Een vriendin van mij heeft 2 kinderen en hiervoor ontvangt ze van haar ex ruim 600 euro per maand. Dit is alleen voor de kinderen, niet voor haar zelf. Haar ex is inmiddels ook bij zijn nieuwe partner weg en met haar heeft hij 3 kinderen. Hij heeft er in totaal dus 5. Ik neem aan dat het bedrag dat een vader maandelijks voor zijn kinderen betaald is berekend naar draagkracht. Heeft iemand enig idee hoe het dan zit als er plotseling nog 3 kinderen zijn waarvoor vader moet betalen? Heeft dat invloed op de bijdrage die mijn vriendin krijgt?
Ik bedoel, zij krijgt zo'n 300 per kind, vader zal dan in totaal 300x5 kinderen is 1500 euro per maand moeten betalen, want onmogelijk is gezien zijn inkomen. Moet het bedrag wat mijn vriendin nu krijgt worden verdeeld over 5 kinderen als er niet meer "draagkracht" is of krijgen de 3 laatste kinderen niks of minder?
Iemand enig idee hoe dit werkt? Aan de ene kant is het natuurlijk lullig voor mijn vriendin als ze opeens veel minder krijgt voor de kinderen maar aan de andere kant moeten die andere 3 ook onderhouden worden. Wie weet hoe dit zit?
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |