Hoi,hoi,
Ik zit met een vraagje.
Een of ander bureau is nogal brutaal bezig.
Ik kreeg een telefoontje van mijn ouders dat ze hun het hemd van het lijf vroegen over mijn financiele situatie ivm een creditcard.
Mijn ouders totaal in paniek,want die dachten dat we in de schulden zaten.
Aangezien ik geen card bezit ben ik samen met mijn vader op het internet gedoken om te kijken wie ze nou zijn.
Het blijkt een of ander bureau te zijn die de kredietwaardigheid toetst bij ondernemers.
Nu ben ik ZZPer ,dus op zich niet zo vreemd, mits het feit is dat ik helemaal niks heb aangevraagd.
Dus ouders zijn gelukkig gerustgesteld, maar het is knap brutaal.
Het wordt helaas nog gekker.
Om een uur of 20 staat ineens mijn buurman aan de deur,die zich zeer ongemakkelijk voelde.
Blijkt dat die lui hun ook al gebeld hebben.
Met dezelfde vragen die ze ook aan mijn ouders hebben gesteld.
Dankzij google ben ik iets wijzer over wat ze doen en ook dat ze niet bij een vereniging zijn aangesloten.
Mijn vraag, mag dit zo maar en waar kan ik een klacht indienen,aangezien ze nergens bij aangesloten zijn.
Mogen ze zo je privacy schenden?
Nu ga ik morgen wel verhaal halen bij ze, maar ik accepteer dit absoluut niet.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] informeren bij de buren.
Re: informeren bij de buren.
Was het misschien Dun & Bradstreet. Deze club staat er om bekend dat zij te pas (en te onpas) zzp-ers navragen. Ook bij eventuele leveranciers informeren zij.
Een andere club die een soortgelijke werkwijze heeft is Graydon. Tja, en mag dit? Je mag alles vragen maar niemand is verplicht tot antwoorden.
Een andere club die een soortgelijke werkwijze heeft is Graydon. Tja, en mag dit? Je mag alles vragen maar niemand is verplicht tot antwoorden.