riddert schreef:En als TS, Auti mama dus, nu eens een setje gordels voor achterin kocht en deze laat monteren, of zelf monteert? Dan is het probleem toch opgelost? Of is dit te gemakkelijk?
Zo te lezen houdt ex wel van makkelijk.
Ik heb lang genoeg oplossingen aangedragen, mijn ex kan ook wel eens een keer zijn verantwoordelijkheid als vader nemen. Ik heb zelfs al een autogarage bij hem in de buurt gebeld over een gordel plaatsen en nu net weer 2 auto garages gemaild omtrent de kosten voor een autogordel in die auto laten plaatsen. Ik heb de kinderen regelmatig gebracht omdat mijn ex om diverse redenen de kids niet kon of wilde ophalen.
witte angora schreef:Dus iedereen die vóór 1990 kinderen achter in de auto had, zonder gordels, gedroeg zich onverantwoordelijk ten aanzien van het eigen kroost?
Waarom waren de kindertehuizen in die tijd dan niet over- en overvol om al die kids op te kunnen vangen?
Appels met peren vergelijken. Toen is niet nu. Héél toen waren er geen gordels, ze zijn er nu, moeten gebruikt worden. Ook bij wet. Bij de normen van nu waren we dus onverantwoordelijk ten opzichte van ons eigen kroost, met dat verschil: het was er niet.
tenormin schreef:
Appels met peren vergelijken. Toen is niet nu. Héél toen waren er geen gordels, ze zijn er nu, moeten gebruikt worden. Ook bij wet. Bij de normen van nu waren we dus onverantwoordelijk ten opzichte van ons eigen kroost, met dat verschil: het was er niet.
Dat vraag ik mij dus af, ene kant is gordels dragen veilig , alleen als je te water raakt zijn ze minder veilig.
witte angora schreef:Dus iedereen die vóór 1990 kinderen achter in de auto had, zonder gordels, gedroeg zich onverantwoordelijk ten aanzien van het eigen kroost?
Waarom waren de kindertehuizen in die tijd dan niet over- en overvol om al die kids op te kunnen vangen?
Veel auto's hadden ze wel, alleen was het nog niet verplicht ze te dragen.
Dat vraag ik mij dus af, ene kant is gordels dragen veilig , alleen als je te water raakt zijn ze minder veilig.
Daarom heb ik de Lifehammer, oftewel het veiligheidsmes, in de auto waarmee men de ramen kan inslaan en met het mes (zit erbij) de gordel door kan snijden. D.w.z. als je daar nog toe in staat bent. Dus in theorie is het aanwezig, de realiteit kan er heel anders uitzien.
tenormin schreef:
Daarom heb ik de Lifehammer, oftewel het veiligheidsmes, in de auto waarmee men de ramen kan inslaan en met het mes (zit erbij) de gordel door kan snijden. D.w.z. als je daar nog toe in staat bent. Dus in theorie is het aanwezig, de realiteit kan er heel anders uitzien.
Die heb ik ook in de auto, maar of je snel genoeg bent met kids achterin?? Dat is en blijft de vraag.
@ Geen idee ciske, waar je dat eerder heb gelezen. Laten we maar hopen dat we er geen gebruik van hoeven te maken.
@Witte Angora, al waren ze er voor 1990, je schrijft dat 't niet verplicht was. Nou, zonder dat wij Nederlanders ergens toe verplicht worden, doen we het toch niet? Trouwens, "in mijn tijd" waren er helemaal geen gordels. waarom wil ik toch telkens Willem-Alexander schrijven als ik jou quote?
tenormin schreef:@ Geen idee ciske, waar je dat eerder heb gelezen. Laten we maar hopen dat we er geen gebruik van hoeven te maken.
@Witte Angora, al waren ze er voor 1990, je schrijft dat 't niet verplicht was. Nou, zonder dat wij Nederlanders ergens toe verplicht worden, doen we het toch niet? Trouwens, "in mijn tijd" waren er helemaal geen gordels. waarom wil ik toch telkens Willem-Alexander schrijven als ik jou quote?
tenormin schreef:Al zijn er wettelijke regels die uitsluiten dat je niet strafbaar bent om zonder autogordels kinderen te vervoeren (als die auto dus "voldoet" aan die uitzondering) blijf ik erbij dat je, wettelijk of niet, wel onverantwoordelijk bezig bent in het verkeer met je kinderen. What the hell heb je aan zo'n wet als er een ongeluk gebeurd? Je hoeft dan geen schuld te hebben omdat je officieel geen gordels in die kar hoeft te hebben? Nou ja, laat maar, gebed zonder eind. Zolang Rim69 zijn gelijk maar krijgt is 't allemaal goed. Wettelijk, toch?
Dus een omgangsregeling stelt geen reet voor. Mama mag gewoon bepalen wat papa wel en niet mag, ondanks de afspraken die er gemaakt zijn. Die tellen gewoon even niet als het mama niet zo uitkomt. Mama bepaalt wat er gebeurt. Dagje Efteling met de kinderen? Veels te gevaarlijk. Ze zouden zo maar eens uit de Python kunnen vliegen. Rondvaart door Amsterdam? Ben je gek. Zo'n boot kan zinken. Wat kan jou die omgangsregeling nou schelen? Papa de kinderen? Ben je gek! Dat maakt mama wel uit.
tenormin schreef:Al zijn er wettelijke regels die uitsluiten dat je niet strafbaar bent om zonder autogordels kinderen te vervoeren (als die auto dus "voldoet" aan die uitzondering) blijf ik erbij dat je, wettelijk of niet, wel onverantwoordelijk bezig bent in het verkeer met je kinderen. What the hell heb je aan zo'n wet als er een ongeluk gebeurd? Je hoeft dan geen schuld te hebben omdat je officieel geen gordels in die kar hoeft te hebben? Nou ja, laat maar, gebed zonder eind. Zolang Rim69 zijn gelijk maar krijgt is 't allemaal goed. Wettelijk, toch?
Dus een omgangsregeling stelt geen reet voor. Mama mag gewoon bepalen wat papa wel en niet mag, ondanks de afspraken die er gemaakt zijn. Die tellen gewoon even niet als het mama niet zo uitkomt. Mama bepaalt wat er gebeurt. Dagje Efteling met de kinderen? Veels te gevaarlijk. Ze zouden zo maar eens uit de Python kunnen vliegen. Rondvaart door Amsterdam? Ben je gek. Zo'n boot kan zinken. Wat kan jou die omgangsregeling nou schelen? Papa de kinderen? Ben je gek! Dat maakt mama wel uit.
Helemaal mee eens. Onder het mom van veiligheid Gewoon je eigen wil doordrukken.
Wanneer het de gordels niet zijn dan is het profiel van de banden onvoldoende of is een koplamp defect. Ook gevaarlijk dus deze week geen kids mee.
Betaalt.
Toen papa in een vakantie de kinderen 2 weken had, vroeg hij daarvoor aan mama €75 per week.
Ja, dat klopt inderdaad Jolijn. Toendertijd niet gedaan trouwens, maar wel een doos boodschappen gegeven.
Rim69 schreef:Dus een omgangsregeling stelt geen reet voor. Mama mag gewoon bepalen wat papa wel en niet mag, ondanks de afspraken die er gemaakt zijn. Die tellen gewoon even niet als het mama niet zo uitkomt. Mama bepaalt wat er gebeurt. Dagje Efteling met de kinderen? Veels te gevaarlijk. Ze zouden zo maar eens uit de Python kunnen vliegen. Rondvaart door Amsterdam? Ben je gek. Zo'n boot kan zinken. Wat kan jou die omgangsregeling nou schelen? Papa de kinderen? Ben je gek! Dat maakt mama wel uit.
Ik had hier een heel stuk getypt om mezelf te verdedigen en toen dacht ik.... Laat maar..... Ik wil alleen zeggen dat ik de omgang met papa en mijn ex-schoonfamilie heel hoog heb staan en daar ook ver voor ga. Maar er zijn grenzen en die waren nu bereikt.
GJvdZ schreef:Misschien eens een andere invalshoek proberen: stel dat de kinderen een keer een ritje mogen maken in een mooie old-timer van een goede kennis die je 100% vertrouwd. Hoe zou je dan reageren?