| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] koopcontract in Duitsland
koopcontract in Duitsland
mij vraag is ik heb 4 weken geleden een camper gekocht in Duitsland bij een zogenaamde camper makelaar heb toen een koop contract getekend en een aanbetaling gedaan vervolgens een afspraak gemaakt dat ik hem 3 weken zo ophalen omdat er nog wat aan de camper moest gebeuren na die drie weken heb als maar gebeld wanneer ik hem kon ophalen maar mij werd steeds gezegd dat er wat problemen met de keuring was en beloofde me steeds om mij terug te bellen wat nooit is gebeurt vervolgens kreeg ik plotsklaps een brief dat koop niet door ging om de eigenaar niet meer wil verkopen dus ik ben eigenlijk 4 weken aan het lijntje gehouden mijn vraag is wat nu ik heb toch een koopcontract die door ons beiden is ondertekent met getuigen en zonder een clausule dat hier de eigenaar nog toestemming moet geven voor de deal dus wat moet nu te doen want ik wil zelf dat de deal door gaat en ik heb tenslotte ook kosten moeten maken door tweemaal naar Duitsland te reizen. kan ik deze firma nu toch aan het contract laten houden
Re: koopcontract in Duitsland
Tja, zou het alleen binnen de Nederlandse kaders van consumentenkoop kunnen zien. Dan is het feit "koop is koop". Maar hoe deze regels in Duitsland gelden weet ik niet, het is wel 1 EU, maar ieder land mag nog steeds zijn eigen regels hebben.
Een makelaar is natuurlijk een tussenpersoon, dus hij is verder nergens aan te houden, hij verkoopt ook niets. Dus weet niet eens of dit onder een reguliere consumentenkoop valt, of gewone particuliere verkoop.
Ik zou zeggen, ga maar rond kijken naar een andere camper.
Een makelaar is natuurlijk een tussenpersoon, dus hij is verder nergens aan te houden, hij verkoopt ook niets. Dus weet niet eens of dit onder een reguliere consumentenkoop valt, of gewone particuliere verkoop.
Ik zou zeggen, ga maar rond kijken naar een andere camper.
Zou ook haast zeggen dat keuring niet zo'n probleem zou zijn, aangezien je de camper toch op Nederlands kenteken had moeten hebben, had je hem toch in NL voor de RDW moeten laten keuren.camper gekocht in Duitslandproblemen met de keuring