Misleid door via Collectief Adviespunt (energie)
Misleid door via Collectief Adviespunt (energie)
Het Collectief Adviespunt (https://collectiefadviespunt.nl/) belde mij.
Ze vertelde dat zij voor mij heeft bemiddeld bij het afsluiten van mijn huidige leverancier, welke zij niet kon zien, want ze was niet van die afdeling. Maar zij deden aan prijsbescherming en zei dat ik die optie had in mijn huidige contract, en nu kon ik goedkoper (21 euro pm) bij Innova terecht.
Daarna ging zij gelijk over tot het sluiten van een afspraak/contract: hoe zal ik het doen: zo of zo?
Ik deed een beetje of ik serieus vragen had, maar ik wist direct dat het om misleiding ging. Ik vroeg haar om een aanbod/offerte te sturen per mail. Toen zei ze: ja ik zal u een bevestiging sturen. Dus ze probeerde aan te sturen op een bevestiging van mijn akkoord op het aanbod. U kunt er altijd weer van af zei ze. Ook zei ze toen ik daarnaar vroeg, dat mijn huidige leverancier zou weten dat mijn contract via hun (Collectief Adviespunt) is gegaan, want zij bieden immers prijsbescherming. We verlengen en sluiten contracten over, zei de dame in kwestie.
Ze beweerde zelfs dat ik hun klant was, en dat al mijn gegevens in hun bestand stonden. Zij beweerde ook dat het bedrijf geen commissie/beloning krijgt voor een sale, maar dat zij een vast bedrag betaalt krijgen vanuit het marketingbudget van de opdrachtgever.
Daarna heb ik Innova gebeld, en zij bevestigen dat Collectief Adviespunt een partner is die mensen benaderd om klanten te werven. Als een klant ja zegt, sturen zij de sale door naar Innova die vervolgens een offerte stuurt. Innova klantenservice bevestigd dat wat er verder is gezegd onjuist is en heeft gezegd een klacht in te dienen. Mijn eigen leverancier zegt dat het Collectief Adviespunt geen partner is van hen, en dat het Collectief Adviespunt dus ook niet voor mij of voor hen bemiddelt heeft. Wel dat er vaker klachten komen van dit bedrijf over misleiding en dat er in geen geval persoonlijke gegevens aan hen dienen te worden verstrekt. Ze blijken ook niet te werken met email, maar alleen via sms/app. (NB ik heb gesprek opgenomen). Telefoniste deed haar misleidende verhaal overtuigend en geroutineerd. Wees gewaarschuwd.
Ze vertelde dat zij voor mij heeft bemiddeld bij het afsluiten van mijn huidige leverancier, welke zij niet kon zien, want ze was niet van die afdeling. Maar zij deden aan prijsbescherming en zei dat ik die optie had in mijn huidige contract, en nu kon ik goedkoper (21 euro pm) bij Innova terecht.
Daarna ging zij gelijk over tot het sluiten van een afspraak/contract: hoe zal ik het doen: zo of zo?
Ik deed een beetje of ik serieus vragen had, maar ik wist direct dat het om misleiding ging. Ik vroeg haar om een aanbod/offerte te sturen per mail. Toen zei ze: ja ik zal u een bevestiging sturen. Dus ze probeerde aan te sturen op een bevestiging van mijn akkoord op het aanbod. U kunt er altijd weer van af zei ze. Ook zei ze toen ik daarnaar vroeg, dat mijn huidige leverancier zou weten dat mijn contract via hun (Collectief Adviespunt) is gegaan, want zij bieden immers prijsbescherming. We verlengen en sluiten contracten over, zei de dame in kwestie.
Ze beweerde zelfs dat ik hun klant was, en dat al mijn gegevens in hun bestand stonden. Zij beweerde ook dat het bedrijf geen commissie/beloning krijgt voor een sale, maar dat zij een vast bedrag betaalt krijgen vanuit het marketingbudget van de opdrachtgever.
Daarna heb ik Innova gebeld, en zij bevestigen dat Collectief Adviespunt een partner is die mensen benaderd om klanten te werven. Als een klant ja zegt, sturen zij de sale door naar Innova die vervolgens een offerte stuurt. Innova klantenservice bevestigd dat wat er verder is gezegd onjuist is en heeft gezegd een klacht in te dienen. Mijn eigen leverancier zegt dat het Collectief Adviespunt geen partner is van hen, en dat het Collectief Adviespunt dus ook niet voor mij of voor hen bemiddelt heeft. Wel dat er vaker klachten komen van dit bedrijf over misleiding en dat er in geen geval persoonlijke gegevens aan hen dienen te worden verstrekt. Ze blijken ook niet te werken met email, maar alleen via sms/app. (NB ik heb gesprek opgenomen). Telefoniste deed haar misleidende verhaal overtuigend en geroutineerd. Wees gewaarschuwd.
Re: Misleid door via Collectief Adviespunt (energie)
Je kunt binnen 14 dagen van het mondelinge contact af, omdat sprake is van kopen op afstand. Doe dit (indien mogelijk) digitaal zodat je bewijs van hebt.
Re: Misleid door via Collectief Adviespunt (energie)
@s70
Dank voor het melden. Daar hebben velen wat aan. Ga er maar vanuit dat er nu na 1 juli veel trucs uit de kast komen om je toch nog een aanbieding te doen. Dit was er dus 1 van.
Dank voor het melden. Daar hebben velen wat aan. Ga er maar vanuit dat er nu na 1 juli veel trucs uit de kast komen om je toch nog een aanbieding te doen. Dit was er dus 1 van.
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: Misleid door via Collectief Adviespunt (energie)
Dit is toch helemaal niets nieuws? Is al jaren aan de gang.
Juiste antwoord bij zo’n telefoontje? Geen belangstelling, goedendag, verbinding verbreken. Klaar.
Juiste antwoord bij zo’n telefoontje? Geen belangstelling, goedendag, verbinding verbreken. Klaar.
Re: Misleid door via Collectief Adviespunt (energie)
@lady
Je kunt er ook ander mee om gaan. Voor mensen die weinig tijd hebben of verbaal te zwak/oud zijn is dat een hele goede manier. Ze proberen de zwakkeren te pakken. Daarom kunnen mensen die verbaal wat sterker staan er anders mee omgaan. Dat heeft OT ook gedaan. Daar kunnen we allen van leren, hoe de verkopers er nog steeds, terwijl ze dat niet mogen, bellen.
Wat doe ik als ik gebeld zou worden. Oud genoeg ben ik er zo langzamerhand wel voor, maar ze bellen mij nog steeds niet.
Ik zou eerst vragen naar naam en bedrijfsnaam. Die wordt namelijk dusdanig snel uitgesproken dat ik het niet kan volgen. Nee, ik zou er naar vragen. tweede vraag is of zij mij dan wel mogen bellen. Alleen de energiebedrijven die ik de afgelopen 3 jaar heb gehad mogen mij bellen. Ook namens zo'n energiebedrijf bellen hoef je niet te accepteren. En laat ze dan maar even raden welke ik heb. In ieder geval niet melden, want dan bellen ze de volgende dag terug met het juiste antwoord.
enzovoort enzovoort.
Je kunt er ook ander mee om gaan. Voor mensen die weinig tijd hebben of verbaal te zwak/oud zijn is dat een hele goede manier. Ze proberen de zwakkeren te pakken. Daarom kunnen mensen die verbaal wat sterker staan er anders mee omgaan. Dat heeft OT ook gedaan. Daar kunnen we allen van leren, hoe de verkopers er nog steeds, terwijl ze dat niet mogen, bellen.
Wat doe ik als ik gebeld zou worden. Oud genoeg ben ik er zo langzamerhand wel voor, maar ze bellen mij nog steeds niet.
Ik zou eerst vragen naar naam en bedrijfsnaam. Die wordt namelijk dusdanig snel uitgesproken dat ik het niet kan volgen. Nee, ik zou er naar vragen. tweede vraag is of zij mij dan wel mogen bellen. Alleen de energiebedrijven die ik de afgelopen 3 jaar heb gehad mogen mij bellen. Ook namens zo'n energiebedrijf bellen hoef je niet te accepteren. En laat ze dan maar even raden welke ik heb. In ieder geval niet melden, want dan bellen ze de volgende dag terug met het juiste antwoord.
enzovoort enzovoort.
-
- Berichten: 5241
- Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55
Re: Misleid door via Collectief Adviespunt (energie)
Ik snap echt niet dat u ook maar 10 seconden van uw tijd aan deze kneuzen besteed.
Gewoon de verbinding verbreken.
Gewoon de verbinding verbreken.
Re: Misleid door via Collectief Adviespunt (energie)
@xflorix
Ik kan mijn tijd wel beter gebruiken dan aan die onzin telefoontjes. Ik word overigens nooit gebeld, maar zouden zij dat doen, dan nog kan de naam van dat bedrijf mij niets schelen. Goedendag, klaar.
Maar ja, men hoort voordeel, goedkoper, korting en gaat overstag.
Ik kan mijn tijd wel beter gebruiken dan aan die onzin telefoontjes. Ik word overigens nooit gebeld, maar zouden zij dat doen, dan nog kan de naam van dat bedrijf mij niets schelen. Goedendag, klaar.
Maar ja, men hoort voordeel, goedkoper, korting en gaat overstag.
Aygulf
vindt dit leuk
Re: Misleid door via Collectief Adviespunt (energie)
Het posten op dit forum is dan ook onzin. Beter is dat je ook wat doet voor de goed zaak. Jij en ik redden ons wel, maar velen niet. Daar kun je het voor doen. Die wet is niet voor niets per 1 juli gewijzigd. Als iedereen dit blijft accepteren veranderd er nooit iets.
Re: Misleid door via Collectief Adviespunt (energie)
Ik ben ook heel beleefd opgevoed en daarom zeg ik dan ook, ik heb geen belangstelling, goedendag.
Zou ik niet beleefd opgevoed zijn, zei ik wel wat anders.
Zou ik niet beleefd opgevoed zijn, zei ik wel wat anders.
-
- Berichten: 5241
- Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55
Re: Misleid door via Collectief Adviespunt (energie)
Als iedereen leert de verbinding te verbreken als ze horen, energie, korting, goedkoper, voordeel, collectief en soortgelijke steekwoorden is het gauw afgelopen met deze ongein. Maar de mensen denken dat ze ergens een voordeeltje kunnen halen en het gezonde verstand is dan in 1 keer verdwenen.
Re: Misleid door via Collectief Adviespunt (energie)
En wat moet ik dan wel doen voor die goede zaak? Een callcenter medewerker een daag aan de lijn houden?xflorisx schreef: ↑17 aug 2021 14:38Het posten op dit forum is dan ook onzin. Beter is dat je ook wat doet voor de goed zaak. Jij en ik redden ons wel, maar velen niet. Daar kun je het voor doen. Die wet is niet voor niets per 1 juli gewijzigd. Als iedereen dit blijft accepteren veranderd er nooit iets.
Re: Misleid door via Collectief Adviespunt (energie)
Beleefd blijven en soms een beetje naïef , maar wel vasthoudend kan heel aardig uitpakken met die verkopers. Laat ze maar lekker boos worden. Zo kan ik aan de telefoon bijna geen Engels. Ze leggen aan de ander kant de hoorn er wel op hoor. Het enige zinnetje wat ik ken: I dont understand is al genoeg Engels voor mij. En voor de rest Nederlandse vragen stellen.
-
- Berichten: 5241
- Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55
Re: Misleid door via Collectief Adviespunt (energie)
Errug effectief bij een Nederlandse call centre medewerker.
Re: Misleid door via Collectief Adviespunt (energie)
Mijn ouders en hun kennissenkring ook. Ik heb deze mensen op vriendelijke wijze aan het verstand gebracht dat vriendelijk zijn averechts werkt. Dat ze telefonische verkopers moeten beschouwen als ongedierte en ze ook zo moeten behandelen. Dus geen kans geven binnen te komen. Direct afkappen. Maar bovenal hun opvoeding van fatsoen in zo'n situatie even vergeten en direct aangeven geen interesse en klik verbinding verbreken.
Aanvulling: zo'n ongevraagde telefonische verkoper biedt nooit voordeel aan. Nooit voor jou, wel voor hem, maar nooit voor jou.
Re: Misleid door via Collectief Adviespunt (energie)
Maar als je zegt: "nee ik heb geen belangstelling, goede middag/avond' is daar niets onbeleefds aan. Ik heb hier wel eens andere idiote suggesties gelezen: op een fluitje blazen (hoe verzin je het) of krankzinnige vragen stellen. Dat vind ik pas echt onbeleefd en krankjorum.
-
- Berichten: 3460
- Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29
Re: Misleid door via Collectief Adviespunt (energie)
Sommige mensen verdoen hun tijd op dit forum met continue dezelde mening te uiten. Anderen gaan het gesprek aan met colporteurs. Mijn zoon is ooit in discussie gegaan met Jehova getuigen aan de deur. Ieder zijn of haar hobby.
Re: Misleid door via Collectief Adviespunt (energie)
Juist goed om ze aan de praat te houden. Des te langer duurt het, voordat volgende "klant" gebeld wordt.juliomariner schreef: ↑17 aug 2021 14:14Ik snap echt niet dat u ook maar 10 seconden van uw tijd aan deze kneuzen besteed.
Gewoon de verbinding verbreken.
-
- Berichten: 5241
- Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55
Re: Misleid door via Collectief Adviespunt (energie)
[quote=16again post_id=2846300 time=1629303654 Juist goed om ze aan de praat te houden. Des te langer duurt het, voordat volgende "klant" gebeld wordt.
[/quote]
En daarom moet ik daar mijn tijd aan verkwisten?
[/quote]
En daarom moet ik daar mijn tijd aan verkwisten?
-
- Berichten: 3460
- Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29
Re: Misleid door via Collectief Adviespunt (energie)
U moet helemaal niets.
Maar als u toch tijd hebt om te verkwisten en niets anders te doen hebt dan berichten plaatsen op dit forum zou colporteurs aan de praat houden een alternatief kunnen zijn.
Maar als u toch tijd hebt om te verkwisten en niets anders te doen hebt dan berichten plaatsen op dit forum zou colporteurs aan de praat houden een alternatief kunnen zijn.
xflorisx
vindt dit leuk