LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] iDEAL factuur/NIB Incasso

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
BurScentiic

iDEAL factuur/NIB Incasso

Ongelezen bericht door BurScentiic »

beste mensen,

ik heb een mail gekregen na aanleiding van Webbilling A.g na dat ik dat niet had betaald kreeg ik niet mail in mijn inbox?

Klik op de afbeelding hierboven om te betalen en controleer of u terecht komt op:
http://betalen.nibincasso.nl
Dit is een email met gegevens van uw factuur:

Dossiernummer : 7580461
Opdrachtgever : Webbilling
Kenmerk opdrachtgever : 448247276--49202960
Geachte mevrouw/mijnheer,

Meerdere malen hebben wij u schriftelijk gewezen op de openstaande vordering van Webbilling. U heeft nog steeds niet betaald. Wij verlangen uw betaling, ad € 129.00, binnen 5 dagen na dagtekening.

U kunt deze vordering ook contant of met uw pinpas betalen bij elke vestiging van GWK Travelex. Kijk op www.gwktravelex.nl voor de vestigingen bij u in de buurt.

Nog gemakkelijker; betaal direct online via de volgende link.
U komt vervolgens in uw eigen vertrouwde bankomgeving terecht.

Indien de betaling niet binnen vijf dagen na dagtekening is bijgeschreven op het door ons vermelde rekeningnummer geven wij onze buitendienstmedewerker opdracht uw woonadres te bezoeken.Tijdens dit bezoek inventariseert deze buitendienstmedewerker eventueel de aanwezige (roerende) zaken.De hierbij opgemaakte lijst kan in een later stadium,na dagvaarding en verkrijging vonnis,aan een gerechtsdeurwaarder worden overlegd om eventueel over te gaan tot executiemaatregelen.

Hoogachtend,

Nationaal Incasso Bureau

Open deze mail opnieuw, nadat u de betaling via deze e-mail heeft gedaan. U zult zien dat de status is veranderd.

E: [email protected]
T: 088 122 22 22
W: http://www.nibincasso.nl

moet ik dit nu gaan betalen of is dit een fraude van webbilling kan ik een zaak openen ik wil graag wat info hebben over wat ik kan doen om de zaak te stoppen.

ik kreeg ook een andere mail paar weken terug, ziet er zo uit.

Dear customer

It's twice 35.00 EUR and once 2.98 EUR + 3x 12.50 EUR chargeback fee's.

You have registered for a trial membership at tour2.redtubeplatinum.com, which is automatically converted to a full membership, unless it is cancelled within the trial period of 2 days.

Your membership hasn't been cancelled in due time and was then cancelled due to the chargebacks.

Therefore, the amount is due and has to be paid.

Please contact us again if you have any further questions.

Please don't create a new issue ticket. For further questions please reply to this email directly.

Bitte erstellen Sie keinen neuen Vorgang (Ticket) zu diesem Anliegen. Bei weiteren Fragen antworten Sie bitte direkt auf diese E-Mail.

Kind regards / Mit freundlichen Grüßen

Jolijn

Re: iDEAL factuur/NIB Incasso

Ongelezen bericht door Jolijn »

Als je de zoekfunctie van dit forum gebruikt, vind je ander(e) topic(s) over webbilling. Wellicht staat daar een antwoord op je vraag.

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Webbilling:
Kunnen zij aantonen dat jij een overeenkomst bent aangegaan - of zijn alleen je gegevens gebruikt?

Heb je die site bezocht? En heb je wat aangeklikt?

Wat bedoelen ze met 'chargeback' fee? (storneringskosten? - hebben ze je bankgegevens dan? Hoe?)

BurScentiic

Guardian72 schreef:Webbilling:
Kunnen zij aantonen dat jij een overeenkomst bent aangegaan - of zijn alleen je gegevens gebruikt?

Wat bedoelen ze met 'chargeback' fee? (storneringskosten? - hebben ze je bankgegevens dan? Hoe?)
ik ben in aanraking gekomen met redtubeplatinum.

maar ik heb ook aangegeven nadat ik mijn account had geactiveerd na 2dagen had ik per mail aangegeven dat ik het wou stop zetten,
Laatst gewijzigd door Radar op 18 apr 2012 13:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door de Moderator vanwege het schenden van de gedragsregels ( zie http://www.trosradar.nl/index.php?id=gedragsregels ).

BurScentiic

niemand:(?
ik heb echt hulp nodig..

Guardian72
Contacteer:

Geduld?
Mensen hebben ook een priveleven - hoe onwaarschijnlijk dit ook klinkt.

"je bent in aanraking gekomen" - da`s diplomatieke taal dan :)

Maar - HOE heb je aangegeven het proef account te willen stoppen?
Per mail - kijk dan in je sent items - datum en tijd zou daar vermeld moeten staan.

Staat daar ook niets - word het een beetje zeuren.
Heb je die wel - print dan deze mail - inclusief headers - en gebruik dit als 'bewijs' dat jij op tijd hebt opgezegd. (Is er een (automatische) bevestiging gekomen, of een error of een andere reactie op die mail)

Maar, nogmaals - wat bedoelen ze met 'chargeback' fees?

Ad Verkaad

Ongelezen bericht door Ad Verkaad »

BurScentiic schreef:
Guardian72 schreef:Webbilling:

ik ben in aanraking gekomen met redtubeplatinum.

maar ik heb ook aangegeven nadat ik mijn account had geactiveerd na 2dagen had ik per mail aangegeven dat ik het wou stop zetten,
Interessante site, maar niet helemaal geschikt voor het algemeen publiek...
Laatst gewijzigd door Radar op 18 apr 2012 13:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door de Moderator vanwege het schenden van de gedragsregels ( zie http://www.trosradar.nl/index.php?id=gedragsregels ).

BurScentiic

Guardian72 schreef:Geduld?
Mensen hebben ook een priveleven - hoe onwaarschijnlijk dit ook klinkt.

"je bent in aanraking gekomen" - da`s diplomatieke taal dan :)

Maar - HOE heb je aangegeven het proef account te willen stoppen?
Per mail - kijk dan in je sent items - datum en tijd zou daar vermeld moeten staan.

Staat daar ook niets - word het een beetje zeuren.
Heb je die wel - print dan deze mail - inclusief headers - en gebruik dit als 'bewijs' dat jij op tijd hebt opgezegd. (Is er een (automatische) bevestiging gekomen, of een error of een andere reactie op die mail)

Maar, nogmaals - wat bedoelen ze met 'chargeback' fees?
ik heb het via email gestuurd ik heb op 18-01-2012 een email terug gekregen en daarin hebben ze duidelijk gezet dat ze het hebben gesloten/verdwijderd en waarom dit ze niet doen snap ik niet helemaal nee..
ben ik nou de schuldige dat ze het niet hebben gesloten of hun??
Ik snap ook niet wat ze bedoelen met chargeback zaak openen of afwachten tot dat er iemand aan de deur is en weigeren of politie derbij roepe?

Guardian72
Contacteer:

BurScentiic schreef: ik heb het via email gestuurd ik heb op 18-01-2012 een email terug gekregen en daarin hebben ze duidelijk gezet dat ze het hebben gesloten/verdwijderd en waarom dit ze niet doen snap ik niet helemaal nee..
Ik snap ook niet wat ze bedoelen met chargeback zaak openen of afwachten tot dat er iemand aan de deur is en weigeren of politie derbij roepe?
Gewoon email bevestiging sturen aan het incassoburo - en ze verzoeken hun onterechte incasso te staken.
Geef aan dat indien ze volhouden, je overweegt om aangifte te gaan doen.

En, er komt echt niemand aan de deur - ze proberen je alleen bang te maken zodat je gaat betalen (dat heet afpersing).

BurScentiic

Guardian72 schreef:
BurScentiic schreef: ik heb het via email gestuurd ik heb op 18-01-2012 een email terug gekregen en daarin hebben ze duidelijk gezet dat ze het hebben gesloten/verdwijderd en waarom dit ze niet doen snap ik niet helemaal nee..
Gewoon email bevestiging sturen aan het incassoburo - en ze verzoeken hun onterechte incasso te staken.
Geef aan dat indien ze volhouden, je overweegt om aangifte te gaan doen.

En, er komt echt niemand aan de deur - ze proberen je alleen bang te maken zodat je gaat betalen (dat heet afpersing).
dank jullie wel eerst voor uw info en behulpzaam

ik weet niet hoe ik dit moet schrijven maar kunt uw voor mij zo een email
maken/typen zodat ik het door kan sturen?
dit is mijn eerste keer ik weet niet wat ik moet gaan schrijven in de email
misschien doe ik nog een fout en dat wil ik niet.

Guardian72
Contacteer:

In principe kan je als bijlage de bevestiging van opzegging aan de mail toevoegen.

Dan:

Geachte heer/mevrouw,

in referentie tot uw incassovordering (nummer/kenmerk) verwijs ik u naar de bijlage.
De opzegging is door uw client bevestigd middels deze email.
Hierbij het verzoek om uw incasso te staken, en uw client op de hoogte te stellen van het feit dat gewoon op tijd is opgezegd en dat uw client deze opzegging heeft geaccepteerd middels bijgevoegde email bericht.

Afsluiten met dezelfde naam als aan wie de brieven/mails zijn gericht - en niet ondertekenen.

Zou je het in het engels willen (aangezien webbilling een engels bedrijf is):

Dear sir/madam,

referring to your debt collection attempt (nummer/kenmerk) i would like to point you to the attached email communication i have received from your client.
In this mail your client confirms and accepts the termination of the free trial period, therefore there cannot be any charges.
Please cease your attempts to collect, as there is no ground for the charges as you can see in the attached mail message.

Regards,

Succes.

BurScentiic

Guardian72 schreef:In principe kan je als bijlage de bevestiging van opzegging aan de mail toevoegen.

Dan:

Geachte heer/mevrouw,

in referentie tot uw incassovordering (nummer/kenmerk) verwijs ik u naar de bijlage.
De opzegging is door uw client bevestigd middels deze email.
Hierbij het verzoek om uw incasso te staken, en uw client op de hoogte te stellen van het feit dat gewoon op tijd is opgezegd en dat uw client deze opzegging heeft geaccepteerd middels bijgevoegde email bericht.

Afsluiten met dezelfde naam als aan wie de brieven/mails zijn gericht - en niet ondertekenen.

Zou je het in het engels willen (aangezien webbilling een engels bedrijf is):

Dear sir/madam,

referring to your debt collection attempt (nummer/kenmerk) i would like to point you to the attached email communication i have received from your client.
In this mail your client confirms and accepts the termination of the free trial period, therefore there cannot be any charges.
Please cease your attempts to collect, as there is no ground for the charges as you can see in the attached mail message.

Regards,

Succes.
dank u wel voor de email,
maar wat bedoeld u met kenmerk/nummer?
en moet ik bijlage van email als .jpg opslaan of gaat dat in zijn geheel anders,

Guardian72
Contacteer:

Als men je een rekening stuurt - is daar een zaaknummer, kenmerk of iets aan toegekend.
Anders weten ze niet welke sukkel ze gelooft, en wel betaald heeft ;)

Ik weet niet welk programma je gebruikt om mails te verzenden - maar indien outlook kan je gewoon het bevestigingsmailtje slepen naar je nieuwe mailtje.

Anders zou je een screenshot van het bericht kunnen maken en deze toe kunnen voegen (inderdaad, als JPG).

Alternatief is - bevestigingsmail openen, klik op 'antwoord' - dan copy/paste de volledige text, inclusief alle 'from: en To: ' gegevens in een word document (of wordpad) en voeg dat bij als bijlage.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Voor je ergens iets afsluit eerst goed de voorwaarden lezen.
Er zijn buitenlandse bedrijven met afwijkende voorwaarden voor opzeggen die moeilijk of niet mogelijk zijn.

Dus wees met onbekende voorzichtig en een [email protected] of zo is dan de oplossing.

BurScentiic

ze reageren niet meer op mijn mailtje´s teruggetrokken of nog bezig meestal reageren ze in 3a4uur maar nu na 2dagen niet meer hmm

BurScentiic

nog net een nieuwe email ontvangen van webbilling a.g wat kan ik en wat moet ik doen... ik begin een beetje zat te worden van deze mensen..

Dear Customer

According to our database you've set up the membership on the 14th of december 2011 which converted to a full membership on the 16th of december 2011. The next charge was due on the 15th of january 2012. The E-Mail you've attached is dated on the 18th of january 2012. Therefore, the cancellation was late and the due amounts have to be paid.

Thanks and have a nice day!

Please don't create a new issue ticket. For further questions please reply to this email directly.

Bitte erstellen Sie keinen neuen Vorgang (Ticket) zu diesem Anliegen. Bei weiteren Fragen antworten Sie bitte direkt auf diese E-Mail.

Kind regards / Mit freundlichen Grüßen

Usersupport
Webbilling.com B.V.

Ticket Details

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Kloppen de data die in die mail genoemd worden?

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

Als deze data kloppen heb ik maar 1 advies, betalen, en in het vervolg hier op het forum de waarheid vertellen, zodat je daar goed advies op kan krijgen. Tenzij zij zelf de data niet goed hebben. Maar zoals ik het nu lees is jou proefabonnement omgezet in een volledig abonnement en pas na het ingaan van de 2e volle maand heb je opgezegd, dus ben je gewoon te laat geweest en moet je gewoon 2 maand plus het proefabonnement betalen, en omdat je het te lang hebt uitgesteld zit je nu ook nog met de incassokosten.

BurScentiic

berndv schreef:Als deze data kloppen heb ik maar 1 advies, betalen, en in het vervolg hier op het forum de waarheid vertellen, zodat je daar goed advies op kan krijgen. Tenzij zij zelf de data niet goed hebben. Maar zoals ik het nu lees is jou proefabonnement omgezet in een volledig abonnement en pas na het ingaan van de 2e volle maand heb je opgezegd, dus ben je gewoon te laat geweest en moet je gewoon 2 maand plus het proefabonnement betalen, en omdat je het te lang hebt uitgesteld zit je nu ook nog met de incassokosten.
ik dacht niet dat ik voor 2011 had geregistreerd ik dacht na 2012 en ik snap wel alles maar als ik vraag op 18/1/2012 mijn account te laten verdwijderen doen ze dat niet en nu moet ik alles gaan betalen terwijl dat niet zo is?
ik denk dat ik gelijk heb..

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

Als op 15 januari de nieuwe maand in gaat en jij op 18 januari je contract opzegd, is die maand al in gegaan, dus zul je in ieder geval voor die 2e maand nog moeten betalen. Ook al heb je ingelogd of niet, je hebt een overeenkomst, waarvan de verlenging 3 dagen voor jou opzegging al in is gegaan.

14 - 16 december proefabonnement
16 december tot 14 januari maand 1
15 januari tot 14/15 februari maand 2
18 januari opzegging.

Je zegt dus op als de diensten voor maand 2 al begonnen zijn, hoezo denk jij dan dat je die maand niet hoeft te betalen?

Het zal gezien je opening per maand 35 euro zijn, 2,98 voor het proefabonnement. Daarnaast waarschijnlijk voor alle 3 kosten voor het storneren en nu dus incassokosten. Aanvechten kan je proberen, maar ik zie gezien de huidige gegevens die jij hier neer zet, maar 1 schuldige aan de betaling en dat ben jij.

Gesloten