LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Incasso bureau, geen track&trace/handtekening.

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Aylaa

Incasso bureau, geen track&trace/handtekening.

Ongelezen bericht door Aylaa »

Hallo,

Ik zit even met mijn handen in het haar, in 2010 heb ik een camera (299,-) besteld bij Neckermann die ik uiteindelijk nooit ontvangen heb, nu is een incasso bureau ingeschakeld en zijn de kosten opgelopen tot 500,- euro. :|
Ik heb meteen aangegeven dat ik de bestelling nooit ontvangen heb en nu precies 1 jaar later heb ik nog steeds geen bewijs van Neckermann dat de camera daadwerkelijk verzonden is en ook aangekomen/aangenomen op mijn adres.
Het enige wat ik gekregen heb via het incasso bureau is een gespecificeerd rekeningoverzicht (kopie) van Neckermann met daarop de verzenddatum en het artikelnummer/omschrijving. Een track&trace nummer en eventueel een handtekening kan en wil niemand mij verstrekken?
Het incasso bureau zegt dat dit niet belangrijk is wanneer er een bestelling via internet geplaatst is er geen handtekening gevraagd wordt bij een bestelling onder de 500,- euro.

Dit vind ik erg vreemd, ik moet altijd een handtekening zetten als een pakket afgeleverd wordt, ook als de waarde onder de 100,- euro ligt.

Nu weet ik zelf erg weinig over de wet zoals deze geregeld is in Nederland, maar ik vind het nogal een vreemde zaak dat een postorderbedrijf een bestelling in rekening kan brengen en zelfs een incasso bureau kan inschakelen als zij vervolgens weigeren informatie over de verzending te verstrekken.

Kan iemand mij vertellen wat mijn rechten zijn in deze situatie?

Incasso is nu al 2 keer met een flink dossier aan de deur geweest, ook toen ik aan tafel zat met familieleden toen eiste de vriendelijke meneer van incasso dat ik hem binnen zou laten zodat hij mij kon waarschuwen voor de oplopende kosten zodra ik niet zou betalen.

sephora30

Re: Incasso bureau, geen track&trace/handtekening.

Ongelezen bericht door sephora30 »

Het is niet helemaal hetzelfde geval maar misschien kun je er iets mee

http://www.consuwijzer.nl/Consumentenni ... t_internet

snepke

Ongelezen bericht door snepke »

Heb jij geen bericht gehad wanneer die camera bezorgd zou worden?
Nooit gebeld of gemaild waar die camera bleef?
Heb jij tussentijds nooit een aanmaning o.i.d gehad?

Aylaa

Ongelezen bericht door Aylaa »

Nee, daarover heb ik geen bericht gekregen, er is ook nooit een briefje achtergelaten door TNT post dat ik het ergens zou kunnen ophalen, dat het bij de buren afgegeven is of dat het later alsnog bezorgd zou worden bij geen gehoor.

De eerste aanmaning heb ik genegeerd (?) omdat ik dacht dat het reclame was, ik kreeg veel reclame van Neckermann in dat jaar.
Bij de eerste brief van incasso (stond op de envelop) heb ik meteen contact opgenomen met het incasso bureau, het heeft 3 maanden geduurd voordat ik een duidelijk antwoord kreeg waarover dit ging want het stond niet in de brief, alleen een bedrag en een verzoek tot betalen.
Na meerdere keren gebeld en geschreven te hebben met incasso is niet terug gebeld, geschreven of gemaild maar meteen iemand van het incasso bureau hierheen gestuurd (maanden later).
Deze meneer heeft mij het dossier overhandigd met daarin het besteloverzicht (kopie) van Neckermann, toen hij hier was heb ik hem mijn kant van het verhaal verteld. Dat het klopt dat ik een camera besteld heb maar deze nooit ontvangen heb. Ik moet nu toch betalen, ondanks dat niemand mij kan bewijzen dat deze verzending plaats gevonden heeft. Hierdoor kan ik ook geen onderzoek door TNT post laten doen om erachter te komen waar het pakketje dan wel terecht is gekomen.

dirkib

Ongelezen bericht door dirkib »

Tot zover ik weet is het nog steeds: wie eist, bewijst. Ik zou een aangetekende brief schrijven aan zowel Neckermann als het incassobureau waarin je aangeeft dat je die camera wel besteld hebt, maar dat die nooit bij jou aangekomen is. En dus geen reden ziet om tot wat voor betaling dan ook over te gaan. Vervolgens kan je aangeven dat je de zaak als afgehandeld ziet en niet meer lastig gevallen wilt worden.

Dat verhaal over die 500 eurogrens bij internetbestellingen en ontvangstbewijs is onzin, een verzender geeft aan of er al dan niet getekend moet worden bij ontvangst. Doet de verzender dat niet, dan is dat zijn risico.

Dat er geen haast gemaakt wordt met incasseren, geeft al aan dat ze zich niet sterk voelen.

snepke

Ongelezen bericht door snepke »

Ben het met bovenstaande eens.
Wie eist bewijst.

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Gezien alle gedoe met/rond Neckermann word ondertussen de conclusie- niet meer bestellen daar.

En inderdaad - indien men eist - dient men te bewijzen dat de eis terecht is.
Dat is dus bestelling, EN bewijs dat e.e.a afgeleverd is, aan u, op het juiste adres.

Dat ge*** van die 500 euro grens is nieuw - en geeft me te denken.
Het incassoburo zal wel wanhopig om geld verlegen zitten dat men dergelijke leugens verzint.

Even nieuwsgierig - maar welk incassoburo is het?

Chanmaster

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Indien er geen Track & Trace bestaat dan heeft verzending nimmer plaats gevonden maar ik begrijp niet hoe deze zaak dan bij een incassobureau terecht komt. Wanneer u tijdig reageert komt het niet zover!

Guardian72
Contacteer:

Chanmaster schreef:Indien er geen Track & Trace bestaat dan heeft verzending nimmer plaats gevonden maar ik begrijp niet hoe deze zaak dan bij een incassobureau terecht komt. Wanneer u tijdig reageert komt het niet zover!
Dat is inderdaad een geldig punt - heeft TS nooit bij Neckerman aangeklopt met "zeg, ik heb een camera besteld - waar blijft deze" .. en indien ja - wat was hun antwoord?

Fransmees

Ongelezen bericht door Fransmees »

Zonder handtekening of zo iets is er geen levring geweest en sta je in je recht

Guardian72
Contacteer:

Fransmees schreef:Zonder handtekening of zo iets is er geen levring geweest en sta je in je recht
Neemt niet weg dat het wel vreemd is dat TS niet eerder navraag doet.

Zowiezo zal de verzender het verzenden en ontvangen door besteller moeten aantonen, door op zijn minst een verzendbewijs (Track & trace code of vergelijkbaar) en handtekening ontvanger te overleggen.

Tot die tijd kunnen ze eisen wat ze willen - maar geen bewijs is niet verzonden, en dus niet geleverd.

Toxopeus

Ongelezen bericht door Toxopeus »

Aylaa schreef:Hallo, in 2010 heb ik een camera (299,-) besteld bij Neckermann die ik uiteindelijk nooit ontvangen heb
Heb je nooit een rekeningoverzicht ontvangen of ingelogd op de website van Neckermann voor je online overzicht?
Daar zou toch moeten staan op welke datum de camera is verzonden.

Gesloten