LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kent iemand...

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
anon13m

Kent iemand...

Ongelezen bericht door anon13m »

Deco financieel adviesbureau te klundert?
Wat zijn de jullie ervaringen?

witte angora

Re: Kent iemand...

Ongelezen bericht door witte angora »

Ervaringen niet, maar een beetje googlen leert het volgende:
Bedrijfsnaam Financieel Adviesbureau Deco
Adres Oliemolenstraat 7
Postcode 4791JT
Plaats Klundert
Provincie Noord-Brabant
Telefoon via 0900-1824
*Website http://www.teveelschulden.nl
Email [email protected]
Branche Horeca
Categorie Pensions

bron: http://www.myoffice.nl/gids/Financieel_ ... _Deco.html
Ik denk dat bovenstaande informatie toch wel wat vragen oproept die ik zelf éérst beantwoord wil zien alvorens ik met hen in zee zou gaan.

Op hun eigen site kun je het nummer van de KvK en andere gegevens vinden, alleen dat was niet te kopiëren. Je zou informatie kunnen inwinnen bij de KvK, en bij het College bescherming Persoonsgegevens, of ze het bedrijf daadwerkelijk kennen. Een nummer op je site zetten zegt op zich namelijk nog niet zoveel.

Verder heb ik een rechtszaak gevonden waar Deco bij betrokken is.
4.3. De Belastingdienst heeft verklaard de aangeboden schuldregeling te hebben beoordeeld aan de hand van de Leidraad Invordering 1990, artikel 26 paragraaf 3, hierboven onder 2.4 weergegeven. De Belastingdienst past deze voorschriften toe als de schuldregeling niet is uitgevoerd door een persoon of instelling als bedoeld in artikel 48 lid 1 Wet op het consumentenkrediet. Deco is geen zogenaamde gecertificeerde instelling als bedoeld in artikel 48 van de Wet op het consumentenkrediet. De Belastingdienst heeft haar instemming geweigerd omdat aan de voorwaarde a.2., genoemd in de brief van de Belastingdienst d.d. 28 januari 2008 zoals hiervoor onder 2.4 weergegeven, niet is voldaan.

Bron: http://www.jongbloedonline.nl/zoeken/pu ... ljn=BD0272

(Het vet en onderstrepen heb ik zelf gedaan)
Hoe Deco op het ogenblik gecertificeerd is weet ik niet, de rechtbank heeft in deze zaak de belastingdienst bevolen alsnog mee te werken, maar je begrijpt dat een en ander nogal wat extra werk heeft opgeleverd, en dat de betreffende persoon nogal wat langer onderweg was voordat hij het traject in kon gaan.

Waarbij ik wel moet zeggen dat het voorstel van Deco exact volgens de regels was, ze wisten wel waar ze mee bezig waren. Ook de rechtszaak was een gebakken eitje voor Deco. Lees het verslag maar eens rustig door, het is best wel een ingewikkelde berekening.

Meer info kan ik je niet geven, ik vind geen positieve en geen negatieve reacties op google.

Toch denk ik dat deze info jou wel verder kan helpen te beslissen of je met Deco in zee wilt gaan, of liever op zoek gaat naar een adviesburo dat wél gecertificeerd is. Een beslissing die je zelf moet nemen, op basis van de informatie die je hebt.

Deurwaarder Mark

Ongelezen bericht door Deurwaarder Mark »

Ik heb regelmatig met Deco te maken gehad in de praktijk, en die ervaringen waren dusdanig dat wij voorstellen van hen niet meer in behandeling nemen. Zegt dat genoeg? :wink:

witte angora

Deurwaarder Mark schreef:Ik heb regelmatig met Deco te maken gehad in de praktijk, en die ervaringen waren dusdanig dat wij voorstellen van hen niet meer in behandeling nemen. Zegt dat genoeg? :wink:
Dus de belastingdienst (en in eerste instantie ook Confior) is niet de enige...

partytent

Ongelezen bericht door partytent »

wij hebben ook te maken met financieel adviesburo deco in klundert en, wij zijn zeer tevreden over dit buro.
wij hadden al een geruime tijd een conflict met GGN Brabant en CZ waarbij Deco voor ons de betalende tussenpersoon is.
het conflict is vandaag voor de rechter geweest en wij hebben kunnen aan tonen dat en wij en zeer zeker ook deco er alles aan hebben gedaan om het conflict te schikken met GGN. er zijn zeer veel telefoontjes mails en brieven vanuit deco richting GGN gedaan met telkens de uitkomst 0,0.
nu is door de rechter vandaag beslist dat zowel CZ en GGN Brabant mee moet werken met financieel adviesburo Deco en hun voorstel tot betaling te accepteren.
tevens is door de rechter ook beslist dat het loonbeslag dat er was opgelegd door GGN opgeheven moet worden
voor ons loopt de samenwerking met Deco zeer positief en, deco heeft mijn problemen toch in minder dan 3,5 jaar opgelost( nog een jaartje te gaan dus)en kan verders ook niets anders zeggen dat als elk buro zo te werk ging er minder mensen in grote problemen zouden komen

elnuar

Ongelezen bericht door elnuar »

hmm... dit lijkt toch niet zo'n vrolijk feestje... als ik op site van 'conculega' Kassa over deco lijkt het een iets ander verhaaltje... Sluit beter aan bij eerdere reacties...

witte angora

Ik meen dat deurwaarder Mark indertijd bij GGN werkte.
Ik heb regelmatig met Deco te maken gehad in de praktijk, en die ervaringen waren dusdanig dat wij voorstellen van hen niet meer in behandeling nemen. Zegt dat genoeg? :wink:
Het lijkt er dus op dat het bericht van 'partytent' door een medewerker van dit bedrijfje is geschreven, iets anders kan ik er niet maken. Klasse hoor, twee jaar na het posten in dit topic eindelijk een 'overwinning' op GGN. Volgens 'partytent' dan. Ik zou wel eens willen weten in hoeveel andere zaken Deco de afgelopen twee jaar bakzeil heeft moeten halen. :mrgreen:

partytent

Ongelezen bericht door partytent »

Je durft me nogal te beschuldigen,toevallig ben ik geen medewerker maar kwam via google op deze site terecht een aantal maanden geleden.Toen was ik nog bezig met een zaak tegen ggn.Omdat deco dus alles in het werk heeft gesteld en vele bewijzen heeft aangeleverd dat ggn een organisatie is waar niet mee te praten is.Ze gooien gewoon de hoorn op de haak en beschuldigden me dat ik nog nooit iets had betaald.
De rechter stelde me in het gelijk en cz zal vervolgens eens met ggn om de tafel gaan zitten omdat een mevrouw van ggn had gezegd dat er nooit een betaling was gekomen.4 dagen voor de rechtszaak hadden ze ineens wel betalingen ontvangen.Ik moet echter nog wel wat betalen maar dat wist ik vantevoren al.Waar het me om ging was mijn recht krijgen en dat heb ik gekregen.ook was derechter het niet eens met de kosten die ggn opvoerde zodat een groot gedeelte van die kosten gedaald zijn en de proceskosten zijn ook voor ggn.
Nogmaals ben geen medewerker van deco maar een tevreden klant :D

Gesloten