| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Mercedes Benz Becker Map Pilot update
Mercedes Benz Becker Map Pilot update
Hoi,
Onlangs heb ik een update van mijn navigatie systeem in mijn Mercedes Benz gedaan. Dit betrof de optie om gevaarlijke locaties en flitsers toe te voegen. Dit wordt via de site www.beckermappilot.com online verkocht. Je sluit de navigatie module aan op je computer via USB, klikt op de update die je wilt en betaald via credit card. Daarna wordt het product gedownload naar je navigatie module.
Nou blijkt in de praktijk deze update helemaal niet goed te werken in de omgeving van Amsterdam. Omdat er niet alleen gewaarschuwd wordt voor flitsers en gevaarlijke situaties die alleen op jouw weggedeelte er aan zitten te komen, geldt dit ook voor alles in een straal van 200 meter om je heen.
Gevolg in Amsterdam is dat je dus om de paar seconden gepiep hoort, terwijl er niets aan de hand is.
Mijn vorige navigatie systemen in Opel als ook Peugeot hadden dit niet.
De service afdeling van Becker geeft als antwoord dat ik dan maar steeds de optie moet uitschakelen als ik in Amsterdam rij en het continue waarschuwingen afgeeft. Dan lijkt mij dat het product niet goed werkt en zo'n advies is nog gevaarlijk ook om dit steeds tijdens het rijden te doen.
Omdat er geen oplossing mogelijk was om dit aan te passen en die straal van 200 meter om je heen ook niet op de website werd vermeld heb ik gevraagd om dan maar mijn geld terug te storten.
Hun antwoord was dat dit niet kon, omdat in de voorwaarden staat dat gedownloade software niet geruild kan worden of een geldteruggave gedaan kan worden.
Mijn inzien voldoet het product niet aan de verwachting en geldt deze regel dan ook niet. Als het goed werkte en ik vond het zonde van mijn geld o.i.d. dan kan ik me voorstellen dat je er niet mee terug kan, net als software die je in de winkel koopt. Maar dit lijkt me een ander geval, de software werkt niet goed in een drukke stad waar ik woon.
Wat is jullie juridische advies hierover?
Onlangs heb ik een update van mijn navigatie systeem in mijn Mercedes Benz gedaan. Dit betrof de optie om gevaarlijke locaties en flitsers toe te voegen. Dit wordt via de site www.beckermappilot.com online verkocht. Je sluit de navigatie module aan op je computer via USB, klikt op de update die je wilt en betaald via credit card. Daarna wordt het product gedownload naar je navigatie module.
Nou blijkt in de praktijk deze update helemaal niet goed te werken in de omgeving van Amsterdam. Omdat er niet alleen gewaarschuwd wordt voor flitsers en gevaarlijke situaties die alleen op jouw weggedeelte er aan zitten te komen, geldt dit ook voor alles in een straal van 200 meter om je heen.
Gevolg in Amsterdam is dat je dus om de paar seconden gepiep hoort, terwijl er niets aan de hand is.
Mijn vorige navigatie systemen in Opel als ook Peugeot hadden dit niet.
De service afdeling van Becker geeft als antwoord dat ik dan maar steeds de optie moet uitschakelen als ik in Amsterdam rij en het continue waarschuwingen afgeeft. Dan lijkt mij dat het product niet goed werkt en zo'n advies is nog gevaarlijk ook om dit steeds tijdens het rijden te doen.
Omdat er geen oplossing mogelijk was om dit aan te passen en die straal van 200 meter om je heen ook niet op de website werd vermeld heb ik gevraagd om dan maar mijn geld terug te storten.
Hun antwoord was dat dit niet kon, omdat in de voorwaarden staat dat gedownloade software niet geruild kan worden of een geldteruggave gedaan kan worden.
Mijn inzien voldoet het product niet aan de verwachting en geldt deze regel dan ook niet. Als het goed werkte en ik vond het zonde van mijn geld o.i.d. dan kan ik me voorstellen dat je er niet mee terug kan, net als software die je in de winkel koopt. Maar dit lijkt me een ander geval, de software werkt niet goed in een drukke stad waar ik woon.
Wat is jullie juridische advies hierover?
Re: Mercedes Benz Becker Map Pilot update
Staat er ergens in de productspecificatie dat er alleen flitsers op de route worden aangegeven?
Alleen dit staat er:
"De Becker MAP Pilot waarschuwt u voor meer dan 67.000 gevaarlijke locaties in Europa. Daarnaast wordt u door optische en akoestische waarschuwingen geattendeerd op vaste radarvallen die langs uw route zijn geplaatst."
"De Becker MAP Pilot waarschuwt u voor meer dan 67.000 gevaarlijke locaties in Europa. Daarnaast wordt u door optische en akoestische waarschuwingen geattendeerd op vaste radarvallen die langs uw route zijn geplaatst."
je kunt ook een probleem om niks maken, mijn TT geeft ook signalen als ik op de ring A10 rij...geluid afzetten misschien?
Dan rij je in een Mercedes en loop je nog te klagen...kuch.
Nou @DHC, dit gaat wel even wat anders dan een TOM TOM met flitspalen bestand... Als je het verschil niet weet, reageer dan ook niet s.v.p.
Dat laatste suggereert in ieder geval dat je mag verwachten dat je alleen gewaarschuwd wordt voor flitsers op de route die het navigatiesysteem aangeeft. Alle flitsers in de buurt vind ik niet echt "langs uw route".GeorgeB schreef:Alleen dit staat er:
Echter: of je er juridisch iets mee kunt betwijfel ik. Daarvoor is het waarschijnlijk niet specifiek genoeg beschreven.
dhc schreef:je kunt ook een probleem om niks maken, mijn TT geeft ook signalen als ik op de ring A10 rij...geluid afzetten misschien?
Dus als er een ster voor op je auto staat mag je geen goede spullen meer verwachten?
GeorgeB schreef:Nou @DHC, dit gaat wel even wat anders dan een TOM TOM met flitspalen bestand... Als je het verschil niet weet, reageer dan ook niet s.v.p.
Nee tuurlijk...j hebt helemaal gelijk!
Op jouw dure systeem zit geen volumeknop....Succes!
De prijs van het systeem viel wel mee. De volumeknop terug draaien is geen optie, want dan hoor je ook de navigatiemeldingen niet meer. Dan is de optie welke Becker geeft een betere, het iedere keer uitzetten als je gek wordt van de meldingen. Maar ook jouw reactie geeft aan dat het systeem niet goed werkt, want waarom zou je het uitzetten als je zoiets koopt voor juiste meldingen?
Zijn we weer bij punt 1 van dit topic.
Zijn we weer bij punt 1 van dit topic.
Een gevaarlijke situatie kan zich ook voordoen vanaf de andere kant/rijbaan, dus dat werkt dan zoals beloofd, toch?
-
Leo The Emperor
Op de productbeschrijving op de website (foto's rechtsboven) is goed te zien dat er ook waarschuwingen worden gegeven voor gevaarlijke situatie's vlakbij, maar niet op de route.Mijn inzien voldoet het product niet aan de verwachting en geldt deze regel dan ook niet. Als het goed werkte en ik vond het zonde van mijn geld o.i.d. dan kan ik me voorstellen dat je er niet mee terug kan, net als software die je in de winkel koopt. Maar dit lijkt me een ander geval, de software werkt niet goed in een drukke stad waar ik woon.
Uw verwachting klopt dus niet.
Dat kan, evenals een flitspaal, maar aan die waarschuwing heb je niets als je niet op die rijbaan rijd. Hetzelfde als je op de snelweg rijdt en je krijgt een melding van een flitspaal in een dorp 200 meter van de snelweg af.sjohie schreef:Een gevaarlijke situatie kan zich ook voordoen vanaf de andere kant/rijbaan, dus dat werkt dan zoals beloofd, toch?
Waar zie jij dit dan precies? In de tekst op de site spreken ze van langs de route, in het download menu van flitsers op uw route, maar rechtsboven zie ik alleen foto's zonder tekst of omschrijving erbij?Op de productbeschrijving op de website (foto's rechtsboven) is goed te zien dat er ook waarschuwingen worden gegeven voor gevaarlijke situatie's vlakbij, maar niet op de route.
Uw verwachting klopt dus niet.
-
Leo The Emperor
Klik op het produkt: Danger Spots Europe
Klik op de pictures rechtsboven
Kies de rechter foto, klik op deze
Daar ziet u verschillende gemarkeerde flistspalen in de omgeving van het voertuig
Klik op de pictures rechtsboven
Kies de rechter foto, klik op deze
Daar ziet u verschillende gemarkeerde flistspalen in de omgeving van het voertuig
Ja evenals een tankstation etc. Ik vind dat wel heel ver gaan dat je dat moet bekijken en daaruit de conclusie moet trekken dat hij daarop ook pieptonen geeft. Vind het knap dat je dat aan een plaatje kan zien. Op de 1e foto zie je palen wel op de route staan. Maar POI's inclusief flitspalen zie je altijd. Als je de view op 2KM zet dan zie je er nog meer. Als in dat voorbeeld de view op 50 meter stond, had je die palen niet eens op het scherm gezien. Helemaal niet in 3D mode.
Samen met de tekst op uw route en langs uw route vind ik niet dat dit het wel duidelijk maakt.
Samen met de tekst op uw route en langs uw route vind ik niet dat dit het wel duidelijk maakt.
-
Leo The Emperor
Dan kijken we naar verschillende plaatjes.GeorgeB schreef:Ja evenals een tankstation etc. Ik vind dat wel heel ver gaan dat je dat moet bekijken en daaruit de conclusie moet trekken dat hij daarop ook pieptonen geeft. Vind het knap dat je dat aan een plaatje kan zien. Op de 1e foto zie je palen wel op de route staan. Maar POI's inclusief flitspalen zie je altijd. Als je de view op 2KM zet dan zie je er nog meer. Als in dat voorbeeld de view op 50 meter stond, had je die palen niet eens op het scherm gezien. Helemaal niet in 3D mode.
De view is hier niet aan te passen, en de 2 flitspalen naast de route zijn gemarkeerd
Ben wel mee eens dat het niet super duidelijk is, en een betere toelichting mogelijk en wenselijk zou zijn
Dat hangt van het type navigatiesysteem af, en de nauwkeurigheid van een aantal componenten binnen dat systeem. Denk aan de gps-ontvanger, de reken-algoritmes en het onderliggende kaartmateriaal. En dan is er nog de ontvangstkwaliteit, welke in bebouwd gebied er voor zorgt dat de nauwkeurigheid van het signaal wel eens +/-25m kan zijn. Onze Garmin laat bijvoorbeeld ook de flitspalen van toeritdoseringssystemen op de opritten van de snelwegen zien, terwijl wij er dan links aan voorbijrijden op de snelweg zelf.GeorgeB schreef:Dat kan, evenals een flitspaal, maar aan die waarschuwing heb je niets als je niet op die rijbaan rijd. Hetzelfde als je op de snelweg rijdt en je krijgt een melding van een flitspaal in een dorp 200 meter van de snelweg af.sjohie schreef:Een gevaarlijke situatie kan zich ook voordoen vanaf de andere kant/rijbaan, dus dat werkt dan zoals beloofd, toch?
Die zoekstralen in zo'n systeem worden gebaseerd op een aantal variabelen, zodat deze gemiddeld genomen goed werken. Misschien zou het inwilligen van jou wens, wel betekenen dat deze functie in bebouwd gebied niet meer goed zou werken.
Da's wel wat erg zwart/wit, dat zou alleen zo zijn als je nooit op een vreemde weg zou rijden, en dat is natuurlijk niet zo. Al was het alleen maar omdat er ook op die wegen wel eens onderhoud met de daarvoor nodige omleidingen plaatsvind, of omdat er flitspalen worden weggehaald/bijgeplaatst.snuffel1 schreef:Je zou de update als volkomen nutteloos kunnen bestempelen want op bekende wegen weet je wel waar de flitspalen staan want enkel die palen worden weergegeven en gevaarlijke situaties zijn ook bekend. De update wordt pas "handig" zodra je op onbekende wegen gaat rijden.
-
Peter Reunis
Hallo,
In mijn nieuwe Mercedes E heb ik - helaas - ook een Becker Map Pilot aangeschaft (budgetcusts in leasing op bedrijf...). Dit systeem is echt een ramp: los van de grafische chaos is dit echt een gevraa om mee te rijden... er worden foute instructies gegeven (links en rechts worden gewisseld) en voor evidente routes (bijv. een volgende afrit op een rotonde nemen) wordt je straten ver omgestuurd.
Ik heb enkele voorbeelden verzameld, die je hier kan bekijken:
http://www.sendspace.com/file/r71x9s
Iemand met gelijkaardige ervaringen ?
Peter
In mijn nieuwe Mercedes E heb ik - helaas - ook een Becker Map Pilot aangeschaft (budgetcusts in leasing op bedrijf...). Dit systeem is echt een ramp: los van de grafische chaos is dit echt een gevraa om mee te rijden... er worden foute instructies gegeven (links en rechts worden gewisseld) en voor evidente routes (bijv. een volgende afrit op een rotonde nemen) wordt je straten ver omgestuurd.
Ik heb enkele voorbeelden verzameld, die je hier kan bekijken:
http://www.sendspace.com/file/r71x9s
Iemand met gelijkaardige ervaringen ?
Peter
-
Leo The Emperor
Misschien niet helemaal on-topic, maar dit doet me denken aan de oplossing van de CEO van UPS in America.Peter Reunis schreef: en voor evidente routes (bijv. een volgende afrit op een rotonde nemen) wordt je straten ver omgestuurd.
Peter
Die heeft uitgevonden dat het links-af slaan met een truck veel langer duurt dan rechtsaf te slaan. Vervolgens heeft hij alle navi's voor UPS geoptimaliseerd op het minimaliseren van het aantal keren linksaf slaan en niet meer op afstand of rijtijd.
UPS schijnt hiermee miljoenen dollars bespaard te hebben.