LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Kun je controleren of ex samenlevingscontract heeft of getrouwd is?
Kun je controleren of ex samenlevingscontract heeft of getrouwd is?
Goedenavond,
Er is sprake van alimentatie naar mijn ex toe. Mijn ex heeft inmiddels 5 jaar een nieuwe relatie. Ze hebben een nieuwe woning gekocht, kindje gekregen en het gaat goed. Maar nu geeft mijn ex aan dat ze niet getrouwd zijn en ze hebben geen samenlevingscontract en geen geregistreerd partnerschap.
Helaas heeft ze het verleden niet met zich mee voor wat betreft het vertrouwen, en vraag ik mij af of het mogelijk is om te controleren of ze inderdaad geen samenlevingscontract heeft of geregistreerd partnerschap / trouwen? Want als dit wel het geval is, dan wordt het inkomen van haar partner bij haar draagkracht opgeteld....
Alvast dank voor het meedenken.
Er is sprake van alimentatie naar mijn ex toe. Mijn ex heeft inmiddels 5 jaar een nieuwe relatie. Ze hebben een nieuwe woning gekocht, kindje gekregen en het gaat goed. Maar nu geeft mijn ex aan dat ze niet getrouwd zijn en ze hebben geen samenlevingscontract en geen geregistreerd partnerschap.
Helaas heeft ze het verleden niet met zich mee voor wat betreft het vertrouwen, en vraag ik mij af of het mogelijk is om te controleren of ze inderdaad geen samenlevingscontract heeft of geregistreerd partnerschap / trouwen? Want als dit wel het geval is, dan wordt het inkomen van haar partner bij haar draagkracht opgeteld....
Alvast dank voor het meedenken.
Re: Kun je controleren of ex samenlevingscontract heeft of getrouwd is?
U hebt het over draagkracht, gaat het dan over de kinderalimentatie?
via de advocaat kunt u hier achterkomen, die weten de juiste wegen te bewandelen, het gaat natuurlijk over de partnerallimentatie.
is het niet zo dat deze na 5 jaar vervalt of zelfs korter!!!
Kinder allimentatie blijft trouwens tot he kind een bepaalde leeftijd heeft bereikt....
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... p%20duurde.
is het niet zo dat deze na 5 jaar vervalt of zelfs korter!!!
Kinder allimentatie blijft trouwens tot he kind een bepaalde leeftijd heeft bereikt....
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... p%20duurde.
het is belangrijk hoe het op papier staat in het echtscheidingsconvenant. iets wat veel wordt gebruikt is " samenwonen alsof ze zijn getrouwd". Of ze daadwerkelijk getrouwd zijn of samenlevingscontract hebben is dan niet belangrijk.
nu is het erg moeilijk om dat te bewijzen, maar wat in sommige gevallen nog wel eens wil lukken is om de partneralimentatie op nihil te laten stellen. daarvoor zal je dan wel naar de rechter moeten.
nu is het erg moeilijk om dat te bewijzen, maar wat in sommige gevallen nog wel eens wil lukken is om de partneralimentatie op nihil te laten stellen. daarvoor zal je dan wel naar de rechter moeten.
Er bestaat geen online register waar een normale burger in kan kijken. Mocht je hiermee aan de slag gaan, maak geen slapende honden wakker.
Een advocaat zal de juiste wegen weten te bewandelen. Misschien heb je een privédetective nodig die moet bewijzen dat je ex een duurzame relatie heeft. Alleen dat je ex bezoek (logé) krijgt, neukt en daardoor een kind krijg is niet genoeg bewijs voor een duurzame relatie. Samenwonen wordt vaak/meestal gezien als duurzame relatie.
Ook kan het voorkomen dat een rechtzaak nodig is.
In het ergste geval zal je duizenden euro's kwijt zijn, zonder 100% zekerheid dat jij in je gelijk wordt gesteld.
Een advocaat zal de juiste wegen weten te bewandelen. Misschien heb je een privédetective nodig die moet bewijzen dat je ex een duurzame relatie heeft. Alleen dat je ex bezoek (logé) krijgt, neukt en daardoor een kind krijg is niet genoeg bewijs voor een duurzame relatie. Samenwonen wordt vaak/meestal gezien als duurzame relatie.
Ook kan het voorkomen dat een rechtzaak nodig is.
In het ergste geval zal je duizenden euro's kwijt zijn, zonder 100% zekerheid dat jij in je gelijk wordt gesteld.
Johan40
vindt dit leuk
Noem het maar niet duurzaam. Vijf jaar samen, samen een huis gekocht, samen een kind.
Johan als u verlaging wilt van de partner alimentatie zult u naar de rechter moeten.
Johan als u verlaging wilt van de partner alimentatie zult u naar de rechter moeten.
Dank allemaal voor jullie reacties en het meedenken.
Het gaat inderdaad om partneralimentatie. Ik begrijp dat het nogal veel voeten in aarde heeft, dan laat ik het denk ik maar zo want de winst (eventuele verlaging van partneralimentatie) is vooraf ook niet vast te stellen.
Dank.
Het gaat inderdaad om partneralimentatie. Ik begrijp dat het nogal veel voeten in aarde heeft, dan laat ik het denk ik maar zo want de winst (eventuele verlaging van partneralimentatie) is vooraf ook niet vast te stellen.
Dank.
Het kan veel voeten in de aarde hebben. Wat ik beschreven heb is het meest negatieve.
Mijn advies is om het gesprek aan te gaan met een advocaat en daarna een beslissing te nemen.
Mijn advies is om het gesprek aan te gaan met een advocaat en daarna een beslissing te nemen.
bupaul
vindt dit leuk
Geen idee hoe lang u nog alimentatie moet betalen, maar als de situatie werkelijk is zoals u schrijft, wordt uw verplichting helemaal geschrapt door de rechter, want dan is haar draagkracht helemaal niet meer van belang.
bupaul
vindt dit leuk
U zou eens hier om informatie kunnen vragen: https://www.lbio.nl/algemene-informatie/Johan40 schreef: ↑06 sep 2021 13:34Dank allemaal voor jullie reacties en het meedenken.
Dank.
Eventueel kunnen zij ook een herberekening van de alimentatie maken.
Zoals anderen ook al aangaven: u kunt altijd informeren via een advocaat wat uw kansen zijn. Er lijken mij voor u meer voor- dan nadelen aan te zitten.
Geen alimentatie meer betalen verlost u van een financiele verplichting. Die verplichting komt ook terug bij het aanvragen van hypotheek en andere leningen. Ik begrijp dat u en uw ex geen kinderen hebben. In dat geval kunt u de band met uw ex definitief doorsnijden. Als uw alimentatieplicht helemaal wordt geschrapt door een rechter, heeft uw ex er ook geen recht meer op als de huidige relatie beëinigd wordt.
bupaul
vindt dit leuk