| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] inbraak huisdier overleden
-
zomaar-iemand
inbraak huisdier overleden
vrij recent is er bij mij in de woning ingebroken, dmv glasbreuk grindtegel door mijn ruit gegooid, doel laptop, er zijn wat dingen uit mijn woning ontvreemd zoals laptop nintendo, met bijbehorende randapparatuur, schade inboedel, gestolen goederen e.d 1800 euro, na een bezoekje van de schade expert bleef er 1055 euro over, kan ik hier bezwaar tegen maken omdat ik het niet eens ben met een waardedaling van oa de laptop van 600 euro in 2 jaar tijd naar 135 dagwaarde, en een tomtom navigatie met een pit in het display dagwaarde 90 euro, nu ben ik wel verzekerd met een uitgebreide dekking maar dat maakt geloof ik niet echt veel uit. nu kan ik na de herstelde schade een accu voor een laptop kopen maar geen nieuwe laptop
Maar nu het ergste, toen de steen door mijn ruit gegooid is, is hij op een tafel terecht gekomen op of onder die tafel lag mijn kat altijd te slapen, de tafel is gekanteld beestje is klem komen te zitten, enkele uren na het gebeurde in shock geraakt en daaraan overleden, kosten 30 euro dierenambulance en destructie kosten zijn meegegaan met de verzekering als schadeclaim, maar het kan toch niet zo zijn dat ik hier voor de rest niets mee kan doen, ja als ze de dader hebben(tom en jerry praktijken) een civiele procedure starten, maar dan nog zegt de politie is niet bewezen dat het door de inbraak komt, nee tuurlijk niet als die ongewilde gast die steen niet door mijn ruit gegooid had was er niets gebeurt........
wie weet hoe ik met dit bijltje moet en kan gaan hakken?
dus eigenlijk 2 vragen: kan ik bezwaar maken tegen de berekende schadeclaim door de expert?
en hoe moet ik handelen naar aanleiding van het overlijden van mijn kat?
alvast bedankt zomaar iemand...
Maar nu het ergste, toen de steen door mijn ruit gegooid is, is hij op een tafel terecht gekomen op of onder die tafel lag mijn kat altijd te slapen, de tafel is gekanteld beestje is klem komen te zitten, enkele uren na het gebeurde in shock geraakt en daaraan overleden, kosten 30 euro dierenambulance en destructie kosten zijn meegegaan met de verzekering als schadeclaim, maar het kan toch niet zo zijn dat ik hier voor de rest niets mee kan doen, ja als ze de dader hebben(tom en jerry praktijken) een civiele procedure starten, maar dan nog zegt de politie is niet bewezen dat het door de inbraak komt, nee tuurlijk niet als die ongewilde gast die steen niet door mijn ruit gegooid had was er niets gebeurt........
wie weet hoe ik met dit bijltje moet en kan gaan hakken?
dus eigenlijk 2 vragen: kan ik bezwaar maken tegen de berekende schadeclaim door de expert?
en hoe moet ik handelen naar aanleiding van het overlijden van mijn kat?
alvast bedankt zomaar iemand...
-
Pindakaaspotje
Re: inbraak huisdier overleden
wat de kat betreft is het duidelijk, wettelijk gezien is het gewoon een ding.. net als een tv of koffiezetapparaat. Je krijgt er in theorie ook alleen de dagwaarde voor terug en officieel zou hij ook gewoon total loss verklaart kunnen worden als de dierenartskosten te duur zijn. Dat laatste wordt overigens door verzekeringen wel coulant gehanteerd maar veel rechten wat betreft dieren heb je niet.
De andere dingen heeft ook te maken met wat in je polis staat.. De dagwaardes die ik zo lees zijn niet direct onredelijk (al vind ik 135 euro voor een laptop wel laag)
De andere dingen heeft ook te maken met wat in je polis staat.. De dagwaardes die ik zo lees zijn niet direct onredelijk (al vind ik 135 euro voor een laptop wel laag)
-
troubleshooter
De electronica welke bij de inbraak werd ontvreemd is wellicht getaxeerd op dagwaarde. U kunt van de verzekering niet verwachten dat ze nieuwwaarde uitkeren. Wat de kat betreft kunt u goed in overleg gaan met de verzekeraar. Mogelijk zal er enige coulance bestaan.
Succes
Succes
-
Guardian72
Qua laptop - ik vind het ook veel geld - maar in principe is een laptop in 3 jaar economisch afgeschreven.
Dus - aanschafprijs delen door 3, en dan heb je ongeveer de restwaarde na 2 jaar.
Een deel word ook bepaald door merk/type/specificaties - een Dell of Toshiba bijv. zijn meer waard na 2 jaar dan een Acer of Packard Bell.
Dus - aanschafprijs delen door 3, en dan heb je ongeveer de restwaarde na 2 jaar.
Een deel word ook bepaald door merk/type/specificaties - een Dell of Toshiba bijv. zijn meer waard na 2 jaar dan een Acer of Packard Bell.
-
zomaar-iemand
laptop was een compaq, maar het vreemde is dat in mijn polis voorwaarde staat, dat de schaderegeling de herstelkosten of de aanschafkosten van een dergelijk produkt moet dekken, want laten we eerlijk zijn een pentium dual core 1.73 mhz koop je vandaag de dag nog steeds niet voor 135 euro.......ik heb een normale dekking en een uigebreide dekking erbij reden!!! mijn man is zendamateur dus moest een hogere dekking hebben, deze vorm heb ik al 20 jaar.........en wat de kat betreft ja die wordt inderdaad beschouwd als meubelstuk, terwijl de dierenarts zegt je moet aangifte doen van dierenmishandeling, ik wil als de dader gepakt wordt hij/zij ook de dood van mijn kat op zijn kerfstok krijgt, en misschien 20 uur langer mag vegen
of zijn er nog andere straffen in nederland?