LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Misleiding bij 'Geen spoed wel politie' 0900 0235?

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Caseybasey
Berichten: 31
Lid geworden op: 26 mei 2017 20:43

Misleiding bij 'Geen spoed wel politie' 0900 0235?

Ongelezen bericht door Caseybasey »

Bij deze wil ik melding maken [ongefundeerde bewering verwijderd door moderatie] van het nummer 0900 0235 geen spoed wel politie.
Man 94 jaar staat met pech midden op de weg bij een stoplicht. Ik wil deze man helpen door politie assistentie te vragen. Gegoogled op politie en boven aan staat http://www.geenspoed-welpolitie.com 0900 0235. Dit nummer kost €0.90 per minuut. 6 minuten aan de telefoon gehangen eerst met de oplichters van 0900 0235 en toen weer het verhaal verteld aan de echte politie.
Uiteindelijk is de politie wel gekomen en heeft de auto van de man laten weg slepen maar het had veel sneller en goedkoper kunnen gaan als ik de politie direct had gebeld. De naam..geen spoed wel politie wekt de valse indruk dat je de politie belt.

0900 0235 is een doorverbindservice en geen politie. Als mensen de politie nodig hebben, zoals in mijn geval heb je haast en let je niet op geld. Het juiste nummer is 0900 8844.
Ik vind het schande dat deze organisatie geld verdiend door mensen te misleiden die politie nodig hebben.
DUS GEEN SPOED WEL POLITIE=0900 8844
Laatst gewijzigd door Radar op 27 mei 2017 10:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde bewering verwijderd door moderatie

NeoDutchio
Berichten: 12334
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Misleiding bij 'Geen spoed wel politie' 0900 0235?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Hoe komt u uberhaupt aan dat nummer? Het is algemeen bekend dat het nummet 0900-8844 is. Schijnbaar heeft u gegoogeld en het eerste nummer ingetikt die u zag.

En oplichters zijn het niet, alles staat netjes beschreven, zelfs: Geen Spoed Wel Politie op politie nummer 0900-8844. U had gewoon even verder moeten lezen dan het eerste regeltje.

Ook is er geen sprake van misleiding, ze geven netjes aan een doorverbindservice te zijn: Bel 0900-0235 (90cpm) en u wordt direct doorverbonden met de Politie.

Volgende keer eerst even lezen voordat u komt klagen hier.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Misleiding bij 'Geen spoed wel politie' 0900 0235?

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Echt hoor, ik hoop toch zo dat mensen die andere ten onrecht van oplichting beschuldigen door de juristen van die bedrijven een keer keihard worden aangepakt. Sleep ze maar een keer door het hele rechtssysteem heen en claim een maximale schadevergoeding. Al zal dat wel weer niet opgaan in het Nederlandse rechtssysteem, waar "zielige" consumenten tot in den treure worden beschermd.

Jetsertje
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2016 20:59

Re: Misleiding bij 'Geen spoed wel politie' 0900 0235?

Ongelezen bericht door Jetsertje »

Het zijn geen oplichters en het mag gewoon. Je belt zelf een telefoonnummer van een website dat overduidelijk niet van de politie is en waar ook gewoon bij staat dat je ervoor moet betalen. Terwijl op dezelfde pagina ook het algemene nummer van de politie staat.

kuklos
Berichten: 9782
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Misleiding bij 'Geen spoed wel politie' 0900 0235?

Ongelezen bericht door kuklos »

Ik snap de topicstarter wel. In een dergelijke situatie is er toch een zekere paniek en dan lees je niet goed, dus dit nummer bellen is dan niet zo vreemd.
En ik ben het ook wel eens met de vraagstelling waarom zoiets mag. Waarom niet gewoon verbieden en mensen beschermen?

jonis
Berichten: 2758
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Misleiding bij 'Geen spoed wel politie' 0900 0235?

Ongelezen bericht door jonis »

NeoDutchio schreef:Hoe komt u uberhaupt aan dat nummer? Het is algemeen bekend dat het nummet 0900-8844 is. Schijnbaar heeft u gegoogeld en het eerste nummer ingetikt die u zag.

En oplichters zijn het niet, alles staat netjes beschreven, zelfs: Geen Spoed Wel Politie op politie nummer 0900-8844. U had gewoon even verder moeten lezen dan het eerste regeltje.

Ook is er geen sprake van misleiding, ze geven netjes aan een doorverbindservice te zijn: Bel 0900-0235 (90cpm) en u wordt direct doorverbonden met de Politie.

Volgende keer eerst even lezen voordat u komt klagen hier.
Wat een onzinnig juristenantwoord.....hoeveel tijd denk je dat iemand wil besteden aan lezen op internet als je langs de openbare weg staat om iemand behulpzaam te zijn, je het nummer van de politie wilt hebben wat je niet meteen te binnen schiet....ook al is het geen spoed; opa moet misschien wel gerust gesteld worden.
Als je politie googled is deze doorverbindservice het 1ste wat je ziet en dan 112 die je niet wilt.....ik weet niet met wat voor schermpje iemand googled maar dan zie je langs de weg dus verder niets anders dan deze misleiding in je schermpje.
De enige echte goede tip zou zijn om het 0900-8844 gewoon in je telefoon te zetten; dat zou iedereen gewoon moeten hebben.....dan hoef je nl niet te googlen.
Maar misleidend is het dus wel en terecht dat iemand daar een topic over start zonder het verwijt te krijgen hier te komen klagen.
Want dit is duidelijk de kop:
Geen Spoed Wel Politie - Telefoonnummer Politie Bellen‎
en kleinere letters eronder:
geenspoed-welpolitie
Direct in Contact met de Politie via Geen Spoed Wel Politie.

ik denk dat TS volledig gelijk heeft met zijn:
Ik vind het schande dat deze organisatie geld verdiend door mensen te misleiden die politie nodig hebben
Laatst gewijzigd door jonis op 27 mei 2017 12:50, 1 keer totaal gewijzigd.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Misleiding bij 'Geen spoed wel politie' 0900 0235?

Ongelezen bericht door Julie4444 »

breien schreef:Ik heb zelf even op politie gegoogled
Voor geen spoed wel politie staat het tekentje Advertentie en daar onder staat de echte politie. Even een kwestie van een heel klein beetje verder kijken dan de bovenste link en een heel klein beetje nadenken. Het is geen oplichting van het 0900 nummer
Ook geprobeerd:"geen spoed wel politie" in google ingetikt.

Eerste hit is "Contact met 0900-8844 | politie.nl"
Tweede hit is ook van politie,nl. Derde ook.
Vierde is echter het nummer dat TS omschrijft.

Maar goed, ik blokkeer advertenties in mijn browsers. :roll:

Verder staat er inderdaad op die website ook gewoon dat hun nummer €0,90 kost, en het echt nummer van de politie staat er ook gewoon op vermeld.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Misleiding bij 'Geen spoed wel politie' 0900 0235?

Ongelezen bericht door crazyme »

Wanneer ik zoek op politie kom ik direct uit bij de betaalde advertentie van deze site.

Het is duidelijk misleidend en bedoeld om geld te verdienen aan mensen die het algemene nummer van de politie dmv Google zoeken.

Dit lijkt mij zeker misleidend.

Kijk ook even onderaan de pagina. Lekker amateuristisch staat het thema van wordpress genoemd...

Nijogeth
Berichten: 10013
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Misleiding bij 'Geen spoed wel politie' 0900 0235?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Als ik politie zoek, dan krijg ik inderdaad eerst die advertentie bij Google. Zoals bij zoveel zoekresultaten eerst een paar advertenties staan. De intentie van de website is inderdaad om geld te verdienen aan mensen die het nummer van de politie willen bellen. Echter, misleidend is het niet. Het staat zelfs op de site aangegeven. Verder doet men exact wat de persoon wil, namelijk doorverbinden met de politie. En voor die service rekent men een bepaald tarief.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Misleiding bij 'Geen spoed wel politie' 0900 0235?

Ongelezen bericht door crazyme »

Naast de misleiding is de kans ook niet ondenkbaar dat telefoontjes helemaal niet naar de politie worden doorgeschakeld. Berichten voor de politie van vertrouwelijke aard kunnen zo worden onderschept.

Lijkt mij zeer ongewenst.

ZaBo
Berichten: 243
Lid geworden op: 10 mei 2017 19:59

Re: Misleiding bij 'Geen spoed wel politie' 0900 0235?

Ongelezen bericht door ZaBo »

als ik zoek bij politie, maar geen spoed krijg ik steevast deze lijst, en niets meer en niets minder

Spoed
Alarmnummer
112 (gratis)
Teksttelefoon
voor doven en slechthorenden
0800-8112 (gratis)
Dier in nood
144
Geen spoed, wel politie
De politie in de buurt
0900-8844 *
Teksttelefoon
voor doven en slechthorenden
0900-1844 *
Vanuit het buitenland
0031-343 57 8844
Meld Misdaad Anoniem
0800-7000 (gratis)

Dus waar dat vreemde, vermelde nummer vandaan komt?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Misleiding bij 'Geen spoed wel politie' 0900 0235?

Ongelezen bericht door crazyme »

Lees de reacties nog eens voor de grap. Misschien snap je het dan.

ZaBo
Berichten: 243
Lid geworden op: 10 mei 2017 19:59

Re: Misleiding bij 'Geen spoed wel politie' 0900 0235?

Ongelezen bericht door ZaBo »

crazyme schreef:Lees de reacties nog eens voor de grap. Misschien snap je het dan.
Ja, heb ik gedaan, vooral die van jouw, maar de grap is, ik krijg alleen deze nummers en helemaal niets te zien van het vermeende nummer, komt niet te voorschijn.

Ook niet een of andere advertentie, en heb toch niet een of ander superieure verbinding

ZaBo
Berichten: 243
Lid geworden op: 10 mei 2017 19:59

Re: Misleiding bij 'Geen spoed wel politie' 0900 0235?

Ongelezen bericht door ZaBo »

Even op dat nummer gezocht en deze melding krijg ik

Bel 09000235 anoniem, skype en bespaar op belkosten - Creditsysteem
www.creditsysteem.nl/servicenummer-zoeken.asp?0900-0235

Bel 09000235 via Creditsysteem en bespaar zo ook op uw belkosten vanuit het buitenland, ... Internationale bereikbaarheid van het nummer 09000235 ...

BL2
Berichten: 4847
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Misleiding bij 'Geen spoed wel politie' 0900 0235?

Ongelezen bericht door BL2 »

Het is ergerlijk en misleidend te noemen dat mensen welke in zekere nood in twijfel worden gebracht en een zuiver commercieel nummer draaien.
Ook al is er dan misschien geen (enorme) spoed, het werkt vertragend, kostenverhogend en is nergens voor nodig !

Ik geef TS in deze gelijk, het is dan wel geen oplichting, maar wel misleiding.
Dit moet gewoon verboden worden !

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Misleiding bij 'Geen spoed wel politie' 0900 0235?

Ongelezen bericht door crazyme »

ZaBo schreef:
crazyme schreef:Lees de reacties nog eens voor de grap. Misschien snap je het dan.
Ja, heb ik gedaan, vooral die van jouw, maar de grap is, ik krijg alleen deze nummers en helemaal niets te zien van het vermeende nummer, komt niet te voorschijn.

Ook niet een of andere advertentie, en heb toch niet een of ander superieure verbinding
Google advertenties kun je plaatsen in bepaalde doelgroepen. Wanneer jij niet in de doelgroep valt krijg je de advertentie niet te zien.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Misleiding bij 'Geen spoed wel politie' 0900 0235?

Ongelezen bericht door sylvesterb »

NeoDutchio schreef:Hoe komt u uberhaupt aan dat nummer? Het is algemeen bekend dat het nummet 0900-8844 is. Schijnbaar heeft u gegoogeld en het eerste nummer ingetikt die u zag.

En oplichters zijn het niet, alles staat netjes beschreven, zelfs: Geen Spoed Wel Politie op politie nummer 0900-8844. U had gewoon even verder moeten lezen dan het eerste regeltje.

Ook is er geen sprake van misleiding, ze geven netjes aan een doorverbindservice te zijn: Bel 0900-0235 (90cpm) en u wordt direct doorverbonden met de Politie.

Volgende keer eerst even lezen voordat u komt klagen hier.
Netjes, netjes....

"U wilt de politie bellen maar het betreft geen noodsituatie, dan kunt u een speciaal nummer bellen onder de noemer “geen spoed, wel politie”. Bel 0900-0235 (90cpm) en u wordt direct doorverbonden met de Politie. "

Het is gewoon misleiding en over de rug van mensen die de politie nodig hebben geld verdienen. Is het oplichting, nee absoluut niet want ze doen wat ze beloven.

Is het misleiding, persoonlijk vind ik van wel. Ik onthou het nummer nog met 0900-TUIG, het oude SMS code verhaal.

Caseybasey
Berichten: 31
Lid geworden op: 26 mei 2017 20:43

Re: Misleiding bij 'Geen spoed wel politie' 0900 0235?

Ongelezen bericht door Caseybasey »

Als topic starter wil ik toch reageren op een aantal reacties. Inderdaad als je de hele website doorleest staat er niets verkeerd in. Maar als je alleen een telefoonnummer zoekt via google, loop je het risico dat je dit nummer gaat gebruiken.

Ik stond achter een 94 jarige man die autopech had om links af te slaan op een druk kruispunt met stoplichten. Doorgang werd geblokkeerd en chaos ontstond. Ik ben taxichauffeur en had een klant in de auto (vaste ritprijs) maar ik kon die oude man niet aan zijn lot overlaten.

Op mijn mobiel (dus niet op tablet of laptop) krijg je als je googled op politie bovenaan de lijst de commerciele website "Geen Spoed Wel Politie" Op dat moment realiseer je niet dat je met een commerciële bedrijf te maken hebt i.p.v politie. Op de voorpagina staat 0900 0235 €0.90 per minuut en de woorden " direct contact met politie....
"Direct contact met de politie" is misleidend want het is juist indirect contact met de politie. Als je de website verder opent wordt inderdaad alles duidelijk en dat het om een commerciële doorverbindservice gaat en geen direct politienummer is. Maar als je in gespannen situatie bent die snel opgelost moet worden, lees je niet de hele website maar alleen het voorblad.
Geen Spoed Wel Politie is duidelijk een slogan die van de politie afkomt. In een stress situatie ga je er dus onterecht van uit dat je direct de politie belt en geen commercieel bedrijf die van je stress wil profiteren.
Waarom zou iemand dit nummer bellen? Waarom zou je twee keer je verhaal ophangen en dat tegen hoge kosten terwijl je de politie ook direct kunt bellen (bijna gratis) op 0900 8844?
Nooit toch, maar alleen in paniek situaties? En van die paniek profiteert dit bedrijf.
Alhoewel ik mijn woord oplichting terugneem vind ik het wel een onacceptabele vorm van misleiding.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Misleiding bij 'Geen spoed wel politie' 0900 0235?

Ongelezen bericht door bprosman »

"Direct contact met de politie" is misleidend want het is juist indirect contact met de politie
Als "direct" als bijvoeglijke bepaling van "tijd" gebruikt wordt niet.

Als mensen nu eens niet zo lui waren, vroeger kende je wel 10...20 telefoonnummers uit je hoofd, je weet dat 112 nood is, je kunt ook best 09000-8844 uit je hoofd weten.
Over 10 jaar kunnen we niet eens meer poepen zonder eerst te Googlen.

BL2
Berichten: 4847
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Misleiding bij 'Geen spoed wel politie' 0900 0235?

Ongelezen bericht door BL2 »

Duidelijk een leermoment voor vele dit topic. Zet 0900 8844 in je telefoongeheugen (zeker ook als taxichauffer, welke relatief zeer veel op de weg is).
Maar alle lof voor TS om dit onder de aandacht te brengen.

Gesloten