Nee niet de zitting ik bedoel de ontruiming de zitting is al geweest
Ik ben zo in de war van alles tril aan alle kanten
Ze heeft een gesprek gehad met de woningbouw maar die willen niks meer regelen omdat ze nog geen enkele keer een regeling is nagekomen
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Huisontruiming expartner
Re: Huisontruiming expartner
Toeziende voogd bestaat niet meer. En de Ts schrijft dat ze gezamenlijk de voogdij hebben.[/quote]
De ouders hebben niet gezamenlijk de voogdij, dat kan namelijk helemaal niet. Voogdij is voor minderjarige kinderen die niet biologisch van jouw zijn. De biologische ouders hebben samen het ouderlijk gezag, ook na een echtscheiding. Als ze dat samen hebben kan vader in belang van het kind beslissen dat moeder niet langer geschikt is het ouderlijk gezag goed uit te oefenen. Dit moet dan via de rechter worden bekrachtigd. Dat kan eventueel via een spoedprocedure, als er direct levensgevaar dreigt voor de minderjarige.
De ouders hebben niet gezamenlijk de voogdij, dat kan namelijk helemaal niet. Voogdij is voor minderjarige kinderen die niet biologisch van jouw zijn. De biologische ouders hebben samen het ouderlijk gezag, ook na een echtscheiding. Als ze dat samen hebben kan vader in belang van het kind beslissen dat moeder niet langer geschikt is het ouderlijk gezag goed uit te oefenen. Dit moet dan via de rechter worden bekrachtigd. Dat kan eventueel via een spoedprocedure, als er direct levensgevaar dreigt voor de minderjarige.
Laatst gewijzigd door Radar op 04 jun 2018 10:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Aanpassing door moderatie
Reden: Aanpassing door moderatie
Als hij 16 is mag hij (in principe) zelf bepalen bij welke ouder hij woont (maar hij blijft minderjarig, dus die beslissing kan de rechter overrulen). Ik denk dat als hij op straat moet leven, hij vast wel liever bij vader woont met tenminste een dak boven zijn hoofd.Babyboom schreef:De jongen is 16 hij komt wanneer hij wil en blijft ook weg wanneer hij wil
Bij mij heeft hij regels bij zijn moeder niet, dus waar denk je dat hij liever is....
Ben kapot door de situatie
Hoe komt de woningbouw bij jou ?Babyboom schreef:Niks geen geroddel eerste hand van de woningbouw
Het doorgeven van dit soort gegevens van anderen (je ex.) valt onder de privacyregeling.
Als 12 juni a.s. daadwerkelijk de huisuitzetting van de ex-partner plaatsvindt dan is daar, voor de goede gang van zaken, ook politie bij aanwezig. TS kan vooraf aan die uitzetting wellicht ook met de politie contact opnemen. De politie dient er voor te zorgen dat de uitgezette vrouw en kinderen daarna een dak boven hun hoofd krijgen en zij niet ‘onder een brug’ hoeven te slapen. Mogelijk dat de politie, als deze vooraf door TS is geïnformeerd, er voor kan zorgen dat de kinderen dat dak boven hun hoofd bij de natuurlijke vader zullen krijgen.
En, hoe is dit afgelopen?