LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Leaseproces heeft klanten misleidt

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
SRTIJDBAAR1113
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 nov 2011 13:30

Leaseproces heeft klanten misleidt

Ongelezen bericht door SRTIJDBAAR1113 »

In mijn zaak tegen Dexia heb ik een contract getekend bij Leaseproces waarbij Leaseproces 30% van" het behaalde resultaat" uitbetaald krijgt.(formule 2)
Nu mijn zaak tegen Dexia is opgeheven heb ik het geld van Dexia ontvangen. Dat bedrag is de Duisenberg-vergoeding + de rente.
Leaseproces stelt dat de opgebouwde rente ook onder" behaald resultaat" valt en wil daar 30% van.
Ik vind dat Leaseproces misleidt heeft door in het contract de term "behaald resultaat" niet expliciet te duiden. In het contract staat "het voordeel t.o.v. de Duisenberg regeling" Dat ze daar ook de opgebouwde rente toe rekenen vind ik onterecht. Zonder Leaseproces had ik dat bedrag ook gehad.
Leaseproces komt niet met een verklaring en is niet bereidt haar standpunt te wijzigen. Toch geloof ik dat Leaseproces misbruik pleegt.
Zijn er meer gedupeerden?

Rudy-R
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jan 2012 10:28

Re: Leaseproces heeft klanten misleidt

Ongelezen bericht door Rudy-R »

Mijn probleem is niet zozeer Dexia doch het leaseproces tegen Defam.
Per februari 2006 is dit al bezig. Ik heb best veel geld moeten betalen. Doch het enige wat ik hoor dat mijn zaak bij de Hoge Raad ligt.
Geen info verder. Het blijft maar doormodderen. Nooit aanbiedingen gehad en nu is Leaseproces ook niet meer bereikbaar op de opgegeven adressen en tel.nrs.
Wel heb ik al 5 keer mijn BSN door moeten geven.
Wat zou ik nog verder kunnen???
Is dit geaccepteerde misdaad?

Rudy

VROL
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 feb 2012 17:07

Re: Leaseproces heeft klanten misleidt

Ongelezen bericht door VROL »

Ook wij hebben vandaag een brief met factuur van Leaseproces gekregen waarin we gevraagd worden en bedrag over te maken, omdat onze uitbetaling van Dexia hoger zou zijn dan de Duisenbergregeling! Deze verhoging wordt inderdaad veroorzaakt door de rente die er bovenop gekomen is, omdat we al jaren op de uitslag aan het wachten zijn! Leaseproces is hierover nooit duidelijk geweest wat nu als bedrag boven Duisenbergregeling van toepassing was. Nog meer gedupeerden??

wendyarthur
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 feb 2012 18:46

Re: Leaseproces heeft klanten misleidt

Ongelezen bericht door wendyarthur »

hallo,
Ja wij hebben inmiddels ook een factuur gehad van leaseproces.
Ik wil vooral weten of we die moeten betalen of niet?
Weet iemand daar iets over?
Vind het ook raar dat we een factuur krijgen daarvoor.
Wij hebben een mail gestuurd met de vraag waarom we moeten betalen, en we kregen als antwoord om de factuur binnen een week te betalen met een link in de mail die niet werkt, vind het allemaal zeer wazig en ga voorlopig niet betalen!
gr wendy van der zalm

twannod
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 mar 2012 22:45

Re: Leaseproces heeft klanten misleidt

Ongelezen bericht door twannod »

Ik ga contact opnemen met Dexia en navragen wat de rol van Leaseproces in deze is geweest. Ik heb inmiddels ook een uitbetaling van Dexia gehad en nu komt out of the blue leaseproces met een berekening. Ze claimen een bedrag voor hun inzet omdat het bedrag hoger is dan de duisenberg-regeling.
Volgens mij is de opt out regeling een regeling waarbij het eenzijdige intitatief van dexia uitgaat en Leaseproces geen partij in deze is geweest. Dexia handelt m.i rechtstreeks met hun "klant"af. Krijg zeer het gevoel dat nu Leaseproces ten onrechte een vet graantje wil meepikken.

wendyarthur
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 feb 2012 18:46

Re: Leaseproces heeft klanten misleidt

Ongelezen bericht door wendyarthur »

Hallo,
Zou je het dan willen laten weten als je met dexia hebt gebeld, ik wil het graag weten , omdat ik het ook niet vertrouw.
Gr wendy

Suzanne 326
Berichten: 400
Lid geworden op: 01 sep 2011 10:37

Re: Leaseproces heeft klanten misleidt

Ongelezen bericht door Suzanne 326 »

SRTIJDBAAR1113 schreef:In mijn zaak tegen Dexia heb ik een contract getekend bij Leaseproces waarbij Leaseproces 30% van" het behaalde resultaat" uitbetaald krijgt.(formule 2)
Nu mijn zaak tegen Dexia is opgeheven heb ik het geld van Dexia ontvangen. Dat bedrag is de Duisenberg-vergoeding + de rente.
Leaseproces stelt dat de opgebouwde rente ook onder" behaald resultaat" valt en wil daar 30% van.
Ik vind dat Leaseproces misleidt heeft door in het contract de term "behaald resultaat" niet expliciet te duiden. In het contract staat "het voordeel t.o.v. de Duisenberg regeling" Dat ze daar ook de opgebouwde rente toe rekenen vind ik onterecht. Zonder Leaseproces had ik dat bedrag ook gehad.
Leaseproces komt niet met een verklaring en is niet bereidt haar standpunt te wijzigen. Toch geloof ik dat Leaseproces misbruik pleegt.
Zijn er meer gedupeerden?
De rente hoort toch bij het behaalde resultaat, waarom hier moeilijk over doen.

Dat u het geld anders ook had gekregen is niet relavant daar u zelf heeft besloten om Leaseproces in te schakelen.

twannod
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 mar 2012 22:45

Re: Leaseproces heeft klanten misleidt

Ongelezen bericht door twannod »

Uit telefonisch contact met Dexia blijkt dat het een eenzijdige actie van Dexia is. Voor zover ik het begreep heeft Leaseproces hierin niets gedaan of betekend. Dus m.i. heeft Leaseproces geen recht op die 30 %. Ik zit nu te denken om aangifte te doen van oplichting. Wil eerst eea aan mijn rechtsbijstandverzekering doorspreken of zoiets ook kans maakt. Dit is wel een onderwerp waaraan wel meer ruchtbaarheid gegeven mag worden.

wendyarthur
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 feb 2012 18:46

Re: Leaseproces heeft klanten misleidt

Ongelezen bericht door wendyarthur »

Hoi twanod,
Ik kijk uit na je uitslag van je advocaat.
Dan weten wij ook meteen of we er iets mee kunnen.
Gr wendy

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Leaseproces heeft klanten misleidt

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Formeel heeft leaseproces gelijk daar de opgebouwde rente inderdaad onder het geboekte resultaat valt. Het één en ander na te lezen in de overeenkomst mits door u ondergetekend. Indien u nergens voor etekend heeft bent u vrij te negeren of het aangebodene af te wijzen.

Jessica01
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 apr 2012 13:37

Re: Leaseproces heeft klanten misleidt

Ongelezen bericht door Jessica01 »

Ook ik heb vandaag een brief ontvangen van Leaseproces betreffende de uitbetaling die Dexia bank recentelijk aan mij heeft gedaan met de daarbij behorende factuur.
Ik heb hierop meteen contact gezocht met Leaseproces omdat Leaseproces mijns inziens geen enkele rol heeft gespeeld in de tot stand koming van deze uitkering van Dexia bank.
Dexia bank heeft voormalig clienten rechtstreeks benaderd en ook het "verschuldigde" bedrag is rechtstreeks overgemaakt op rekening van de begunstigde en niet via Leaseproces zoals,in mijn geval, eigenlijk was overeengekomen.
Mij werd als uitleg voor de factuur gegeven dat de betaling van Dexia bank mede tot stand is gekomen dankzij de druk die door Leaseproces op Dexia bank is uitgeoefend en dankzij de verschillende processen die in het verleden al hebben plaatsgevonden tegen Dexia bank want,zo vertelde de medewerker,anders was Dexia bank nooit uit zichzelf tot deze actie overgegaan.
Mijns inziens volkomen onzin maar ja,wat moet je doen?

Ben zeer benieuwd naar je bevindingen twanod want mijns inziens is deze factuur nergens op gebasseerd,probeert Leaseproces ten onrechte een graantje mee te pikken...

Jessica01
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 apr 2012 13:37

Re: Leaseproces heeft klanten misleidt

Ongelezen bericht door Jessica01 »

Heb het contract er eens bijgehaald en daarin wordt het volgende geschreven: "Onder resultaat wordt verstaan het bedrag dat wij meer voor u binnenhalen dan de Duisenberg-regeling. als wij geen resultaat voor u boeken,betaalt u ons dus verder niets."
Heb vandaag daarom wederom contact gehad met zowel Leaseproces als Dexia bank en je raadt het al... Dexia bank zegt op eigen initiatief te hebben gehandeld http://www.dexialease.nl/tds_images/sch ... geling.pdf en Leaseproces zegt dat Dexia bank door de rechtbank is verplicht uit te keren dankzij een proces wat Leaseproces namens haar clienten tegen Dexia bank had aangespannen.
Een vreemd detail aan die bewering van Leaseproces is overigens dat als Leaseproces verantwoordelijk is voor de tot stand koming van de vergoeding,waarom heeft Dexia bank mensen dan persoonlijk benaderd en de vergoeding direct op de rekeningen van de begunstigden gestort?
In mijn contract met leaseproces staat toch echt duidelijk vermeld dat Dexia bank bij eventuele door Leaseproces gewonnen rechtzaken alle betalingen dient te voldoen op de derdergelden rekening van Leaseproces en dat Leaseproces hierop haar deel inhoud en het restant aan haar clienten overmaakt...
De vraag is dus of personen die niet zijn aangesloten bij Leaseproces ook een vergoeding hebben ontvangen van Dexia bank.
Zo ja,dan heeft Leaseproces mijns inziens geen poot om op te staan want dan was deze vergoeding inderdaad een initiatief van Dexia bank en heeft Leaseproces hier niets aan bijgedragen.
Voorlopig betaal ik nog even helemaal niets want ik vertrouw dit hele zaakje voor geen meter...

Het zou inderdaad geen kwaad kunnen als Radar hier eens weer wat aandacht aan zou besteden want deze hele gang van zaken is op z'n zachtst gezegt toch wel erg vreemd en mensen willen toch weten waar zij mee af zijn en wat zij wel of juist niet moeten doen aangezien zij van zowel Leaseproces als Dexia bank momenteel even helemaal niets wijzer worden ...

uitgaan
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 apr 2012 17:30

Re: Leaseproces heeft klanten misleidt

Ongelezen bericht door uitgaan »

ik wil graag weten of iemand van jullie, van ZETTEL heeft gehoord, en met behulp van zettel geld heeft terug gekregen?
ik heb noch van leaseproces noch van dexia nog niks gehoord.

graag reacties.

Jessica01
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 apr 2012 13:37

Re: Leaseproces heeft klanten misleidt

Ongelezen bericht door Jessica01 »

Nee,niets van Zettel vernomen.
Naar mijn weten komt ook niet iedereen in aanmerking voor een vergoeding.

uitgaan
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 apr 2012 17:30

Re: Leaseproces heeft klanten misleidt

Ongelezen bericht door uitgaan »

ik heb namelijk een brief van zettel ontvangen,waar in staat dat dexia een voorstel wil doen, om een schikking te bereiken, en zettel zou een bemedelaar zijn tussen mij en dexia.
maar leaseproces raad me aan om niet in te gaan op de verzoek.
WAT moet ik doen help!

Jessica01
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 apr 2012 13:37

Re: Leaseproces heeft klanten misleidt

Ongelezen bericht door Jessica01 »

Ik zou contact opnemen met een rechtswinkel of advocaat want ik heb sinds de laatste ontwikkelingen aardig mijn twijfels over de oprechtheid en werkwijze van Leaseproces.

tosi
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jun 2012 01:50

Re: Leaseproces heeft klanten misleidt

Ongelezen bericht door tosi »

Leaseproces wilde meteen 40 % van de "resultaat" van me aftappen. Nu is dat verhoogd met de vorderingskosten. Het door Dexia betaalde bedraag hebben ze met een trucje van me uitgehaald. Ze hebben me belooft (gelogen) om na te gaan hoe meer Dexia nog aan me schuldig is als ik het exact bedrag doorgaaf. Nu dreigen ze naar de rechter te stappen. Misschien is er de hoogste tijd voor! Is er nog iemand wie bereid is zo ver te gaan?

Robbiatti
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jun 2012 14:15

Re: Leaseproces heeft klanten misleidt

Ongelezen bericht door Robbiatti »

tosi schreef:Leaseproces wilde meteen 40 % van de "resultaat" van me aftappen. Nu is dat verhoogd met de vorderingskosten. Het door Dexia betaalde bedraag hebben ze met een trucje van me uitgehaald. Ze hebben me belooft (gelogen) om na te gaan hoe meer Dexia nog aan me schuldig is als ik het exact bedrag doorgaaf. Nu dreigen ze naar de rechter te stappen. Misschien is er de hoogste tijd voor! Is er nog iemand wie bereid is zo ver te gaan?
Leaseproces probeert mij ook een loer te draaien. Jarenlang hoor je niets van ze, maar na de factuur is men ineens ongeduldig en proberen ze me te intimideren.
Ze brengen in mijn geval kosten in rekening voor twee Koers Kompas leasecontracten waarvoor ik ze nooit gemachtigd heb. Op het resultaat van de Dexia contracten hebben ze recht, en dat gedeelte heb ik uiteraard betaald.

Het gaat nu nog om 300 euro en ik moet binnen 5 dagen betalen anders gaat men naar de rechter. Ze realiseren zich niet dat ze dit bij de verkeerde proberen, aangezien ik echt tot het gaatje zal gaan! Dit gaat niet om het geld, maar wordt voor mij puur een principekwestie.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Leaseproces heeft klanten misleidt

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Misschien een idee om stichting leaseprocesproces op te richten....

ClaimConcept
Berichten: 1988
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Leaseproces heeft klanten misleidt

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

uitgaan schreef:ik wil graag weten of iemand van jullie, van ZETTEL heeft gehoord, en met behulp van zettel geld heeft terug gekregen?
Let op: Zettel = EDR Incasso!

Diverse gedupeerden met aandelenlease van Dexia zijn benaderd door het bedrijf Zettel, welke zich presenteert als mediator tussen u en Dexia.
Zettel is echter geen zelfstandig bedrijf, maar is een handelsnaam van EDR Credit Services BV. Dit incassobureau handelt in opdracht van Dexia met de intentie om de vermeende restschuld alsnog zonder gerechtelijke procedure binnen te krijgen. In rechtszaken treedt het bedrijf zelfs op als gemachtigde van Dexia of Varde.

Wij adviseren met klem op geen enkele wijze op de voorstellen van Zettel in te gaan en zeker geen gegevens te verstrekken.

Met vriendelijke groet,
ClaimConcept

Gesloten