LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ipad gekocht via Koopjesdeal gaat steeds stuk

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Winkelmeijer
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jul 2017 11:05

Ipad gekocht via Koopjesdeal gaat steeds stuk

Ongelezen bericht door Winkelmeijer »

In het najaar 2015 hebben we, via koopjesdeal, een Ipad gekocht. Deze werd aangeboden met een fabrieksfout. Bij een fabrieksfout denk je aan een deuk of kras, maar niet dat de Ipad na 2 maanden niets meer doet. We hebben de Ipad opgestuurd naar T-Trading welke de reparaties op zich nemen voor Koopjesdeal. Enkele maanden later na heel veel bellen en mailen krijgen we de Ipad april 2016 weer terug. Deze Ipad werkte redelijk. Wel moest je de Ipad op een bepaalde manier vast houden, omdat het beeld anders weg viel. Het is er een met fabrieksfout, dus niet klagen denk je. Echter na enige tijd was een deel van het scherm lam. Het scherm reageerde op plekken niet meer op vingerwarmte en was dus niet meer te gebruiken. Wederom terug gestuurd, echter nu rechtstreeks naar Koopjesdeal. Diegene die we aan de telefoon hebben gehad, [Naam medewerker weggehaald door moderator], belooft ons om het op te lossen. Na wederom 3 maanden bellen en mailen krijgen we de Ipad terug. Deze laad in eerste instantie heel slecht op, maar met wat geduld is de accu geladen. Een dag later pakken we de Ipad en dat ding is zo heet dat het met blote handen niet vast te pakken is. We hebben de Ipad uit voorzorg op een brandveilige plek neergelegd om af te koelen. We zijn klaar met de Ipad en willen ons geld terug. Maar nu komt het. [Naam medewerker weggehaald door moderator] bied ons 70% van het aankoopbedrag. Met als reden dat we er 1,5 jaar plezier van hebben gehad. Plezier is zorgeloos gebruik en niet maanden moeten wachten op je product met alle stress er omheen. We willen 100% terug van het aankoop bedrag. 70% is zeer vreemd, als je bedenkt dat er heel veel tijd en energie is ingestopt om sowieso ons product te krijgen. Daarbij komt ook nog eens dat we talloze telefoongesprekken hebben gevoerd en de verzending hebben moeten verzorgen. Deze kosten hebben wij betaald, wat ook ongebruikelijk is op een product waar nog garantie op zit.

Hebben we recht op 100% reclamatie?
Laatst gewijzigd door Radar op 17 jul 2017 17:21, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Naam medewerker weggehaald door moderator en titel aangepast ivm duidelijkheid

Brahms
Berichten: 3156
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Ipad gekocht via Koopjesdeal gaat steeds stuk

Ongelezen bericht door Brahms »

Tska, moeilijke zaak.
Bij een fabrieksfout denk ik persoonlijk echt niet aan een deuk of kras, maar toch meer aan een defekt of gebrek. Om wat te noemen, knopje defect, scherm problemen, software of hardware probleem of slechte accu.
Een deuk of kras valt onder transportschade. Witgoedwinkels kunnen daar alles over uitleggen.

Een apparaat welke je al koopt met fabrieksfout, kan een flinke kat in de zak zijn, maar ook qua garantie. Immers wat is de fabrieksfout, dat weet je dus niet. De fabrieksfout valt dus zeker niet onder garantie, maar wat voor gevolgen heeft de fabrieksfout verder. Eigenlijk kunnen ze onder zo'n noemer zelfs een niet werkend apparaat verkopen.

Van een goed werkend product hoeft dus geen sprake te zijn, kan je ook niet verwachten.
Persoonlijk zou ik de 70 procent snel aanpakken en een echt nieuwe I Pad kopen, van een bekend merk.
Wij hebben supergoede ervaringen met IPads van Apple, zeker duurder maar je hebt er jaren plezier van.

Nijogeth
Berichten: 10774
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Ipad gekocht via Koopjesdeal gaat steeds stuk

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Brahms, een Ipad is altijd van Apple.

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Ipad gekocht via Koopjesdeal gaat steeds stuk

Ongelezen bericht door chrisd1 »

Brahms schreef:Persoonlijk zou ik de 70 procent snel aanpakken...
In de overige 30% zit al 21% bij de aanvankelijke koop afgedragen BTW.

Dieke83
Berichten: 460
Lid geworden op: 04 mei 2017 12:32

Re: Ipad gekocht via Koopjesdeal gaat steeds stuk

Ongelezen bericht door Dieke83 »

@TS stond er in de papieren ergens wat de fabrieks fout was?

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Ipad gekocht via Koopjesdeal gaat steeds stuk

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Winkelmeijer schreef:In het najaar 2015 hebben we, via koopjesdeal, een Ipad gekocht. Deze werd aangeboden met een fabrieksfout. Bij een fabrieksfout denk je aan een deuk of kras, maar niet dat de Ipad na 2 maanden niets meer doet. We hebben de Ipad opgestuurd naar T-Trading welke de reparaties op zich nemen voor Koopjesdeal. Enkele maanden later na heel veel bellen en mailen krijgen we de Ipad april 2016 weer terug. Deze Ipad werkte redelijk. Wel moest je de Ipad op een bepaalde manier vast houden, omdat het beeld anders weg viel. Het is er een met fabrieksfout, dus niet klagen denk je. Echter na enige tijd was een deel van het scherm lam. Het scherm reageerde op plekken niet meer op vingerwarmte en was dus niet meer te gebruiken. Wederom terug gestuurd, echter nu rechtstreeks naar Koopjesdeal. Diegene die we aan de telefoon hebben gehad, [Naam medewerker weggehaald door moderator], belooft ons om het op te lossen. Na wederom 3 maanden bellen en mailen krijgen we de Ipad terug. Deze laad in eerste instantie heel slecht op, maar met wat geduld is de accu geladen. Een dag later pakken we de Ipad en dat ding is zo heet dat het met blote handen niet vast te pakken is. We hebben de Ipad uit voorzorg op een brandveilige plek neergelegd om af te koelen. We zijn klaar met de Ipad en willen ons geld terug. Maar nu komt het. [Naam medewerker weggehaald door moderator] bied ons 70% van het aankoopbedrag. Met als reden dat we er 1,5 jaar plezier van hebben gehad. Plezier is zorgeloos gebruik en niet maanden moeten wachten op je product met alle stress er omheen. We willen 100% terug van het aankoop bedrag. 70% is zeer vreemd, als je bedenkt dat er heel veel tijd en energie is ingestopt om sowieso ons product te krijgen. Daarbij komt ook nog eens dat we talloze telefoongesprekken hebben gevoerd en de verzending hebben moeten verzorgen. Deze kosten hebben wij betaald, wat ook ongebruikelijk is op een product waar nog garantie op zit.

Hebben we recht op 100% reclamatie?
Nee, dat recht heb je niet. Je hebt immers inderdaad een aardige tijd plezier gehad van het apparaat én het gekocht met de wetenschap dat er iets mis mee was. Ik vind het een nette oplossing, die 70%.

rvjapio
Berichten: 1027
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Ipad gekocht via Koopjesdeal gaat steeds stuk

Ongelezen bericht door rvjapio »

Ik zou ook zeker gaan voor die 70% en niet meer ingaan op aanbiedingen met een fabrieksfout. U heeft uw best gedaan wat dat betreft.

alfatrion
Berichten: 22101
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Ipad gekocht via Koopjesdeal gaat steeds stuk

Ongelezen bericht door alfatrion »

ALS vast komt te staan dat het product ondeugdelijk is, dan heeft TS recht op 100%, omdat dit zo is geregeld in artikel 7:10 leden 3 en 4, eerste volzin BW. Alleen wanneer TS niet zorgvuldig is omgesprongen met het product, nadat hij of zij wist dat de iPad teruggegeven zou moeten en daardoor voordeel heeft genoten, dan moet heeft de verkoper recht op vergoeding die niet hoger is dan het voordeel dat TS heeft genoten en niet hoger is dan het nadeel dat hij heeft geleden.
https://uitspraken.rechtspraak.nl/inzie ... 010:BN5505

Maar ik zou het niet aanbevelen om op je strepen te staan. Als je hier een zaak van maakt dan moet je aantonen dat het product ondeugdelijk is en dan heb je last van de bekende productiefout. Bovendien kost dat ook de nodige moeite en kosten. Om hoeveel geld gaat het verschil eigenlijk?

Gesloten