Aangezien dit destijds met de ex was afgesproken dat ik restschuld van het huis zou overnemen, als zij af zou zien van de allimentatie, hierdoor konden we beide weer een nieuw leven opbouwen, helaas niets op papier.
Echter mijn

Het LBIO vraagt aan haar om even uitstel tot aan de rechtzaak, zodat het dan rechtsgeldig is en er onderzoek is geweest, echter wilde ze meteen geld zien.
Ondanks het feit dat ik haar uitleg via een mail dat het nieuwe gezin inmiddels hierdoor de afgrond in zou glijden, en het financieel niet mogelijk is, had ze er geen oor naar, en ze schreef erbij dat ze er gewoon recht op heeft, en je zoekt het maar uit.
Inmiddels de zaak ook aangespannen, maar er is al beslag gelegd op het loon waardoor een gezin de afgrond in valt.
Helaas is er niets aan te doen want het LBIO heeft de mogelijkheid dit te doen zonder enig vorm van onderzoek.
Daarnaast komt ze niet van te voren met luister ik wil vanaf mijn 18e geld zien, maar maanden erna heeft ze waarschijnlijk van iemand vernomen dat ze dit kan doen, en vraagt met terugwerkende kracht, waardoor er meteen een schuld ontstaat.
Ze heeft het niet kenbaar gemaakt dat ze wilde gaan eisen.
De consequenties tot de zaak voorkomt is dat 4 mensen op straat komen te staan, en het huis nu definitief verkocht moet worden, puur door hebzucht van nota bene je eigen

Ik sta op het punt om de DSB te vragen dat hun het beslag maar uitvoeren zodat het geld in ieder geval een doel heeft, en de hypotheek enigzins toch betaald kan worden.
Mijn vraag nu.
Wat zijn de mogelijkheden om dit te stoppen?
Of in ieder geval ervoor te zorgen dat er eerst een rechtzaak komt?
Iemand een idee?
Groetjes