LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hulp bij CJIB

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
JachtAas

Hulp bij CJIB

Ongelezen bericht door JachtAas »

Tot nu toe zeer tevreden over de hulp die hier wordt geboden.

De Case:

Ik heb een mustang uit 1973, die nooit de weg op gaat maar genoeg buiten komt om niet geschorst te worden bij de RDW. Daarom een kleine wa verzekering, die ik maandelijks betaal. Tot ik een maand niet heb betaald en redelijkerwijs niet altijd de brief helemaal doornam. Ik ben gewoon door gegaan met betalen, vermits er sinds dien iets niet goed bleef gaan met automatisch incasso ben ik dat handmatig gaan betalen. Altijd iets meer dan gevraagd, omdat ik het gewend was dat er steeds ‘kosten’ bij een te late betaling kwamen.

Door het achterlopen is er steeds een periode dat ik niet verzekerd ben. U voelt hem al, twee keer de steekproef van RDW, twee keer raak blijkt uit brieven van het CJIB (centraal justitieel incasso bureau)

Waren het niet, dat ik nooit iets heb gehoord van de RDW en nooit iets van het CJIB, tot eind januari. Toen kreeg ik in één week een brief van een beschikking en een tweede aanmaning. Ik ben direct met mijn tussenpersoon aan de slag gegaan en zodoende ben ik tot bovenstaande constatering gekomen (te late betalingen, steeds een onverzekerde periode, staat in de brieven, moet u maar beter lezen etc). Independer helpt mij goed, maar ik vrees dat de verzekeraar niet gaat aantonen dat ik wel verzekerd was (een artikel 34 of een WAM verklaring).

Ik heb inmiddels bezwaar gemaakt bij Unit Mulder op de twee brieven, omdat ik die voor het eerst zag.
Dus:
- Is er een mogelijkheid om de tweede aanmaning terug te draaien naar een beschikking (want is nu meer dan 1146 euro)?
- Kan een verzekeraar mij hierbij überhaupt helpen?
- Wanneer moet je voorkomen bij de kantonrechter? Als je de tweede aanmaning niet betaald? Hoe gaat dat in zijn werking?

Alvast bedankt voor jullie hulp en reacties!

PS, het gaat om een opknapper, en heeft zelf een waarde van denk ik 3000 euro…

berndv

Re: Hulp bij CJIB

Ongelezen bericht door berndv »

Lastige situatie. Paar dagen geleden kwam er ook al een topic voorbij over het cjib. Hier werd ook een aanmaning verstuurd, terwijl het cjib volgens TS nooit een eerste beschikking gestuurd had. Althans, TS had deze nooit ontvangen.

Je hebt bezwaar aangetekend, maar dit ontslaat je niet van de betalingsverplichting. Dus dan zou het eerst betalen worden, dan bezwaar aantekenen, wchten tot dit bezwaar afgewezen wordt, dan de gang naar de rechter.

Maar heeft het cjib u ook vermeld op welke tijden zij de steekproef hebben uitgevoerd? En hoe was op dat moment de stand met de verzekering? De steekproef hoeven zij ook niet direct uit te voeren bij u aan de voordeur. Dit gebeurt in de computer van de rdw. Uw auto hoeft niet gebruikt te worden om verzekerd te zijn. Als uw auto niet geschorst is, moet deze verzekerd zijn.

Wat ik wel raar vind is dat het cjib meteen ingeschakeld is. Normaal stuurt de rdw eerst een waarschuwingsbrief, dan een vorderingsbrief, hierop kunt u reageren met een artikel 34 verklaring. Als u hier geen gehoor aan geeft, pas dan wordt de vordering uit handen gegeven aan het cjib.

U geeft ook aan dat independer u geen verklaring gaat afgeven dat u verzekerd was, waarom zouden ze dit niet doen? Bent u geroyeerd door de wanbetaling? Dan heeft u wel degelijk een probleem. Independer is daarnaast ook geen verzekeringnemer maar een tussenpersoon.

electomonteur

Ongelezen bericht door electomonteur »

cjib zal melden dat de brieven zijn verstuurd

dan kan u melden bewijs dit maar dat ik ze heb ontvangen
postnl is momenteel een grote bende
hier staat een lijst http://www.omroepwest.nl/files/problemen%20post.pdf met alle misstanden in 6 maanden afgelopen jaar
rees dat er weinig van zijn opgelost en nog steeds voor komen
dus eventueel de lijst uit printen en als bewijs mee sturen (bezwaar) en 1 versie bewaren voor een eventueel rechtszaak

of het helpt is vraag 2 maar proberen kan altijd
informeer mede eens bij de verzekering of je weer automatisch kan betalen of stap naar een ander over waar het wel kan

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

En ga dit niet zelf proberen uit te vechten, maar schakel je rechtbijstand in. Of ga naar een advocaat.

JachtAas

Ongelezen bericht door JachtAas »

alweer dan voor de goede reacties!

ik ga de bijlage meesturen met het eerste bezwaar en ik ga mijn rechtsbijstand even nalopen in hoeverre ik die heb en wat ze kunnen doen.

Gesloten