Inmiddels na bijna 2 jaar procuderen komt er een beschikking van de
rechtbank, hierbij ook de waarde van de koopwoning.
Mijn ex-partner wil graag de woning overnemen, maar wel tegen het laagste uitkoopbedrag, is het nog mogelijk om na de uitslag van de rechtbank ( als de waarde tegenvalt) er voor tegaan om de woning zelf over te nemen?
Volgens mij is het zo dat je zolang je niet hebt getekend bij de notaris er nog mogelijkheden zijn hierin.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Koopwoning na scheiding
-
Re: Koopwoning na scheiding
Je kunt in overleg met je ex (c.q. haar advocaat) misschien tot een regeling komen dat jij enig eigenaar van het huis wordt. Anders kan je altijd nog in hoger beroep gaan, dat "rekt" alles in ieder geval met minimaal 6 tot 9 maanden.
Is lastig. In het vonnis is immers bepaald dat de woning wordt toebedeeld aan je ex. Als zij dat ook kan betalen, zul je het vonnis moeten uitvoeren.
Als je nadere afspraken maakt kun je het vonnis op dat punt negeren, maar kom je in de discussie welke waarde er dan betaald moet worden. Ook dat is namelijk in het vonnis bepaald.
Als je nadere afspraken maakt kun je het vonnis op dat punt negeren, maar kom je in de discussie welke waarde er dan betaald moet worden. Ook dat is namelijk in het vonnis bepaald.
Bedankt voor jullie reactie.
Mijn ex heeft tm. eind januari 2010 het recht om het genot van de woning te hebben, wat zou dit daarna voor mij inhouden? dat ik de woning weer
kan gaan opeisen?
Mijn ex heeft tm. eind januari 2010 het recht om het genot van de woning te hebben, wat zou dit daarna voor mij inhouden? dat ik de woning weer
kan gaan opeisen?
Alleen het gebruik is dus toegewezen. Dan zal je ex voor die datum vervangende woonruimte moeten zoeken. Tot die tijd kun je, tenzij ze vervangende woonruimte heeft, niet overgaan tot verdeling van de woning en dus de woning niet overnemen.
Na die datum kan dat wel, maar of je ex op dat moment mee zal werken is niet te zeggen. Als ze nog geen andere woning heeft, kun je haar weliswaar op straat laten zetten, maar of dat de oplossing is weet ik niet.
Na die datum kan dat wel, maar of je ex op dat moment mee zal werken is niet te zeggen. Als ze nog geen andere woning heeft, kun je haar weliswaar op straat laten zetten, maar of dat de oplossing is weet ik niet.
Kun je na deze datum nog een vergoeding afdwingen voor het gebruik
van de gezamelijke woning? Ze is inmiddels al bijna 2 jaar de boel aan het
rekken.
van de gezamelijke woning? Ze is inmiddels al bijna 2 jaar de boel aan het
rekken.