Geachte forumleden
Ik heb een vraag met betrekking tot onze jaarplaats op de camping.
Deze hebben we opgezegd per eind december we laten onze stacaravan verplaatsen naar een andere camping.
Omdat we te laat waren met opzeggen moeten we nu 1 jaar de jaarplaats door blijven betalen.
Daar hebben we geen probleem mee hadden we maar op tijd op moeten zeggen mijn vraag is nu zijn we dan ook verplicht de bijkomende kosten te betalen en dan bedoel ik de diensten waar we geen gebruik meer van maken zoals kabeltv,rioolrecht,zuiveringslasten.
Alvast bedankt voor het antwoorden
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Jaarplaats caravan
Re: Jaarplaats caravan
Dit ligt voornamelijk aan het contract dat je gesloten heb en de aard van de betreffende kosten. In principe zouden de genoemde kosten volgens mij niet kunnen worden gevorderd nu die kosten niet daadwerkelijk zijn gemaakt door de camping.
Echter ik kan me ook voorstellen dat de camping een totaal bedrag betaalt aan de betreffende dienstverleners en de kosten dus over alle standplaatsen verdeeld. Wellicht zijn er vaste prijzen afgesproken met de dienstverleners om basis van het aantal standplaatsen. Als daarna opeens minder standplaatsen bezet zijn kan dit inhouden dat de overige standplaatshouders meer zouden moeten betalen. Om dit nou te voorkomen zou het wellicht verdedigbaar zijn dat je nog een jaar moet betalen, c.q. tot er nieuwe prijsafspraken zijn gemaakt met de dienstverleners op basis van de nieuwe bezetting.
Kosten met een variabel karakter zoals stroomverbruik, watergebruik etc. zouden niet kunnen worden doorbelast in mijn ogen.
Echter ik kan me ook voorstellen dat de camping een totaal bedrag betaalt aan de betreffende dienstverleners en de kosten dus over alle standplaatsen verdeeld. Wellicht zijn er vaste prijzen afgesproken met de dienstverleners om basis van het aantal standplaatsen. Als daarna opeens minder standplaatsen bezet zijn kan dit inhouden dat de overige standplaatshouders meer zouden moeten betalen. Om dit nou te voorkomen zou het wellicht verdedigbaar zijn dat je nog een jaar moet betalen, c.q. tot er nieuwe prijsafspraken zijn gemaakt met de dienstverleners op basis van de nieuwe bezetting.
Kosten met een variabel karakter zoals stroomverbruik, watergebruik etc. zouden niet kunnen worden doorbelast in mijn ogen.