LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] incasso door rekening op verkeerd adres buiten schuld..

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
debozoe

incasso door rekening op verkeerd adres buiten schuld..

Ongelezen bericht door debozoe »

Hallo,

Ik heb een vraag. Vorig jaar september ben ik na 10 jaar terug gegaan naar mijn vroegere orthodontist voor een nachtbeugeltje.
Vooraf geïnformeerd wat de werkwijze zou zijn. Ik zou 1 keer moeten komen om de beugel aan te meten en 2 weken later terugkomen om de beugel op te halen, hiervoor zou ik 1 rekening krijgen.
Bij mijn eerste afspraak mijn nieuwe gegevens doorgeven. Nadien heb ik een factuur ontvangen, welke ik direct voldaan heb, in de veronderstelling dat het hiermee verder afgedaan was.

Vandaag ontving ik plots een deurwaarder bericht dat er nog een rekening openstaat of ik deze wil voldoen met alle bijkomende kosten.
Ik heb gebeld en wat blijkt, er was dus toch nog een tweede rekening en deze en alle aanmaningen hebben ze verzonden naar mijn oude adres van ruim 10 jaar geleden, waardoor ik dus nu een incasso bericht heb ontvangen.
Er is dus een fout gemaakt door de orthodontist, ik heb deze gebeld en ze gaan kijken of ze er nog wat aan kunnen doen, er zijn nu wel extra kosten gemaakt gaven ze aan.
Ik heb aangeven dat ik zeker bereid ben om het oorspronkelijke bedrag te betalen maar dat ik niet vind dat ik aansprakelijk ben voor de extra kosten en deze ook niet van plan ben te betalen.

Weet iemand wat hierin mijn rechten zijn?

Groetjes Deborah

R-Estau

Re: incasso door rekening op verkeerd adres buiten schuld..

Ongelezen bericht door R-Estau »

Heeft u hun destijds een adreswijziging gestuurd, zo ja dan zou ik de bijkomende kosten niet betalen !

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Bij mijn eerste afspraak mijn nieuwe gegevens doorgeven. Nadien heb ik een factuur ontvangen,
Kwam die eerste factuur dan wel op het goede adres terecht?

debozoe

Ongelezen bericht door debozoe »

Ja de eerste factuur kwam op het adres waar ik nu woon, en de tweede op een adres waar ik 10 jaar geleden woonde.
Ik heb mijn adres voorafgaand aan de behandeling opgegeven.
En aangezien mij verteld werd dat er maar 1 factuur zou komen voor de volledige behandeling, ben ik dus ook nooit gaan bellen voor een evt. volgende factuur..

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Ja de eerste factuur kwam op het adres waar ik nu woon, en de tweede op een adres waar ik 10 jaar geleden woonde.
Ogenschijnlijk een vreemd verhaal.

Vraag eerst eens een kopie van de tweede rekening (zonder er direct bij te zeggen waarom je hem nodig hebt). Als daar inderdaad het oude adres opstaat, dan kun je aan de hand van de eerste rekening aantonen dat de fout bij de orthodontist ligt. Immers, de eerste rekening ging naar het juiste adres, dus blijkbaar is de adreswijziging abusievelijk later weer ongedaan gemaakt. Dat is het enige wat ik kan bedenken.

In dat geval zou je alleen de originele nota moeten betalen, lijkt me.

Verder hebben we op het forum twee echte deurwaarders, Deurwaarder Mark en Guusje61, en Pavlova werkt op een deurwaarderskantoor. Zij kunnen je ongetwijfeld verder helpen wat je het beste kunt doen.

Gesloten