LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Klacht over opzeggen ANWB-lidmaatschap
Re: Klacht over opzeggen ANWB-lidmaatschap
Ook ik heb een klacht over het opzeggen van mijn lidmaatschap bij de ANWB:
Op 02-11 heb ik mijn opzegbrief met handtekening verzonden naar de ANWB. Gezien ik destijds lichamelijk in slechte gezondheid was heb ik mijn vriend gevraagd op de nota (van het lidmaatschap) te kijken van vorig jaar naar het postadres wat hierop vermeld stond, hiernaar heb ik de brief verzonden. Tot mijn verbazing heb ik toch een factuur ontvangen en hierover mijn klacht ingediend (schriftelijk) bij de ANWB op 20-12-2014 nadat ik telefonisch zeer onvriendelijk te woord was gestaan door een medewerker. Het kwam erop neer dat het niet op de juiste afdeling terecht was gekomen, de opzegging daardoor niet in behandeling is genomen en het mijn eigen fout was. Vandaag heb ik een reactie gehad per mail dat ze niet mee kunnen gaan in mijn argumenten en dat ik mijn lidmaatschap voor 2015 gewoon moet betalen. Dus dat zij een opzegging die (per abuis) op een andere afdeling terecht is gekomen niet doorsturen maar de juiste afdeling, kan ik nu een jaar voor de kosten opdraaien. En dan nog niet te spreken over de zeer kwalijke manier waarop ik ben aangesproken aan de telefoon door de medewerker.
Ik vind de manier waarop de ANWB omgaat met trouwe klanten (al 10jaar) die een dienst willen beëindigen zeer slecht. Daarnaast zou een training over juiste communicatie naar klanten ook geen kwaad kunnen!
Op 02-11 heb ik mijn opzegbrief met handtekening verzonden naar de ANWB. Gezien ik destijds lichamelijk in slechte gezondheid was heb ik mijn vriend gevraagd op de nota (van het lidmaatschap) te kijken van vorig jaar naar het postadres wat hierop vermeld stond, hiernaar heb ik de brief verzonden. Tot mijn verbazing heb ik toch een factuur ontvangen en hierover mijn klacht ingediend (schriftelijk) bij de ANWB op 20-12-2014 nadat ik telefonisch zeer onvriendelijk te woord was gestaan door een medewerker. Het kwam erop neer dat het niet op de juiste afdeling terecht was gekomen, de opzegging daardoor niet in behandeling is genomen en het mijn eigen fout was. Vandaag heb ik een reactie gehad per mail dat ze niet mee kunnen gaan in mijn argumenten en dat ik mijn lidmaatschap voor 2015 gewoon moet betalen. Dus dat zij een opzegging die (per abuis) op een andere afdeling terecht is gekomen niet doorsturen maar de juiste afdeling, kan ik nu een jaar voor de kosten opdraaien. En dan nog niet te spreken over de zeer kwalijke manier waarop ik ben aangesproken aan de telefoon door de medewerker.
Ik vind de manier waarop de ANWB omgaat met trouwe klanten (al 10jaar) die een dienst willen beëindigen zeer slecht. Daarnaast zou een training over juiste communicatie naar klanten ook geen kwaad kunnen!
Re: Klacht over opzeggen ANWB-lidmaatschap
Op zich niet handig om zomaar een adres te pakken en daar de brief heen te sturen, maar als ze zelf toegeven de brief te hebben ontvangen, vind ik het wel vreemd dat ze het verzoek niet in behandeling willen nemen
Dat is natuurlijk wel een beetje een vreemd argument. Ze moeten anders met u omgaan omdat u zo'n trouwe klant bent die geen gebruik meer wil maken van hun dienstenWen1986 schreef: Ik vind de manier waarop de ANWB omgaat met trouwe klanten (al 10jaar) die een dienst willen beëindigen zeer slecht.
De ANWB heeft eigenlijk geen klanten maar ledenWen1986 schreef:Daarnaast zou een training over juiste communicatie naar klanten ook geen kwaad kunnen!
-
- Berichten: 6897
- Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
- Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)
Re: Klacht over opzeggen ANWB-lidmaatschap
Sorry,ik kan helaas alleen maar zeggen,anwb is alle opzichten.
u kunt boos worden,maar u gaat het niet winnen van die lui...
Wat u kunt doen,nu betalen,helaas,nogmaals brief schrijven denk niet dat het helpt...
En alvast aan die brief opzegbrief doen voor 2016!! Aangetekend opsturen met ontvangstbewijs!!!
Kan er helaas niet meet van maken,maar anwb is gewoon heeft bij volledig afgedaan..
u kunt boos worden,maar u gaat het niet winnen van die lui...
Wat u kunt doen,nu betalen,helaas,nogmaals brief schrijven denk niet dat het helpt...
En alvast aan die brief opzegbrief doen voor 2016!! Aangetekend opsturen met ontvangstbewijs!!!
Kan er helaas niet meet van maken,maar anwb is gewoon heeft bij volledig afgedaan..
Re: Klacht over opzeggen ANWB-lidmaatschap
Het is niet "zomaar" een adres berndv, op de nota van 2013 stond namelijk boven dit adres "Lidmaatschap" maar blijkbaar hebben ze voor 2014 nu hier in ene "Marketing" boven gezet..berndv schreef:Op zich niet handig om zomaar een adres te pakken en daar de brief heen te sturen, maar als ze zelf toegeven de brief te hebben ontvangen, vind ik het wel vreemd dat ze het verzoek niet in behandeling willen nemen
-
- Berichten: 32375
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Klacht over opzeggen ANWB-lidmaatschap
Waarom heb je dan niet het adres gebruikt dat je in de brief van september/oktober kreeg? Of even op hun site gekeken hóe je op moet zeggen?
Kijk hier maar eens...
http://www.anwb.nl/wegenwacht/service/opzeggen
Kijk hier maar eens...
http://www.anwb.nl/wegenwacht/service/opzeggen
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 31 mar 2011 15:58
Re: Klacht over opzeggen ANWB-lidmaatschap
Het kan nog makkelijker, gewoon met een bankoverschrijving, maak gewoon een paar centen over en schrijf erbij dat je het lidmaatschap wil beëindigen.
Heb je altijd een bewijs op je bankafschrift
Carolina
Heb je altijd een bewijs op je bankafschrift
Carolina
-
- Berichten: 1867
- Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15
Re: Klacht over opzeggen ANWB-lidmaatschap
Ik heb mijn lidmaatschap ook een paar jaar geleden opgezegd. Volgens de ANWB had ik dit niet correct gedaan. Nu de ANWB te kennen heeft gegeven dat ze de opzeggingsbrief wel ontvangen hebben, maar dat deze niet naar het correcte adres is verzonden, zal dit weinig indruk maken op een rechter. Stuur de ANWB een brief waarin je duidelijk maakt dat je als klant wel mag verwachten dat ze de zaak intern beter geregeld zouden moeten hebben. Een telefoontje of fax intern had de zaak kunnen oplossen. Om u alsnog als klant aan te houden is misbruik van de situatie maken. Stop met betalen! De ANWB zal hier nooit over gaan procederen. (hebben ze bij mij ook niet gedaan)
Re: Klacht over opzeggen ANWB-lidmaatschap
in aug heb ik mijn lidmaatschap telefonisch opgezegd..ik kreeg een vriendelijk dame aan de telefoon
ze wilde alleen ff weten waarom dat heb ik uitgelegd
niet lang daarna heb ik de bevestiging ontvangen en tot het eind vanhet jaar de kapioen ontvangen
geen problemen mee gehad....dus zo kan het ook
ze wilde alleen ff weten waarom dat heb ik uitgelegd
niet lang daarna heb ik de bevestiging ontvangen en tot het eind vanhet jaar de kapioen ontvangen
geen problemen mee gehad....dus zo kan het ook
Re: Klacht over opzeggen ANWB-lidmaatschap
Je bent geen klant van de ANWB, maar een lid. Dat is nogal een verschil.sacredfour schreef:klant
Re: Klacht over opzeggen ANWB-lidmaatschap
Dat klopt. Zelfde ervaring. [sarcasm on] Op zich wel gek natuurlijk, dat als je gewoon de methode gebruikt die ANWB aangeeft dat het gewoon goed gaat... [sarcasm off]stap50per schreef:in aug heb ik mijn lidmaatschap telefonisch opgezegd..ik kreeg een vriendelijk dame aan de telefoon
ze wilde alleen ff weten waarom dat heb ik uitgelegd
niet lang daarna heb ik de bevestiging ontvangen en tot het eind vanhet jaar de kapioen ontvangen
geen problemen mee gehad....dus zo kan het ook
Re: Klacht over opzeggen ANWB-lidmaatschap
Als je op tijd op de juiste manier opzegt en ervoor zorgt dat je een schriftelijke bevestiging op tijd binnen krijgt ( dus je moet wel even zelf goed opletten) gaat het goed.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 21 jan 2013 21:06
Re: Klacht over opzeggen ANWB-lidmaatschap
Ook ik heb momenteel problemen met de ANWB deze claimen zonder vorm van bewijs een lidmaatschap te hebben afgesloten door het sturen van alleen een factuur. Ze maken het zelfs zo erg dat ze een incasso op me af sturen. Ik heb ze daarom gevraagd het bewijs te leveren, waar ik al sinds oktober om vraag dat ik dit lidmaatschap heb afgesloten. Dit komt echter niet, overigens je kunt mailen of bellen je hoort nooit iets. Gisteren nog maar eens gebeld, zou de zelfde dag teruggebeld worden wat denkt u weer niet. Wat er wel kwam was weer een incasso dreiging. Kortom een organisatie die niet op orde is. Advies ga niet in zee met de ANWB je schijnt zo lid te zijn zonder het te weten, en je komt er niet van af.
Re: Klacht over opzeggen ANWB-lidmaatschap
Ben je zeker, dat de factuur afkomstig is van de ECHTE ANWB ?Geertvaneupen schreef:Ook ik heb momenteel problemen met de ANWB deze claimen zonder vorm van bewijs een lidmaatschap te hebben afgesloten door het sturen van alleen een factuur. Ze maken het zelfs zo erg dat ze een incasso op me af sturen. Ik heb ze daarom gevraagd het bewijs te leveren, waar ik al sinds oktober om vraag dat ik dit lidmaatschap heb afgesloten. Dit komt echter niet, overigens je kunt mailen of bellen je hoort nooit iets. Gisteren nog maar eens gebeld, zou de zelfde dag teruggebeld worden wat denkt u weer niet. Wat er wel kwam was weer een incasso dreiging. Kortom een organisatie die niet op orde is. Advies ga niet in zee met de ANWB je schijnt zo lid te zijn zonder het te weten, en je komt er niet van af.
Vergelijk een s de gegevens.
Re: Klacht over opzeggen ANWB-lidmaatschap
Dat zal de echte wel zijn als meneer al een tijdje in de clinch ligt.
Volgens mij sturen ze niet zomaar een acceptgiro als ze geen gegevens hebben.
Ik denk er het mijne van.
Volgens mij sturen ze niet zomaar een acceptgiro als ze geen gegevens hebben.
Ik denk er het mijne van.
Re: Klacht over opzeggen ANWB-lidmaatschap
Ze hebben geen acceptgiro , maar een factuur gestuurd.dhc schreef:Dat zal de echte wel zijn als meneer al een tijdje in de clinch ligt.
Volgens mij sturen ze niet zomaar een acceptgiro als ze geen gegevens hebben.
Ik denk er het mijne van.
Re: Klacht over opzeggen ANWB-lidmaatschap
Factuur, acceptgiro....whatever. Feit is dat men niet zomaar iets opstuurt aan een wildvreemde.
Als je verder niets relevants te melden hebt, fijne avond verder.
Als je verder niets relevants te melden hebt, fijne avond verder.
Re: Klacht over opzeggen ANWB-lidmaatschap
dhc schreef:Factuur, acceptgiro....whatever. Feit is dat men niet zomaar iets opstuurt aan een wildvreemde.
Als je verder niets relevants te melden hebt, fijne avond verder.
Het is wel een verschil tussen beide.
Jij hebt weer niet goed gelezen.
Er worden vaker spookfacturen verzonden, maar dat wil je niet geloven maar ja, bekend.
Re: Klacht over opzeggen ANWB-lidmaatschap
Het opzeggen van de ANWB is nog niet zo makkelijk.
Althans, ze hebben een telefoonnummer en daar moet je heen bellen.
Een vriendelijke meneer neemt de telefoon op en zegt dat hij alles in orde gaat maken.
Totdat je een brief krijgt van een incassobureau.
Even terug.
Geen lidmaatschapskaartje ontvangen, geen factuur en geen aanmaningen wel een incassobureau.
Dus maar even gemaild, of ik de bevestiging van de ANWB even kon laten zien.
O, weet niet, kan ik niet vinden die heb ik dus schijnbaar niet gehad. Stom van mij, had ik om moeten vragen natuurlijk.
Nog even contact met de ANWB. Die praten niet met je als je achterstand van betalen hebt, ook niet als je 40 jaar trouw lid bent geweest.
Ik heb vandaag het incasso bureau maar betaald. 50 euro en een illusie armer.
ANWB een consumenten organisatie?, bah.... ze zorgen alleen voor zichzelf.
Vandaag maar weer gebeld om het lidmaatschap op te zeggen. Nu wel gevraagd om een bevestiging.
Maar dat blijft afwachten natuurlijk.
Althans, ze hebben een telefoonnummer en daar moet je heen bellen.
Een vriendelijke meneer neemt de telefoon op en zegt dat hij alles in orde gaat maken.
Totdat je een brief krijgt van een incassobureau.
Even terug.
Geen lidmaatschapskaartje ontvangen, geen factuur en geen aanmaningen wel een incassobureau.
Dus maar even gemaild, of ik de bevestiging van de ANWB even kon laten zien.
O, weet niet, kan ik niet vinden die heb ik dus schijnbaar niet gehad. Stom van mij, had ik om moeten vragen natuurlijk.
Nog even contact met de ANWB. Die praten niet met je als je achterstand van betalen hebt, ook niet als je 40 jaar trouw lid bent geweest.
Ik heb vandaag het incasso bureau maar betaald. 50 euro en een illusie armer.
ANWB een consumenten organisatie?, bah.... ze zorgen alleen voor zichzelf.
Vandaag maar weer gebeld om het lidmaatschap op te zeggen. Nu wel gevraagd om een bevestiging.
Maar dat blijft afwachten natuurlijk.
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 09 mei 2015 03:18
Re: Klacht over opzeggen ANWB-lidmaatschap
het gaat er gewoon om dat je betaald voor een dienst die je niet meer hebt of wilt hebben!!, is dat nou zo moeilijk?? persoonsgebonden of niet, het maakt niets uit, als ik niet meer in een auto rij heb ik de anwb niet nodig!!punt !!!, dus maandelijks opzeggen en maandelijks inchecken!!,
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 22 mei 2015 13:38
Re: Klacht over opzeggen ANWB-lidmaatschap
Ik heb de laatste tijd het een en ander meegemaakt met de ANWB ik ben al 32 jaar lid van deze club met alle toeters en bellen pech hulp aan huis ,in het buitenland,150 per jaar kost dat tegenwoordig ..dit omdat ik jarenlang aan beurzen door heel Europa deelnam en dag en nacht met de auto onderweg was .. vorig jaar ben ik helaas erg ziek geworden en moest ik mijn activiteiten gedwongen staken geveld door een hernia en wat meer persoonlijke en financiële problemen die daarbij komen kijken ,, kortom een hele slechte tijd ..ik werd ziek in november en niet aan het ANWB lidmaatschap gedacht .. Ik ging er dus van uit dat ik als platina lid na 32 jaar dat als je niet betaalde het lidmaatschap vanzelf ophield en je dus gewoon geen service meer kreeg alleen als je weer lid werd zo was dat vroeger altijd in ieder geval . ik kreeg een aanmaning in januari en daarbij had ik een mail gestuurd dat ik ziek was even geen auto had en er geen gebruik van kan maken ..(de auto stond inmiddels geschorst ) .de auto verzekering geschorst ook te laat maar die hadden er geen probleem mee en hadden begrip voor de ontstane situatie ..krijg ik tot mijn verbazing een brief van de ANWB dat ze mijn ,,geval'' in handen hebben gegeven aan incasso club TKB ..ik heb TKB weer het geval uit gelegd ,,dat ik wel zou betalen als ik weer mijn auto ging rijden en weer gezond was om de bedrijf activiteiten te starten ,, en dat ze dit nogmaals maar aan de ANWB moesten melden .. op hun verzoek geheel tegen mijn zin nog een inkomens verklaring gegeven en nadat ze na een ellenlange mail wisseling mij een voorstel vroegen voor een betaling regeling kreeg ik binnen een dag een dreigbrief dat ze gerechtelijke stappen gingen nemen en het bedrag 194 euro gingen vorderen bij de kanton rechter .. Nu ben ik ondanks mijn ziekte zover dat ik ze verzocht heb om dit voor de rechter te laten komen ! Volgens mij heb ik nog nooit een contract met de ANWB in die 32 jaar gesloten dus kunnen ze die opzegtermijn niet op mij toepassen . en ik vind dat ze weinig coulant zijn naar hun al jaren betalende leden toe en ook dat ze geen enkel begrip tonen voor de ontstane situatie ,voel me zwaar beledigd door die club en vraag me af of er nog meer mensen zijn die zo behandeld zijn door deze kille commerciële auto vereniging ..