Leveren en plaatsen keuken duurt 7 maanden, compensatie?

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Paulien65

Leveren en plaatsen keuken duurt 7 maanden, compensatie?

Ongelezen bericht door Paulien65 »

Goedemiddag allen,

Op 12 januari van dit jaar zou bij mij een keuken geplaatst worden.
Er is echter zo veel mis gegaan dat de keuken nu nog steeds niet af is.

Er zijn fouten gemaakt door de leverancier, dwars door mijn muur geboord, lekkage en verkeerd geleverde kasten en aanrechtbladen, ontbreken van onderdelen, kortom te veel om op te noemen.
Ook reeds geleverde aanrechtblad een dag later al weer beschadigt door de aannemer.
Ik heb een hele waslijst aan fouten.
En de keukenleverancier zwijgt steeds in alle talen, pas als ík bel gaat er steeds wat in werking.

Inmiddels heb ik al maanden geen plezier meer aan mijn keuken waar ik zo hard voor gespaard heb.
Oké, het was geen hele dure keuken maar de service moet toch het zelfde zijn lijkt mij.

Mijn vraag is dus of ik compensatie kan vragen of eisen.
En zo ja, hoe pak ik dit aan?

Alvast bedankt voor het meedenken of helpen!

de auditu

Re: Leveren en plaatsen keuken duurt 7 maanden, compensatie?

Ongelezen bericht door de auditu »

In "keukenland" komt het zelden voor dat levering en plaatsing van de juiste componenten in één keer goed gaat. De kwaliteit van de leverancier hangt m.i. daarom vooral af van de wijze waarop zaken worden gecorrigeerd en opgelost. In uw geval lijkt mij de termijn om een en ander op te lossen al lang verstreken. Geef de leverancier nog één keer een termijn om het op te lossen of dat u anders de koop ongedaan zal maken.

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Wat is op dit moment nog wat er gedaan of vervangen moet worden? Wat geweest is is geweest en kan op een later moment nog aangekaart worden. Beter is het om nu energie te steken in dat de keuken eindelijk afkomt.

Stel de verkoper in gebreke voor de zaken waar hij verantwoordelijk voor is en geef daarbij een ultimatum.

Het ligt er ook een beetje aan bij wat voor een verkoper u gekocht hebt. Voor het recht maakt het niet uit, maar wel de weg om het recht te halen. De goedkope discounters zijn lastiger te bewegen dan een zelfstandige verkoper.

Paulien65

Hartelijk dank voor de antwoorden.

Op dit moment liggen alle aanrechtbladen nog los, deze kunnen niet gekit worden omdat het laatst(voor de derde keer) geleverde gedeelte een kleurverschil heeft met de andere twee delen.
De spoelbak ligt er dus ook nog los in.
Alle kastjes moeten ook nog gesteld worden.
Plinten staan nog los en een zijpaneel staat te ver naar voren en komt onder het blad uit.
Al met al miss niet zo heel veel werk meer, denk ik, maar vooral de stilte omtrent alles is wat me stoort.
Wel roepen dat je belt maar het niet doen, elke keer hoop ik maar dat ze hun belofte na komen maar helaas…
Miss komt het ook omdat dit inmiddels mijn vijfde “keukencoach” is.

Met de bouwvak voor de deur: wou zou een redelijk ultimatum zijn?
En hoe formuleer ik zoiets het beste?

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Als je schade hebt, dan heb je recht op vergoeding daarvan.

Dat het lang duurt levert geen grond op een vergoeding. Hier zijn andere remedies voor, zoals ingebrekestelling, ontbinding en het door een ander laten doen en de meerprijs verhalen.

Formulering:
- Ik stel u in gebreke voor...., wanneer u niet binnen één maand na heden uw verbintenissen volledig heeft uitgevoerd, dan bent u in verzuim.

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

Ik zou dit direct aanvullen met 'mocht u in verzuim blijven, laat ik de keuken door een derde afmaken voor uw rekening.'

Seinhuis

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Op www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-g ... t-geleverd staat een voorbeeldbrief en tips wat u kunt doen.

Ik denk dat een maand een redelijk termijn is.

Neem eventueel contact op met uw rechtsbijstandverzekering of www.juridischloket.nl voor hulp of advies.

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Jablan schreef:
21 jul 2022 18:47
Ik zou dit direct aanvullen met 'mocht u in verzuim blijven, laat ik de keuken door een derde afmaken voor uw rekening.'
Wellicht de beste tip. Ontbinden is natuurlijk altijd een optie, maar zonder keuken is het lastig koken en een andere verkoper heeft niet binnen een maand een nieuwe inbouwkeuken.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

Overal is een schreeuwend gebrek aan vakmensen. Keukenmonteurs zitten vol voor de komende zes maanden.

Als keukenzaak ben je afhankelijk van hun ruimte in de agenda om dit soort kleine zaken op te lossen.

Dat er stilte valt komt waarschijnlijk omdat er geen monteur beschikbaar is. Ik lees dat de keukenzaak wel dingen oplost (er zijn twee bladdelen vervangen, lekkage verholpen Ed)

Wanneer u de druk opvoert loopt u het risico dat ze maar een prutser naar u toesturen. Die hebben namelijk wel tijd.

Ik zou het contact wel positief / constructief houden. Ga gewoon eens langs en zorg dat u weer top of mind wordt daar.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

crazyme schreef:
22 jul 2022 07:30
Overal is een schreeuwend gebrek aan vakmensen. Keukenmonteurs zitten vol voor de komende zes maanden.

Als keukenzaak ben je afhankelijk van hun ruimte in de agenda om dit soort kleine zaken op te lossen.
Vroeger stonden die monteurs gewoon op de loonlijst van die keukenzaak, en hand je het in eigen hand om monteurs op klussen te sturen.
Eerst de monteurs dwingen naar een ZZP model, en nu klagen dat je ze niet hebt. Ik mis de hand in eigen boezem.

Paulien65

Allen weer super bedankt voor het mee denken.

Ik weet inmiddels wat me te doen staat.

Ik heb al meerdere mails gestuurd, er neutraal in gebleven, geen emoties bij laten komen.
Klare, zakelijke taal.
Daar wordt dan wel actie op ondernomen want “toevallig” kwam net die dag mijn nieuwe kast/blad binnen.
Alleen is de actie nooit de juiste.
Klein voorbeeld: aanrechtblad moet gebracht worden mét een hoge kast.
Aanrechtblad word gebracht met de vraag(van de chauffeur) of ik “ ff kan helpen tillen anders neemt ik hem weer mee”
Op mijn vraag waar de hoge kast is heeft hij geen antwoord.
Bellen naar de keukencoach die het uiteraard ook weer niet weet.
De coach wil een terugbelafspraak.
Dit alles terwijl de kast gewoon bij hun in het pand staat wat mij al weken eerder bevestigt was via de mail.

Voor het bestellen heb ik reviews gelezen welke keukenleveranciers er een beetje goed uitkwamen.
Ik wilde geen groot concern waar je ongeduldige verkopers hebt als je niet meteen tekent, dat je thuis nog gebeld wordt met
enorme “kortingen”.
Over deze leverancier hadden veel mensen lovende woorden, inmiddels lees ik steeds hetzelfde wat mij ook overkomt: stilte bij het oplossen van klachten.

Dat alles niet in één keer goed zou gaan dat had ik wel ingecalculeerd maar dat ik na een half jaar, en dat alleen om dat ikzelf steeds bel, nog steeds geen complete keuken heb had ik niet kunnen denken.

Ze werken idd met een ingehuurde aannemer.

Paulien65

Even de laatste update van dit moment.

Na vandaag weer voor niets een vrije dag opgenomen te hebben ben ik nu overeen gekomen dat ik een compensatie krijg voor alle vruchteloze vrije dagen die op heb moeten nemen.
Netjes geregeld dus.

Klagen mag maar als het goed gaat ook altijd ff melden vind ik.

Bedankt voor de reacties en het mee denken!

HandigeHarrie

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Paulien65 schreef:
04 aug 2022 14:19
Even de laatste update van dit moment.

Na vandaag weer voor niets een vrije dag opgenomen te hebben ben ik nu overeen gekomen dat ik een compensatie krijg voor alle vruchteloze vrije dagen die op heb moeten nemen.
Netjes geregeld dus.

Klagen mag maar als het goed gaat ook altijd ff melden vind ik.

Bedankt voor de reacties en het mee denken!
Mooi dat er compensatie komt; compensatie vanwege deze vertraging is uw wettelijk recht, staat ergens in het Burgerlijk Wetboek/

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Boek 6

PeterPeters1966

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

16again schreef:
22 jul 2022 08:13
crazyme schreef:
22 jul 2022 07:30

Vroeger stonden die monteurs gewoon op de loonlijst van die keukenzaak, en hand je het in eigen hand om monteurs op klussen te sturen.
Eerst de monteurs dwingen naar een ZZP model, en nu klagen dat je ze niet hebt. Ik mis de hand in eigen boezem.
Als je ze op de loonlijst hebt staan is, zeker in deze tijd, geen garantie dat ze beschikbaar zijn. Veel zullen er nu zelf voor kiezen om zzper te worden (levert veel meer op) en je hebt ook met mensen in loondienst last van het hoge ziekteverzuim waar alle sectoren mee te maken hebben.

Gesloten