| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Minnelijk traject akkoord ineens ingetrokken!
Minnelijk traject akkoord ineens ingetrokken!
Ik heb de afgelopen 2 jaar keihard gemotiveerd gewerkt om een vaste baan te krijgen zodat ik sneller een akkoord zou krijgen voor een minnelijk traject en hierdoor snel uit mijn schuld ca 40.000 kan komen. Uiteindelijk kreeg ik 4 maanden geleden een bevestiging van de kredietbank dat de schuldeiser akkoord is gegaan met 38% van de totale schuld. Wat was ik blij!.... Echter krijg ik vandaag een bericht van de kredietbank ruim 4 maanden later dat het akkoord is ingetrokken door de schuldeiser na een her overweging... kan dat zo maar? Ik heb mijn contact persoon gevraagd mij de twee brieven te mailen als bewijs eerst een akkoord 4 maanden geleden en vandaag een niet akkoord. Ik weet even niet meer wat ik moet doen de kredietbank stelt voor WSNP.
Nu zit ik weer met handen in me haar!
In afwachting van uw reactie.
Met vriendelijke groet, J
In afwachting van uw reactie.
Met vriendelijke groet, J
Re: Minnelijk traject akkoord ineens ingetrokken!
Als er een voorstel is gedaan voor betaling van een gedeelte (38%) tegen finale kwijting en de schuldeiser is daarmee akkoord gegaan, dan is er gewoon sprake van een overeenkomst. Houdt u zich aan de overeengekomen (betalings)voorwaarden en is er geen bepaling overeengekomen mbt. ontbinding, dan pleegt de schuldeiser mijns inziens nu wanprestatie. Omdat de schuldeiser heeft aangegeven niet langer akkoord te gaan is direct verzuim ingetreden (art. 6:83 sub c BW) en is de schuldeiser bovendien gehouden de schade die jij daardoor leidt te vergoeden ex art. 6:74 BW. Het lijkt mij niet onlogisch om 62% (100-38) van de schuld aan te merken als schade, daar je dit door de wanprestatie opeens weer verschuldigd bent. Mitsdien is de schuldeiser daarmee ca. € 10k (62-38%) verschuldigd aan jou ipv. andersom.
Arne bedankt voor je reactie!
Ik vroeg de kredietbank wat de reden was waarom er nu ineens geen akkoord is. Mijn contact persoon van de kredietbank mailde mij dat de deurwaarder per abuis een correspondentie fout had gemaakt en daardoor een verkeerd antwoord heeft gestuurd.. en dat de cliënt helemaal niet is akkoord gegaan met het voorstel!...
Ik had mijn contactpersoon van de kredietbank gevraagd als zij mij de afwijzing wilde mailen.
Hierin staat:
"Hierbij delen wij u mede dat ook na heroverweging onze client niet akkoord gaat met het voorstel tegen finale kwijting."
Een verkeerd antwoord.. een akkoord vind ik wel erg slordig.
Ik heb vanavond een gesprek met een advocaat tijdens een inloop spreekuur.
Ik vroeg de kredietbank wat de reden was waarom er nu ineens geen akkoord is. Mijn contact persoon van de kredietbank mailde mij dat de deurwaarder per abuis een correspondentie fout had gemaakt en daardoor een verkeerd antwoord heeft gestuurd.. en dat de cliënt helemaal niet is akkoord gegaan met het voorstel!...
Ik had mijn contactpersoon van de kredietbank gevraagd als zij mij de afwijzing wilde mailen.
Hierin staat:
"Hierbij delen wij u mede dat ook na heroverweging onze client niet akkoord gaat met het voorstel tegen finale kwijting."
Een verkeerd antwoord.. een akkoord vind ik wel erg slordig.
Ik heb vanavond een gesprek met een advocaat tijdens een inloop spreekuur.
Dan wens ik u veel succes met dat gesprek: heb daar n.l. een hard hoofd in dat u hierin uw gelijk zult krijgen (ervaring). Hoop van harte dat ik het helemaal fout heb.
Het voorstel van de kredietbank met beide handen aanpakken, deze eiser wil het onderste uit de kan en krijgt door afwijzing het lid op de neus. De WSNP is een moeilijk traject maar barbaars is het niet. Als de kredietbank u voorstelt om het traject in te gaan dan lukt dat ook wel. U heeft de financiële zaakjes redelijk op orde dus veel zult u er niet van merken, budgetbeheer zal niet nodig zijn en doet uw eigen bankzaken. De bewindvoerder komt wel even op bezoek en bespreekt de situatie daarna verdwijnt hij/zij uit beeld, als het traject goed verloopt bestaat hij/zij enkel nog op papier. Bij afronding wordt een schone lei verklaring gegeven en bent u van alle schulden ontstaan voor de sanering af. Ze bestaan nog wel maar mogen niet meer opgeëist worden. Stel dat het minnelijke traject wel was gelukt dan bent u slechter af.Ik weet even niet meer wat ik moet doen de kredietbank stelt voor WSNP.
Succes.
Hoi Boef,
Bedankt voor u reactie.
Waarom denkt u dat ik beter af ben met een WSNP traject? Ik had gelezen dat WSNP juist wel budget beheer heeft waarna ik zakgeld krijg en dat de bewindvoerder je contenu in de gaten houd!?
Ik had zelfs een gelezen dat een bewindvoerder failliet is gegaan en een client met nog meer schulden was opgezadeld.
Ik heb inderdaad werk maar begin nu echt de motivatie te verliezen,... bovendien staat mijn relatie er van onderdruk.
Ik ben 10 jaar geleden opgelicht door mijn voormalige werkgever. We zijn er ook al jaren mee bezig en hoopte nu eindelijk te kunnen aftellen. Geen idee hoelang dit spelletje nog doorgaat en hoelang ik dit zelf nog kan volhouden.
Volgens u ben ik beter af via de WSNP?
Bedankt voor u reactie.
Waarom denkt u dat ik beter af ben met een WSNP traject? Ik had gelezen dat WSNP juist wel budget beheer heeft waarna ik zakgeld krijg en dat de bewindvoerder je contenu in de gaten houd!?
Ik had zelfs een gelezen dat een bewindvoerder failliet is gegaan en een client met nog meer schulden was opgezadeld.
Ik heb inderdaad werk maar begin nu echt de motivatie te verliezen,... bovendien staat mijn relatie er van onderdruk.
Ik ben 10 jaar geleden opgelicht door mijn voormalige werkgever. We zijn er ook al jaren mee bezig en hoopte nu eindelijk te kunnen aftellen. Geen idee hoelang dit spelletje nog doorgaat en hoelang ik dit zelf nog kan volhouden.
Volgens u ben ik beter af via de WSNP?
Ik heb het traject doorlopen, eigen bedrijf en failliet in 2004. Medio 2005 het traject in, geen achterstanden in de vaste lasten huur gas/licht en verzekeringen maar wel schulden natuurlijk. De bewindvoerder kwam aan huis en we spraken de boel door, geen huiszoeking op verborgen Picasso's maar wel de nodige papieren in gezien. Budgetbeheer vond ze een dom idee want daar wordt je niet beter van, zelfstandig blijven ook financieel is het meest leerzaam. Het traject gaf rust je moet wel op de centen letten maar dan pas kom je erachter dat leuk leven ook veel goedkoper kan. Oké een auto als die niet noodzakelijk is moet weg maar internet e.d. mag je houden. Na drie jaar ben ik er veel beter uitgekomen dan toen ik er in ging.
Zoals ik het nu stel is wel rooskleurig maar ik gun het niemand die buiten schuld dit traject moet doorlopen.
Zoals ik het nu stel is wel rooskleurig maar ik gun het niemand die buiten schuld dit traject moet doorlopen.