LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Is het normaal.... Laser Services

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
jannos33
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 nov 2013 13:45

Is het normaal.... Laser Services

Ongelezen bericht door jannos33 »

Goedemorgen/middag/avond,

Ik ben helaas vroeger ook ingetrapt in het bekende koop product x en betaal 10 maanden later. Op 1 of andere reden is dit account ook nog in 2 nummers gesplitst waardoor ik eigenlijk nu 2 rekeningen daar heb lopen.

Nu gaat het me niet daarom maar over hun "stalk" praktijken. Ik had afgelopen maand niet genoeg op de rekening staan om direct af te lossen en moet dus een weekje, 1,5 week langer wachten maar dan... je wordt ziekelijk gebeld door een computer 2 a 4 x per uur, van ochtends 10 tot avonds 22.00 uur en zaterdag ook nog eens! Daarnaast krijg je ook mails en proberen ze bleek op mijn voicemail ook nog een persoonlijk wel eens te bellen ( weekendhulpen ) .

kortom is dit normaal ? ik zet vanochtend mij telefoon aan al 7 gemiste oproepen van laser services en het ergste de computer laat nog geen bericht achter ook dus je denkt wie is het , ze bellen onbekend.
ik weet dat hun het zijn want soms luister is wel eens de voicemail af en dan hoor je soms heel kort u spreekt met... en dan verbinding weg ( computerstem) . Kortom ik weet dat ik 1 betaling moet doen maar dit is toch echt stalkgedrag ?

Ik pak bewust de telefoon niet op want dat levert alleen maar narigheid op. Ik heb nu betaald dus nu afwachten maar. Heb zo ooit eerder aan de lijn gehad en lijken heel redelijk. Je geeft aan welke datum ( 1 week later ) je kunt betalen en het wordt genoteerd. vervolgens krijg je binnen 1 a 2 dagen een brief dat je hebt aangegeven binnen 3 dagen te betalen.... Nee dat is niet waar dat heb ik niet gezegd....

Kortom ik vraag me af hebben meer mensen hier ervaring mee ? met dat stalkgedrag ? want dat het bedrijf iemand wil spreken ok , maar als het een dag niet lukt heb ik gewoon 16 voicemails in mijn telefoon staan...

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Is het normaal.... Laser Services

Ongelezen bericht door puma73 »

jannos33 schreef:Goedemorgen/middag/avond,

Ik ben helaas vroeger ook ingetrapt in het bekende koop product x en betaal 10 maanden later. Op 1 of andere reden is dit account ook nog in 2 nummers gesplitst waardoor ik eigenlijk nu 2 rekeningen daar heb lopen.

Nu gaat het me niet daarom maar over hun "stalk" praktijken. Ik had afgelopen maand niet genoeg op de rekening staan om direct af te lossen en moet dus een weekje, 1,5 week langer wachten maar dan... je wordt ziekelijk gebeld door een computer 2 a 4 x per uur, van ochtends 10 tot avonds 22.00 uur en zaterdag ook nog eens! Daarnaast krijg je ook mails en proberen ze bleek op mijn voicemail ook nog een persoonlijk wel eens te bellen ( weekendhulpen ) .

kortom is dit normaal ? ik zet vanochtend mij telefoon aan al 7 gemiste oproepen van laser services en het ergste de computer laat nog geen bericht achter ook dus je denkt wie is het , ze bellen onbekend.
ik weet dat hun het zijn want soms luister is wel eens de voicemail af en dan hoor je soms heel kort u spreekt met... en dan verbinding weg ( computerstem) . Kortom ik weet dat ik 1 betaling moet doen maar dit is toch echt stalkgedrag ?

Ik pak bewust de telefoon niet op want dat levert alleen maar narigheid op. Ik heb nu betaald dus nu afwachten maar. Heb zo ooit eerder aan de lijn gehad en lijken heel redelijk. Je geeft aan welke datum ( 1 week later ) je kunt betalen en het wordt genoteerd. vervolgens krijg je binnen 1 a 2 dagen een brief dat je hebt aangegeven binnen 3 dagen te betalen.... Nee dat is niet waar dat heb ik niet gezegd....

Kortom ik vraag me af hebben meer mensen hier ervaring mee ? met dat stalkgedrag ? want dat het bedrijf iemand wil spreken ok , maar als het een dag niet lukt heb ik gewoon 16 voicemails in mijn telefoon staan...
Het is dus niet de eerste keer dat u "wat later betaald" omdat u uw financiële handel en wandel niet op orde hebt, dan kunt u verwachten dat de tegenpartij zenuwachtig wordt en geld wil zien.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Is het normaal.... Laser Services

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Lijkt mij niet normaal - en is ook overdreven.

Je zou kunnen overwegen een "nieuw" 0909 nummer aan te vragen .. heb je er nog wat van over.

Maar, je zou (zeker als ze anoniem bellen) melding kunnen maken van (ernstige) telefonische overlast bij je provider.
Noteer datum, tijdstip en duur van telefoontjes - dus in elk geval 4 of 5 wel opnemen - en meld het bij je telefoonprovider (tenzij je tele2 hebt - die schijnen niets aan overlast te kunnen doen).

mpr1980
Berichten: 99
Lid geworden op: 30 jul 2010 11:34

Re: Is het normaal.... Laser Services

Ongelezen bericht door mpr1980 »

Aan de andere kant.. als je in het verleden al eens hebt aangegeven dat je een weekje later betaald en ze hier billijk mee om zijn gegaan. Waarom dan nu niet opnieuw tot een afspraak komen? Op dat moment stoppen ze ook zeker met bellen! Daarnaast voorkomt dit frustraties bij jou en (wellicht onnodige) zorgen bij de kredietverlener.

louiswalraven
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 nov 2013 19:52

Re: Is het normaal.... Laser Services

Ongelezen bericht door louiswalraven »

Beste Jannos,
Het antwoord is: zoiets is niet normaal. Enige tijd geleden heb ik de klantenservice van LaSer aan de telefoon gehad met een vraag over een ongespecificeerde brief die volgde op een rommelig weekendtelefoontje enkele dagen eerder. 'Onfatsoenlijk' is het meest fatsoenlijke woord dat ik kan bedenken voor de klantenservice-medewerker die ik aan de lijn kreeg.

Vrijwel een soortgelijke vraag heb ik gesteld aan het concurrerende International Card Service en wat een verschil was dat. Vriendelijk, alle tijd, service.

Ik raad een ieder af in zee te gaan met kredietverstrekkers, maar indien toch, dan adviseer ik LaSer te negeren. Bedenkelijk ook dat een grote organisatie als VISA met een dergelijk bedrijf in zee gaat.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Is het normaal.... Laser Services

Ongelezen bericht door Guardian72 »

louiswalraven schreef: Ik raad een ieder af in zee te gaan met kredietverstrekkers, maar indien toch, dan adviseer ik LaSer te negeren. Bedenkelijk ook dat een grote organisatie als VISA met een dergelijk bedrijf in zee gaat.
Ik dacht dat Visa kaarten juist door ICS werden uitgegeven.. of zijn er meerdere aanbieders?

mpr1980
Berichten: 99
Lid geworden op: 30 jul 2010 11:34

Re: Is het normaal.... Laser Services

Ongelezen bericht door mpr1980 »

Guardian72 schreef:
louiswalraven schreef: Ik raad een ieder af in zee te gaan met kredietverstrekkers, maar indien toch, dan adviseer ik LaSer te negeren. Bedenkelijk ook dat een grote organisatie als VISA met een dergelijk bedrijf in zee gaat.
Ik dacht dat Visa kaarten juist door ICS werden uitgegeven.. of zijn er meerdere aanbieders?
Er zijn meerdere aanbieders. In Nederland is dat in ieder geval ICS en LaSer Cards (zover ik weet).

spuky10
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 jun 2013 18:17

Re: Is het normaal.... Laser Services

Ongelezen bericht door spuky10 »

heb ook veel problemen gehad met ze... iets op afbetaling gekocht: dat toch maar binnen een paar maanden betaald. alles afgezegd en nu bl;ijkt als ik mijn BKR opvraag dat het omgezet is in een doorlopend crediet. er een aflopend crediet was en een kaart van flex visa (allemaal hun adres) alles is betaald die laptop was al afbetaald maar ze splitsen je gewoon meerdere credieten in je maag (waar ik niets mee deed want ik wist het niet) en schrijven wel iedere maand 2 euro van je rekening af (das iets van verzekering ofzo hoorde ik later) Het is heel vervelend. Ik heb nu 3 BKR registraties (zonder codering hoor.. maar waar ik dus niets van wist) van 1 bedrijf! Wel ook mijn klacht bij het BKR neergelegd want bij laser zelf kwam ik niet verder. Zou willen dat ze alle registraties eruit haalden... Wat wel mijn verbazing schetste was dat die mevrouw van de BKR die ik aan de telefoon had zei dat ik de eerste was met een klacht over hen... terwijl radar en andere klachten sites er vol van staan. Ze heeft mijn klacht genoteerd. maar meld het dus ook bij het BKR als er problemen zijn.

mpr1980
Berichten: 99
Lid geworden op: 30 jul 2010 11:34

Re: Is het normaal.... Laser Services

Ongelezen bericht door mpr1980 »

Kan het kloppen dat je een financiering hebt afgesloten voor november 2007?

In de periode voor die datum werd er namelijk automatisch een doorlopend krediet (eventueel met creditcard) aan een financiering (bijv. Uitgesteld Betalen) gekoppeld. Dit stond ook in de Algemene Voorwaarden, maar dan wel in de kleine lettertjes (achterkant contract). Ook de verzekering heeft daar op moeten staan als je het Doorlopend Krediet nooit hebt gebruikt. In die tijd was dit toegestaan en werd dit door meer financieringsbedrijven gedaan.

Als je inderdaad na die afbetaling de creditcard of het doorlopend krediet nooit hebt gebruikt, kun je vragen (schriftelijk) of ze je rekening alsnog kunnen sluiten in het verleden. Zeker als deze registratie een struikelblok vormt voor nieuwe financieringen / hypotheken, willen ze nog wel eens meewerken.

Succes!

Femmiej
Berichten: 176
Lid geworden op: 04 dec 2010 22:20

Re: Is het normaal.... Laser Services

Ongelezen bericht door Femmiej »

Ook na 2007 was dat hoor..
Wij hadden en pc gekocht en idd creditcard ontvangen, die hoef ik niet, niet om gevraagd dus weg gegooid.
Jaar later ofzo kregen we een brief dat we nog iets van 13 euro moesten betalen voor die creditcard.
Gelukkig waren ze behulpzaam en is mijn 'rekening' zonder moeite afgesloten.
Dit heb ik natuurlijk wel zwart op wit en zit nog steeds bij mij papieren.

Gesloten