NeoDutchio schreef: ↑25 sep 2025 14:00
Het is toch echt TS die zelf aangeeft langs te gaan bij de zorgverlener en niets per mail te willen doen. Ook al zijn zorgverleners al lang digitaal gegaan. En het is ook echt TS die nooit het nieuwe mailadres heeft doorgegeven.
Infomedics kan geen rechten ontlenen aan jouw persoonlijke waarden en normen.
NeoDutchio schreef: ↑25 sep 2025 14:00
De leeftijd van het mailadres is niet van belang. Iemand kan ook na een jaar al een nieuw mailadres hebben en sommige hebben 20 jaar lang dezelfde.
De Hoge Raad is dus met je oneens.
Het is aan de verzender om er voor te zorgen dat de communicatie aankomt op een adres waarvan zijn mag verwachten dat het aankomt. Daaraan wordt niet voldaan op het moment dat je een oud adres gaat gebruiken waarvan jaren lang geen bevestiging is gekomen dat het nog actief is.
NeoDutchio schreef: ↑25 sep 2025 14:00
Die aankondiging is ook per mail verstuurd.
Als ze dat per post hadden gedaan, dan was die waarschijnlijk wel aangekomen.
NeoDutchio schreef: ↑25 sep 2025 14:00
Als op een later moment de patiënt verhuisd of andere gewijzigde gegevens heeft, dan is het zijn/haar taak dit door te geven.
Als de verzender jaren lang geen gebruik heeft gemaakt van het oude adres of jaren lang geen bevestiging heeft gehad dat post de patiënt heeft bereikt als zij dat zond naar het oude adres, dan is het niet zonder meer redelijk voor de verzender om aan te nemen dat de patiënt toch op dat adres kan worden bereikt.
NeoDutchio schreef: ↑25 sep 2025 14:11
Moneyman schreef: ↑25 sep 2025 13:45
Infomedics is verantwoordelijk voor de keuze om haar communicatiemiddel zonder aankondiging te veranderen. Dat zij daar met de zorgverlener iets overeengekomen is, is aan haar.
U blijft maar hangen in dat er niets gecommuniceerd is.
Moneyman schrijft hierboven niet dat er geen bericht is verstuurd.
NeoDutchio schreef: ↑25 sep 2025 14:11
Dat de communicatie TS niet bereikt heeft wil niet zeggen dat er niet gecommuniceerd is.
Communicatie moet TS in beginsel bereiken om daar rechten aan te kunnen ontlenen.
Artikel 3:37 lid 3 eerste volzin BW
3Een tot een bepaalde persoon gerichte verklaring moet, om haar werking te hebben, die persoon hebben bereikt.
NeoDutchio schreef: ↑25 sep 2025 14:11
De enige echte vraag die er is is voor wiens rekening het komt als de patiënt niet de juiste contactgegevens verstrekt. Wat u zegt is dat de patiënt niet hoeft door te geven als er gegevens veranderd zijn. En ik zeg juist dat het de verantwoordelijkheid is van de patiënt om te zorgen dat veranderingen doorgegeven moeten worden.
De Hoge Raad is het met jou eens als het gaat om een recente wijziging en met jou oneens als het gaat om een 16 jaar oud adres waarvan de verzender niet recent iets heeft ontvangen dat de patiënt daar nog op bereikt kan worden.
NeoDutchio schreef: ↑25 sep 2025 14:11
Een zorgverlener kan niet ruiken of iemand een nieuw adres heeft, een nieuw telefoonnummer of een nieuw mailadres.
De patiënt kan niet ruiken dat de verzender na 16 jaar opeens een oud emailadres wil gebruiken. De verzender moet dat dan gewoon via het oude kanaal communiceren. Immers, via dat oude kanaal heeft de verzender recent nog succesvol met de patiënt gecommuniceerd.