvrouw op je gevoelige hondje heeft opgeleverd. Hoe je nog dagelijks opwaakt uit nachtmerries over het gejank van je emotioneel beschadigde hondje dat ze nadat je haar huilend had gesmeekt om bij je zorgvuldig aangelijnde hondje uit de buurt te blijven toch maar keer op keer aan zijn beschadigde pootje bleef rukken totdat het arme beestje in totale paniek door deze marteling uiteindelijk brak en zich probeerde weg te draaien uit haar verklemmende wurggreep, waarbij zij met haar onderarm langs zijn tanden sloeg die de beschadigingen aan haar jas en pols hebben opgeleverd. Hoe je vervolgens voor onbepaalde tijd nu je werk niet meer kan uitvoeren omdat je nog maar de enige persoon bent die dag en nacht voor je emotioneel beschadigde hondje in vertrouwen kan zorgen, en hoe je aldus tegen torenhoge kosten aan gaat lopen uit inkomstenderving, psychiater, en hondenfluisteraar, allemaal door toedoen van je volkomen psychopatisch gedevieerd gedrag vertonende dierenhatende buurvrouw. Met een gemiddelde hondenleeftijd van 15 jaar, dus nog 14 voor jouw pup, en een pensioenleeftijd van 67, rolt daar wel een mooi bedrag uit dat je in reconventie kan eisen in de komende rechtszaak. Je advocaat vult de bedragen wel voor je in, zorg dat je een percentage met hem afspreekt, dan komt hij er verder zelf wel uit...
Succes, en veel sterkte in deze zware tijden...!!
Succes, en veel sterkte in deze zware tijden...!!