Arine schreef:Als ik dat bedrag aangenomen had zou dat betekenen dat ik verder dan geen klacht meer in kon dienen. Het gaat mij niet om het geld maar dat grote bedrijven op deze manier zaken doen met particulieren. Het voelt gewoon niet goed. Als je dus een contract opzegt,kan er dus nog een contract in een contract zitten. Als je daar niks van weet, geef je dus automatisch toestemming om dat van je rekening te schrijven. Dat vind ik gewoon geen transparante manier van zaken doen.
Heh? Van automatisch toestemming geven is geen sprake. Het is u gevraagd en u heeft toendertijd voor behoud gekozen.
Voor overeenkomsten gelden consumentenwetten, en daaraan conformeert KPN zich voor zover ik weet. Dat heeft niets met grote bedrijven of op een foute manier zakendoen te maken. Immers is het de verantwoordelijkheid van de klant om te zorgen dat de gespecificeerde contactinformatie up-to-date en correct is.
Wat had u dan liever gezien? Een papieren factuur op uw deurmat? Of een telefoontje ieder jaar met de mededeling of u nog weet dat u nog steeds klant bent?
Wat zou u willen bereiken/Wat moet er veranderen?
Erthanax schreef:Arine schreef:Als je dus een contract opzegt,kan er dus nog een contract in een contract zitten. Als je daar niks van weet, geef je dus automatisch toestemming om dat van je rekening te schrijven. Dat vind ik gewoon geen transparante manier van zaken doen.
Dat vind ik wel een interessant punt. Was er vorig jaar niet iets dergelijks met het pasje van een sportschool?
Bij KPN kan ik me herinneren dat er een duidelijke keuze was, dus volgens mij gaat dat in het onderhavige geval niet op.
Het is in ieder geval maar weer duidelijk dat het belangrijk is om afschrijvingen alrijd goed te controleren.
Dat was een iets andere situatie, ik geloof bij fit for free?
Daar moest men het pasje inleveren en anders bleef het bedrijf een klein bedrag per maand afschrijven. In het geval van KPN moest de klant zelf kiezen voor behoud.