LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kpn 'All in Mobiel abonnement' Uitspraak hoge raad etc.

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Otin Gocni

Kpn 'All in Mobiel abonnement' Uitspraak hoge raad etc.

Ongelezen bericht door Otin Gocni »

Beste,

Na het lezen van het volgende artikel:

http://radar.avrotros.nl/uitzendingen/g ... bonnement/

Besloot ik te reageren richting KPN.

https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/voo ... /item/169/

Bovenstaande brief heb ik ingevuld met mijn gegevens en de postgegevens van KPN.
Bijgesloten heb ik een kopie van mijn overeenkomst met KPN. (Verlenging 11-11-2014 tot en met 11 november 2016) en een bonnetje van het toestel waarop mijn abonnement en en de Galaxy S5 staat. 0,00 euro bijbetalen overigens.

Verder heb ik de brief doorgelezen en begrepen voor zover de gemiddelde mens dat kan. Ik concludeerde dat er eigenlijk nergens concreet in de brief staat om welk abonnement het gaat. In de onderwerpregel en ergens in de brief heb ik dan ook concreet aangegeven dat het gaat om het mobiel abonnement dat 'gekoppeld was aan 06nrxxxx'.

De reactie die ik van KPN via post binnen 24 uur kreeg is als volgt:

Wat hebben wij van u nodig:

- Een duidelijke omschrijving en onderbouwing van uw verzoek.

- Een bewijs dat u:
Met KPN een overeenkomst hebt gesloten, inclusief de begin- en einddatum van deze overeenkomst.
een mobiele telefoon hebt ontvangen als onderdeel van die overeenkomst.
Bij het afsluiten van uw overeenkomst een eenmalig bedrag voor uw toestel hebt aanbetaald (en zo ja, hoeveel heeft u aanbetaald).
- De Mobiele telefoon die u hebt ontvangen als onderdeel van uw overeenkomst met KPN.

U kunt deze gegevens en uw mobiele telefoon opsturen naar xxx
Zodra wij alle benodigde gegevens van u hebben ontvangen, beoordelen wij uw verzoek en informeren wij u over de uitkomst.

Wat is mijn vraag?

- Is er een standaard concrete brief die ik terug kan sturen?
- De brief, kopie overeenkomst en kopie bon telefoon, zijn deze niet voldoende al aan hun verzoek?
- Wat kan ik nou eigenlijk precies terug verzoeken? De Toenmalige nieuwwaarde van het toestel?
- Voor zover ik zie is er niks geks met woekerrentes op mijn facturen. Er is ook niet verlengd zonder toestel. Moet ik wel rente vragen over termijnen die ik mogelijk voor het toestel heb betaald gedurende het abonnement?

Ik hoop dat er iemand is met meer ervaring die mij kan helpen.

Alvast Bedankt.

berndv

Re: Kpn 'All in Mobiel abonnement' Uitspraak hoge raad etc.

Ongelezen bericht door berndv »

Otin Gocni schreef:Wat kan ik nou eigenlijk precies terug verzoeken? De Toenmalige nieuwwaarde van het toestel?
In theorie herroep je de overeenkomst, dus dat betekent dat u aan kpn het telefoontoestel dat u heeft ontvangen retour moet sturen en dat u inderdaad de nieuwwaarde van de telefoon in theorie terug zou moeten krijgen. Ik heb alleen nog nergens iemand gezien die ook daadwerkelijk op grond hiervan ook maar 1 cent heeft gekregen. De zaak bij de Hoge Raad betrof een overgedragen zaak richting een incassobureau.

Otin Gocni

Re: Kpn 'All in Mobiel abonnement' Uitspraak hoge raad etc.

Ongelezen bericht door Otin Gocni »

berndv schreef:
Otin Gocni schreef:Wat kan ik nou eigenlijk precies terug verzoeken? De Toenmalige nieuwwaarde van het toestel?
In theorie herroep je de overeenkomst, dus dat betekent dat u aan kpn het telefoontoestel dat u heeft ontvangen retour moet sturen en dat u inderdaad de nieuwwaarde van de telefoon in theorie terug zou moeten krijgen. Ik heb alleen nog nergens iemand gezien die ook daadwerkelijk op grond hiervan ook maar 1 cent heeft gekregen. De zaak bij de Hoge Raad betrof een overgedragen zaak richting een incassobureau.
Moet ik ergens gezien verwachten dat ik geen cent zie en me toestel kwijt ben?

Want in theorie is het niet mijn toestel lijkt mij.
En ik vind zelf ook geen consumenten die hier informatie over hebben gedeeld.
Eigenlijk alleen mensen die geheel geen reactie hebben gehad, KPN was wel erg snel met hun reactie.
Geeft me ergens toch wel 'hoop' dat me 17 euro verzendkosten en me telefoon opsturen niet voor niks is. :)

Gesloten