Heeft u wel eens in de spiegel gekeken?
Ik vind aan de praat houden en het beruchte fluitje van Komkommertijd totaal onzinnig.
Misleid door via Collectief Adviespunt (energie)
-
Lady1234
vindt dit leuk
-
Re: Misleid door via Collectief Adviespunt (energie)
Zeker, pas nog een nieuwe gekocht. De vorige was geexplodeerd nadat ik erin keek.. .
juliomariner
vindt dit leuk
Ik ben ook gebeld door "collectiefadviespunt", de meneer vertelde mij dat ze me eerder hadden geholpen met het overstappen naar een nieuwe goedkopere energieaanbieding (wat niet waar is), ook vertelde hij dat ze samenwerken met Energiecollectief en de consumentenbond, wat uiteraard ook niet waar is. Ik heb besloten hem een tijdje aan de lijn te houden want ik vind het wel grappig om in discussie te gaan met dit soort lui. Daarbij wil ik vermelden dat deze verkoper direct erg intimideren overkwam (hard praten, "dwingend" taalgebruik, veel tegenspreken). Als eerste heb ik in google gezocht op "collectiefadviespunt" en kwam meteen uit op deze post, toen ik de verkoper daarop wees werd hij al een beetje geïrriteerd. Daarna heb ik een stukje voorgelezen van de site nergiecollectief.nl waar staat dat er regelmatig klachten zijn dat er mensen gebeld worden uit naam van energiecollectief.nl maar dat zij nooit mensen bellen en het onmogelijk is dat er uit hun naam wordt gebeld. Toen werd de verkoper best wel boos, terwijl ik juist het zeer beleefd en rustig uitlegde dat er weinig klopte van zijn verhaal . Toen ik hem wees op nog meer klachten die naar voren kwamen in mijn zoekopdracht werd hij pissig, hij vroeg me naar trustpilot.nl te gaan en daar de naam van mijn huidige energieleverancier in te voeren, want dan zou ik zien dat daar ook veel klachten over zijn en het aantal klachten dus blijkbaar niets zegt over de kwaliteit(?) Ik heb echter hun naam ingevoerd op trustpilot maar er kwamen geen resultaten. "wij staan daar niet eens op" riep de verkoper toen waarop hij mij een prettige dag wenste en de verbinding verbrak.
Wat mij betreft een geslaagd telefoontje, ik heb een oplichter 10 minuten aan het lijntje gehouden, hem over de rooie gekregen en daar plezier aan beleefd
BTW: ik heb wel een melding gemaakt bij Autoriteit Consument & Markt (acm.nl), als genoeg mensen dat doen dan wordt het door hen opgepakt en wellicht wordt dit bedrijf dan gestopt (ik weet het, voor hen 10 anderen, maar dat geldt voor alle criminelen)
Wat mij betreft een geslaagd telefoontje, ik heb een oplichter 10 minuten aan het lijntje gehouden, hem over de rooie gekregen en daar plezier aan beleefd
BTW: ik heb wel een melding gemaakt bij Autoriteit Consument & Markt (acm.nl), als genoeg mensen dat doen dan wordt het door hen opgepakt en wellicht wordt dit bedrijf dan gestopt (ik weet het, voor hen 10 anderen, maar dat geldt voor alle criminelen)
xflorisx
vindt dit leuk
wanneer iedereen gewoon de verbinding gelijk verbreekt, al dan niet meer eerst nog reactie ""geen belangstelling"" houdt het ook op hoor...want dan is er niets meer te verdienen.xflorisx schreef: ↑17 aug 2021 14:38Het posten op dit forum is dan ook onzin. Beter is dat je ook wat doet voor de goed zaak. Jij en ik redden ons wel, maar velen niet. Daar kun je het voor doen. Die wet is niet voor niets per 1 juli gewijzigd. Als iedereen dit blijft accepteren veranderd er nooit iets.
Sannietje
vindt dit leuk
Vanochtend werd ik door een nogal opdringerige jongeman gebeld van Collectief Adviespunt met een aantrekkelijk aanbod. Ik heb een 3 jarig contract bij Eneco maar omdat energieleveranciers gerechtigd zijn om je prijzen te verhogen kon hij mij oversluiten naar DGB energie om mijn huidige prijzen te waarborgen. Dat klonk mij wel goed in de oren maar vertrouwde het ook niet helemaal. Mijn huidige contract loopt nog tot oktober 2024 en dit nieuwe contract zou dan tot eind volgend jaar lopen en voor die tijd zou hij weer contact opnemen om een nieuw contract af te sluiten tegen ook weer scherpe prijzen. Helaas stonk ik er toch in en heb het aanbod geaccepteert (ik weet dat ik er ook weer vanaf kan). Ik heb contact gelegd met DGB energie en zij vertelden mij dat dit helemaal niet kan en dat ik gewoon een nieuw contract krijg tegen de huidige prijzen. Triest dat je zo corrupt behandeld wordt! Ik hoop dat ik er inderdaad vanaf kan en ik stink er nooit weer in
Mijn advies is om naar DGB energie te mailen. De contact formulier en de mailadres staat onderaan de pagina. www.dgbenergie.nl/over-dgb-energie/
Op www.consuwijzer.nl/kan-ik-van-de-overee ... bedenktijd staan de regels en de uitzondering over 14 dagen bedenktijd. Op www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven/ver ... an%20maken gaat over bedenktijd bij energie bedrijven.
Indien u dit probleem niet opgelost krijgt, neem dan contact op met uw rechtsbijstandverzekering of met www.juridischloket.nl.
Op www.consuwijzer.nl/kan-ik-van-de-overee ... bedenktijd staan de regels en de uitzondering over 14 dagen bedenktijd. Op www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven/ver ... an%20maken gaat over bedenktijd bij energie bedrijven.
Indien u dit probleem niet opgelost krijgt, neem dan contact op met uw rechtsbijstandverzekering of met www.juridischloket.nl.
peers40
vindt dit leuk