LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Incassobureau stuurt ''knokploeg''

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
VioletPrue

Re: Incassobureau stuurt ''knokploeg''

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Liever anoniem schreef:
Liever anoniem schreef:Lenen is niet slim en uiteraard zit ik niet op bevestiging van dat simpele feit te wachten. Ben daar inmiddels zelf wel achter.

Maar als je dan een schuld hebt van 3.000 Euro en er staan ineens 2 kleerkasten vol met tattoo's en armen dikker dan mijn bovenbeen voor de deur dan is het wel even slikken.

En nee, ze gingen me niet uitknijpen en ook niet slaan. Gaven me een nette brief en een knipoog dat ze hoopten niet terug te hoeven komen.

Vrij intimiderend in ieder geval en inmiddels heb ik al gehoord dat ze ook mensen bezoeken bij hun avondje op de kaartclub etc.

Mag dit? Om u een beeld te vormen: http://www.incassobureau-vladimir.nl

Graag tips en u zult snappen.... ik blijf zelf liever even anoniem.
Wat ik eigenlijk wilde weten:
1- kan ik hier iets tegen doen?
2- zijn er meer mensen die hier mee te maken hebben?
1. Ja hoor, uw schuld afbetalen.
Er is nooit bepaald dat iemand die voor een incassobureau werkt geen zichtbare tattoo's mag hebben, of dat die persoon niet mag gewichtheffen.
Wat u intimiderend vindt, vindt iemand anders weer niet intimiderend.
Dus nee, u kunt hier niets tegen doen.
Zij doen enkel hun werk en zolang u niet bedreigd of erger bent, is er niets strafbaars aan de hand.
Gewoon uw schuld met spoed afbetalen, dan ziet u die gasten nooit meer.

J@@N

Ongelezen bericht door J@@N »

Of bied ze een kopje koffie of thee aan, met een koekje. :idea: Zulke kennissen kan je misschien nog wel eens nodig hebben :mrgreen:

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Of bied ze een kopje koffie of thee aan, met een koekje. Zulke kennissen kan je misschien nog wel eens nodig hebben
Als man die gasten binnenvragen, "Kom jij eens binnen voor een bakje koffie... lekkere spierbundel van me" :lol: Zie t al helemaal voor me :lol:
Zo haakten in het verleden telefonische verkopers ook heel snel af als ik ze een complimenten maakte voor hun lekkere stem :lol:

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Even terug naar de openingspost:
Maar als je dan een schuld hebt van 3.000 Euro en er staan ineens 2 kleerkasten vol met tattoo's en armen dikker dan mijn bovenbeen voor de deur dan is het wel even slikken.
Volgens de site krijg je eerst tot twee keer toe een sommatiebrief, dus helemaal onverwacht stonden ze niet voor de deur, lijkt me.

Dat het geen heer à la spercieboon in keurig driedelig grijs was, sja, wie is nu degene die het probleem veroorzaakt heeft?

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

bprosman schreef:Als man die gasten binnenvragen, "Kom jij eens binnen voor een bakje koffie... lekkere spierbundel van me" :lol: Zie t al helemaal voor me :lol:
Zo haakten in het verleden telefonische verkopers ook heel snel af als ik ze een complimenten maakte voor hun lekkere stem :lol:
:lol: :lol:

hop

Ongelezen bericht door hop »

Citaat:
en er staan ineens 2 kleerkasten vol met tattoo's en armen dikker dan mijn bovenbeen voor de deur dan is het wel even slikken.

De ene is Ben Saunders die meteen begint te zingen: "Wie zal dat betalen zoete lieve Gerritje" en de ander is Henk Schiffmacher die u dan een vrijkaartje geeft voor
zijn tattoo-museum.
:lol: :lol:

Dirkie

Ongelezen bericht door Dirkie »

De ene is Ben Saunders die meteen begint te zingen: "Wie zal dat betalen zoete lieve Gerritje"
Dan zou ik me zeker geïntimideerd voelen :wink:

Nizho-ni

Ongelezen bericht door Nizho-ni »

Ik heb met het zelfde bureau te maken gehad pas op dit is geen legitiem bureau check de postcodes maar eens.
deze zijn niet juist of om beter te zeggen bestaan niet bij de adressen bekend op hun site.
ook zijn ze niet in gechreven bij de kamer van koophandel... als je met een incasso bureau te maken krijg bel een groot kantoor op en vraag wat je rechten en plichten zijn ..ik ben destijds geholpen door een directeur die ons verzekerde dat dit bureau gewoon een ordinaire knokploeg is die door duistere bedrijfjes gebruikt worden.

vroem

Ongelezen bericht door vroem »

het punt is : er is geen sprake van intinmidatie. Dat u zich geintimideerd voelt is iets anders. Dat die mensne nu toevallig breed gebouwd zijn en veel sporten en tattoos hebben, tja, is allemaal geaccepteerd in deze maatschappij toch? eigenlijk doet u aan discriminatie... :wink:

zolang zij geen bedreigingen uiten , maar vriendelijk zijn dan is er niets verkeerds aan.
Heeft u zich beklaagd bij het bedrijf die het incassobureua heeft ingeschakeld? gaat misschien wat verder dan zij willen ook.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

vroem schreef:het punt is : er is geen sprake van intimidatie. Dat u zich geïntimideerd voelt is iets anders.
"Ik bekeek alleen even zijn stropdas"

"en moest daarvoor met hem de hele woonkamer rond op zoek naar een beetje licht"

Gesloten