| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Moet ik betalen voor mijn parkeerboete?
-
timmetje21
Moet ik betalen voor mijn parkeerboete?
Beste helpers,
Gisteren een afspraak met de bank, om 12.30
Ik heb een parkeerkaartje gepind op 12.29 alleen heb ik het kaartje niet op het dashboard gelegd.
parkeerkaart duurde tot 13.10
De boete is gemaakt op 12.47
Voor mij nogal verwarrend want ik parkeer voor mijn werk waar ik nooit een kaartje hoef neer teleggen...
Maargoed kan ik hier tegen ingaan? Met bijvoorbeeld een afschrift van mijn gekochte kaartje? die zal toch wel gelinkt zijn met iets van een ID naar mijn auto/kenteken?
bedankt!
Ik heb een parkeerkaartje gepind op 12.29 alleen heb ik het kaartje niet op het dashboard gelegd.
Voor mij nogal verwarrend want ik parkeer voor mijn werk waar ik nooit een kaartje hoef neer teleggen...
Maargoed kan ik hier tegen ingaan? Met bijvoorbeeld een afschrift van mijn gekochte kaartje? die zal toch wel gelinkt zijn met iets van een ID naar mijn auto/kenteken?
bedankt!
Laatst gewijzigd door timmetje21 op 27 aug 2014 12:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Moet ik betalen voor mijn parkeerboete?
Nee dat wordt dokken.
pech..basisvoorwaarde is dat het kaartje duidelijk zichtbaar is van buitenaf.
Hoe een geprint kaartje gekoppeld kan zijn met een kenteken is mij trouwens een raadsel. leg eens uit? Moest je kenteken invoeren dan?
Hoe een geprint kaartje gekoppeld kan zijn met een kenteken is mij trouwens een raadsel. leg eens uit? Moest je kenteken invoeren dan?
-
Teunbosseman
timmetje21 schreef:Beste helpers,
bedankt!
Je bent verplicht om het kaartje zichtbaar te plaatsen voor een eventuele controle.
Maar neemt niet weg dat je zekers een kans maakt met een bezwaarschrift en overlegging ( kopie ) kaartje.
Zelf ook reeds paar keer gehad en kwijtgescholden. Heb nu zon klemmetje aangeschaft waar je die kaartjes in kan doen.
Het gekochte kaartje hoeft niet perse aan jouw kenteken gekoppeld te zijn, niet alle automaten in NL werken met intoetsen kenteken.
Mocht dit wel zo zijn, dan sta je erg sterk, zij het wel dat je het kaartje zichtbaar moet acherlaten.
S6
( ps: als je de bekeuring binnen hebt en je maakt gebruik van - mijnoverheid - dan kun je digitaal een bezwaarschrift indienen en hoef je in de tussen tijd niet te betalen totdat de beslissing is genomen.
Laatst gewijzigd door Teunbosseman op 27 aug 2014 13:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Bezwaar indienen met een kopie van het betaalbewijs, met melding dat het kaartje er wel lag toen je de deur van de auto dicht deed. Wordt zeer waarschijnlijk gehonoreerd.
-
Teunbosseman
Jantje7 schreef:Bezwaar indienen met een kopie van het betaalbewijs, met melding dat het kaartje er wel lag toen je de deur van de auto dicht deed. Wordt zeer waarschijnlijk gehonoreerd.
En dat dien je dus zelf te controleren als bv door wind / tocht het kaartje wegwaaid oid. Is niet de verantwoordelijkheid van de controleur.
Desalniettemin wek eens dat kans groot is dat bekeuring wordt kwijtgescholden.
In sommige wijken van Amsterdam moet dat ja, dan kun je je overbodige ticket niet aan iemand anders geven.vroem schreef:pech..basisvoorwaarde is dat het kaartje duidelijk zichtbaar is van buitenaf.
Weet je dat zeker? Volgens mij is een parkeerboete voor tijdsoverschrijding een gemeentelijke aangelegenheid. Daarom betaal ik ook nooit, en met mij de meesten met Belgische kentekens, omdat de gemeente geen belasting mag heffen aan buitenlandse vennootschappen. Althans er komt zelden wat van.Teunbosseman schreef:timmetje21 schreef:Beste helpers,
bedankt!
Je bent verplicht om het kaartje zichtbaar te plaatsen voor een eventuele controle.
Maar neemt niet weg dat je zekers een kans maakt met een bezwaarschrift en overlegging ( kopie ) kaartje.
Zelf ook reeds paar keer gehad en kwijtgescholden. Heb nu zon klemmetje aangeschaft waar je die kaartjes in kan doen.
Het gekochte kaartje hoeft niet perse aan jouw kenteken gekoppeld te zijn, niet alle automaten in NL werken met intoetsen kenteken.
Mocht dit wel zo zijn, dan sta je erg sterk, zij het wel dat je het kaartje zichtbaar moet acherlaten.
S6
( ps: als je de bekeuring binnen hebt en je maakt gebruik van - mijnoverheid - dan kun je digitaal een bezwaarschrift indienen en hoef je in de tussen tijd niet te betalen totdat de beslissing is genomen.
Volgens mij is het nu overal in Amsterdam dat je je kenteken opgeeft bij het betalen van de parkeerheffing. En hoef je je (optionele) kaartje niet achter de voorruit te plaatsen. Een eventuele boete wordt ook niet meer onder je ruitenwisser geplaatst, maar kun je later in de brievenbus verwachten.
Het helpt dus als je even aangeeft in welke plaats dit is gebeurd en of je je kenteken had ingevoerd.
Het helpt dus als je even aangeeft in welke plaats dit is gebeurd en of je je kenteken had ingevoerd.
-
Teunbosseman
prem schreef:Weet je dat zeker? Volgens mij is een parkeerboete voor tijdsoverschrijding een gemeentelijke aangelegenheid. Daarom betaal ik ook nooit, en met mij de meesten met Belgische kentekens, omdat de gemeente geen belasting mag heffen aan buitenlandse vennootschappen. Althans er komt zelden wat van.Teunbosseman schreef:timmetje21 schreef:Beste helpers,
bedankt!
S6
Ik ben niet bekend of een gemeente wel / niet aan buitenlandse vennootschappen mag heffen. Mij lijkt van wel, want ook buitenlandse vennootschappen moeten zich aan de NL regels houden en hebben geen diplomaten privileges oid.
Nooit betalen komt neem ik aan vanzelf het CJIB om de hoek kijken want meerdere landen hebben een overeenkomst om boetes te innen.
Ik adviseer u direct in bezwaar te gaan. Daarmee bent u de discussie of het kaartje misschien later online is aangeschaft voor. Volgens de Hoge Raad gaat het er alleen om of u betaald heeft voor de parkeerplek. Of het kaatje zichtbaar was doet er niet toe.
Als je kunt bewijzen dat je hebt betaald dan wordt de boete geseponeerd. Parkeerkaartje is een belasting en achteraf bewijzen dat je belasting betaald hebt is mogelijk. Uiteraard is het slimmer om toch het kaartje achter het ruit te plaatsen.timmetje21 schreef:Beste helpers,
bedankt!
Hm fijn dan ga ik direct een LTD oprichten en mijn huis verkopen aan de LTD. Dan mag de gemeente dus geen OZB meer heffen. Ik geloof er geen snars van.prem schreef: Weet je dat zeker? Volgens mij is een parkeerboete voor tijdsoverschrijding een gemeentelijke aangelegenheid. Daarom betaal ik ook nooit, en met mij de meesten met Belgische kentekens, omdat de gemeente geen belasting mag heffen aan buitenlandse vennootschappen. Althans er komt zelden wat van.
Bovendien is de degene die parkeert belastingplichtig, niet de eigenaar van de auto. Aangezien ik nog noot een vennootschap een auto heb zien parkeren gaat de vlieger van twee kanten niet op.
Nou ja hoe dan ook, ik gooi al jaren niks in die kassa en meestal krijg ik niet eens een briefje of schrijven. Zoek dat even uit dat van de LTD, moet je natuurlijk geen Nederlands bijhuis inschrijven.
Het is totale onzin wat je schrijft over buitenlandse venootschappen en dat weet je best.prem schreef:Nou ja hoe dan ook, ik gooi al jaren niks in die kassa en meestal krijg ik niet eens een briefje of schrijven. Zoek dat even uit dat van de LTD, moet je natuurlijk geen Nederlands bijhuis inschrijven.
In de praktijk zal het tonen van je parkeerkaartje voldoende zijn in een bezwaarprocedure.
Omdat je ook een kaartje geleend kan hebben kan in een rechtszaak (als je het zover laat komen) aanvullend bewijs nodig zijn, bijvoorbeeld door je chipkniptransactie (die is te herleiden tot jouw chipknip).
(bron: diverse gerechtelijke uitspraken op jure.nl)
Omdat je ook een kaartje geleend kan hebben kan in een rechtszaak (als je het zover laat komen) aanvullend bewijs nodig zijn, bijvoorbeeld door je chipkniptransactie (die is te herleiden tot jouw chipknip).
(bron: diverse gerechtelijke uitspraken op jure.nl)