LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nationale Fotostudio Benelux B.V.

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
MAXIEM

Re: Nationale Fotostudio Benelux B.V.

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Guardian72

Als je afspreekt met elkaar dat je eind januari een afspraak maakt, dan is dat ook een afspraak. Vandaar: grijs gebied.

Collegiale groet, Maxiem.

darcey
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 nov 2011 15:28

Re: Nationale Fotostudio Benelux B.V.

Ongelezen bericht door darcey »

Jolijn schreef:Post je het hier ook als je je 4 castings hebt gehad?
Ja dat zal ik zeker laten weten....

MAXIEM

Re: Nationale Fotostudio Benelux B.V.

Ongelezen bericht door MAXIEM »

darcey

4 castings bij dezelfde zaak, daar zit geen vooruitgang in. Op die manier verlep je helemaal.

Maxiem.

hebaa99
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 feb 2012 13:20

Re: Nationale Fotostudio Benelux B.V.

Ongelezen bericht door hebaa99 »

Omg...

mij afspraak is de 23e, en ik zou heengaan maar nu ik dit lees.. Als het goed is kan ik nog afbellen, als de weekenden niet mee tellen dan..

Maar het is dus zo, dat alles wat ze zeggen nergens opslaat? en dat mensen daarnaar toe zijn geweest?

MAXIEM

Re: Nationale Fotostudio Benelux B.V.

Ongelezen bericht door MAXIEM »

hebaa99

Als het om werkdagen gaat, telt het weekend niet mee en als het om kalenderdagen gaat, telt het weekend wél mee.

Maxiem.

gwo0nmii
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 feb 2012 23:10

Re: Nationale Fotostudio Benelux B.V.

Ongelezen bericht door gwo0nmii »

Ik ben ook benadert via een site voor de fotoshoot.
Aangezien ik dit best leuk vind heb ook ik me aangemeld.
Vandaag ben ik gebeld en alles is me uitgelegd, me gegeven zijn opgenomen en de afspraak is vastgesteld.
Nadat ik was gebeld alles aan me moeder verteld en die vond het leuk maar een eng idee. zij is dus gelijk gaan zoeken op internet wat voor bedrijf dit was en kwam allemaal slechte recensies tegen.. Ook ik ben gaan lezen en kwam hetzelfde tegen ik baal hier nu best van want ik zit nu wel in een dilemma of ik het moet doen of niet.
Ik kan het nog afzeggen aangezien ik vandaag de afspraak heb gemaakt. ik zou de 27ste komen voor de shoot.
Ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen ?

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Nationale Fotostudio Benelux B.V.

Ongelezen bericht door Jolijn »

Jawel, dat weet je wel, je schrijft het zelf al. :)
(lees de andere berichten ook 's)

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Nationale Fotostudio Benelux B.V.

Ongelezen bericht door Guardian72 »

gwo0nmii schreef: Ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen ?
Stappenplan:
- zet gezond verstand aan
- lees alle voorgaande ervaringen
- trek je conclusie

Een slimme meid/jongen weet na het lezen wat hem/haar te doen staat.

gwo0nmii
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 feb 2012 23:10

Re: Nationale Fotostudio Benelux B.V.

Ongelezen bericht door gwo0nmii »

ik heb me hart gevolgd en vandaag een mailtje gestuurd en heb afgezegt.
Nou nog wachten op een mailtje terug en anders ga ik morgen of vanavond nog bellen.

r!kket!k
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 feb 2012 21:37

Re: Nationale Fotostudio Benelux B.V.

Ongelezen bericht door r!kket!k »

Vanavond is mijn dochter ook gebeld door de nationale fotostudio met nummer 0384608190.
Schaamteloos dat ze gewoon doorgaan met deze misleidende verkooptactiek zeg!
Inspelen op de sentimenten van jonge meiden: "gefeliciteerd, je bent geselecteerd uit 100.000 meiden om bij ons je (ouders) portemonnee leeg te komen schudden".

Het lijkt net echt maar als je even kritisch bent prik je er zo doorheen.

Goed dat het hier bekend was!

tduijvestijn
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 mar 2012 02:06

Re: Nationale Fotostudio Benelux B.V.

Ongelezen bericht door tduijvestijn »

Oh help, ik ben dus ook via Hyves benaderd en ik ben ook gebeld. Ik ben akkoord gegaan met de voorwaarden, en dat is ook opgenomen met zo'n bandje.
Overmorgen (inmiddels morgen) heb ik mijn afspraak en ik ben als de dood!

Na al deze verhalen wil ik echt niet meer. Wat kan ik nog doen?!

Ik zit de hele avond/ nacht al te googlen naar oplossingen en ik kwam ergens iets tegen over dat je je kan beroepen op een of andere wet over ontuchtzaken oid - wat betekent dat je ontbindingstermijn verlengd wordt naar 3 MAANDEN!!
Oftewel: met de berichten en bewijzen over dat zij de oorspronkelijke fotosessie.nl zijn, de firma die een boete van 100.000 kreeg, mag ik zeggen dat ik ze niet vertrouw en mag ik me daarmee beroepen op 3 mnd extra ontbindingtijd?

Morgen wil ik bellen met ConsuWijzer en de politie in Zwolle. Ook ga ik mijn ouders maar eens bellen (ik ben 22 jaar en woon op mezelf, dus zij weten hier nog niets van) en dan hoop ik dat zij meer weten en evt zelfs een advocaat voor me hebben.

Ik ben echt heel erg van streek nu, want ik kan heel slecht tegen onrechtvaardigheid en het verliezen van geld aan onbedoelde zaken :'(
Ik hoop echt op een snelle reactie van iemand die er meer van weet!!!

Liefs, Tamara

MAXIEM

Re: Nationale Fotostudio Benelux B.V.

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Tamara

Dit ziet er niet goed uit. Het beste is dat je even belt met dit bedrijf en vraagt wat het annuleren kost als je de afspraak afzegt. Als dat zo rond de 100 euro is, dan adviseer ik je om het verlies te nemen en dat bedrag gewoon te betalen. Je hebt immers een geldende overeenkomst afgesloten. Mogelijk kun je ook even in de algemene voorwaarden kijken wat de annuleringskosten bij afzegging zijn. En.............................. de volgende keer eerst tot 100 tellen, voordat je op een ******** aanbod ingaat.

Sukses, Maxiem.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Nationale Fotostudio Benelux B.V.

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Je kunt ook kiezen voor - gaan, maar niet alleen.
Neem je vader, oom of een goede vriend mee.

Je kunt natuurlijk ook de opname opvragen - is het gesprek, inclusief alle voorwaarden, volledig opgenomen, en heb je overal kennis van kunnen nemen alvorens je accoord ging?

Of zoals Maxiem voorstelt - check wat cancellen kost en betaal dat.

tduijvestijn
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 mar 2012 02:06

Re: Nationale Fotostudio Benelux B.V.

Ongelezen bericht door tduijvestijn »

Bedankt, beide.

Ik heb net het juridisch loket gebeld en ik ga vanmiddag langs met alle papieren. Het opvragen van het geluidsbestand is wel een goed idee, wellicht valt er iets bruikbaars uit te halen. Inmiddels heb ik ook gezien dat mijn achternaam verkeerd geschreven staat (een extra n)- in feite is dat dan niet mijn naam toch? ...maar het is wel mijn adres.
Overigens, ergens stond vermeld dat als je dezelfde shoot voor goedkoper kon vinden, je het verschil terug krijgt. Binnenkort heb ik een portfolio-update bij een castingbureau waar ik al langer voor werk, wat inclusief visagie, hairstyling is, meerdere kledingsetjes, en zelfs ook een workshop en videoopname voor €50. Dus in dat geval zou ik wel voor €50,- die shoot kunnen doen... Al wil ik er niet mijn naam aan verbonden hebben :(

tduijvestijn
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 mar 2012 02:06

Re: Nationale Fotostudio Benelux B.V.

Ongelezen bericht door tduijvestijn »

Nou mensen, het is opgelost! Voor de personen die net als ik dit probleem hebben, zal ik even duidelijk noteren wat mijn stappen geweest zijn om zelfs ÉÉN DAG VAN TEVOREN TE ANNULEREN!

Ik heb allereerst de politie Zwolle gebeld voor meer informatie over de zaak. Ik heb hen de situatie uitgelegd en zij zeiden dat dit bij hen nog steeds actueel is (toch handig om te weten!) Zij hebben mij doorverbonden met het Juridisch Loket - uiteraard kan je dat zelf ook aan ze vragen als ze het niet voorstellen. Het Juridisch Loket is een dikke aanrader, zij geven namelijk zowel telefonisch als aan de balie GRATIS ADVIES bij dergelijke zaken (kijk op http://www.juridischloket.nl voor meer info + locaties). De vrouw die ik toen sprak, raadde mij aan om met alle papieren en bewijzen langs te gaan bij een van de vestigingen voor betere communicatie.

Juridisch Loket Utrecht - daar ben ik naartoe gegaan. De vrouw aan de balie vertelde me dat ik eigenlijk geen poot heb om op te staan, gezien de National Photostudio Zwolle (zo heet het hedendaags - naamsveranderingen is hen niet onbekend!) mij officieel nog niets onrechtmatigs heeft aangedaan. Sterker nog, ik zou hier degene zijn die zich niet aan de regels houd door buiten afgesproken termijnen te annuleren! Wat echter wel een mogelijkheid was, was artikel 7:46C lid2. Oftewel, de colportagewet. De Kamer van Koophandel heeft te maken met deze wet, dus ik heb hen gebeld:

Kamer van Koophandel: hen moest ik bellen over de colportagewet. Deze wet houdt namelijk in dat a. het bedrijf geregistreerd moet staan bij de KvK (check!) en b. Indien zij een contract aangaan met een cliënt, mogen zij dit aangeven bij de KvK. Dit is echter niet verplicht. Waarom bestaat dan de mogelijkheid dit contract te melden aan de KvK, wat is het voordeel van het bedrijf om te betalen voor registratie van een contract? Nu komt het:
COLPORTAGEWET: ALS ER BIJ DE KAMER VAN KOOPHANDEL HET GEMAAKTE CONTRACT NIET VASTGELEGD IS DOOR HET BEDRIJF, IS DE CLIENT VRIJ OM IN EEN PERIODE VAN 3 (!!!) MAANDEN NOG TE ANNULEREN.

Kortom: hun verhaal van "binnen 7 werkdagen annuleren en anders pech" is onzin - zij hebben het contract niet laten registreren bij de KvK en dus heb ik recht op 3 maanden afzegtermijn.


De National Photostudio weet dit dondersgoed, en ik verwacht nu wel een aantal rekeningen, aanmaningen en zelfs dreigbrieven, maar zij kunnen mijn rug op.
Ik heb inmiddels een aangetekende brief verzonden waarin ik ze herinner aan de informatie op internet en de colportagewet. Ik heb echter geen kopie van de brief (Stom! Doen!!!) dus ik stuur straks nog een email erachteraan met dat ze de brief kunnen verwachten en wat mijn rechten zijn.
Let op: als je dezelfde fout maakt als ik en vergeet je aangetekende brief te kopiëren, zorg dan dat als je een email verzend, je de functie LEESBEVESTIGING aanklikt: met deze functie ontvang jij een bevestiging in je email als zij de email ontvangen hebben, en zo kunnen zij noch de brief, noch de email ontkennen.

Overigens kunnen zij (misschien) ervoor kiezen om de leesbevestiging te annuleren, dus niet te verzenden, daarom raad ik iedereen aan om een programma te gebruiken dat onzichtbaar een leesbevestiging stuurt (zoals autoresponse plus - deze vind ik net, maar er zijn er vast meer + gratis)

Goed, al met al. Ik ga straks - ik ga eerst eten - een email naar ze sturen. Of ik vaker hier zal reageren weet ik niet, ik ben vrij chaotisch, maar ik hoop dat dit bericht veel mensen helpt! :D

Liefs, bedankt voor alle reacties,
Tamara

tduijvestijn
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 mar 2012 02:06

Re: Nationale Fotostudio Benelux B.V.

Ongelezen bericht door tduijvestijn »

De mail die ik gestuurd heb:

Hallo,

Ik wil mijn afspraak bij jullie annuleren. Een aangetekende brief is dan ook onderweg.
De reden hiervoor, zijn alle waarschuwingen die ik op internet heb gevonden voor uw bedrijf. Zo zou dit bedrijf op agressieve wijze jongeren rekruteren voor een zogenaamde goede start van een modellencarrière, maar dit vervolgens nooit waar maken. Ook zou dit bedrijf valse rekeningen gestuurd hebben: http://www.destentor.nl/regio/zwolle/56 ... ningen.ece Tevens is dit bericht ook niet vrolijk: http://www.destentor.nl/regio/zwolle/93 ... -Hyves.ece
Ik kan op jullie website zien, bij de onvolledige portfolio's, dat jullie de oorspronkelijke www.fotosessie.nl zijn, die eerder al een boete van €100.000,- gekregen heeft. Daarna veranderde de naam in nationale fotostudio (zie emailadres), en vervolgens noemen jullie jezelf 'national photostudio' - met nog wel hetzelfde emailadres + jullie bellen onder het OUDE nummer. Als ik bij de KvK jullie bedrijf opzoek, werkt de website niet. Verdacht. Ook komt daarbij dat op de 747 pagina's die jullie aan portfolio-pagina's hebben, er ook behoorlijk lelijke mensen tussen zitten. HOEZO WINNEN DOOR SELECTIE? Ik ben al een langere tijd actief in de modellenwereld en gelukkig, na wat research, niet zo achterlijk als jullie hoopten. Ik kan me niet voorstellen dat, met zoveel slechte reclame, castingbedrijven werkelijk met jullie in zee willen gaan. Ik ben niet bereid dit af te wachten.
IK HEB GEEN BEHOEFTE MIJN NAAM AAN JULLIE TE VERBINDEN.

Omdat mijn afspraak morgen om 15:00 uur is, zullen jullie mij alsnog de rekening toesturen.
Echter, ik heb contact opgenomen met zowel de politie als het Juridisch Loket, als de Kamer van Koophandel. Volgens hen hebben jullie het contract n.a.v. onze mondelinge afspraak niet bij hen geregistreerd, waardoor ik volgens de COLPORTAGEWET recht heb op DRIE MAANDEN BEDENKTIJD. Gezien de datum van jullie bevestigingsbrief "23-02-2012" bedraagt, heb ik wettelijk bedenkrecht tot 23-05-2012. Hier maak ik dan ook gebruik van. Schroom vooral niet om je te richten op Artikel 7:46C Lid 2.

Ik sta volledig in mijn recht, maar zoals de waarschuwingen op internet al aangeven: u zult mij zeer waarschijnlijk heel stug allerlei aanmaningen en rekeningen willen sturen. Ik verwacht ook dat u mij uiteindelijk zal dreigen met een deurwaarder. Alvorens een deurwaarder te sturen, moet er eerst een rechtszaak komen. Ik wens uw bedrijf dan ook veel succes met het opzetten en winnen van een rechtszaak die zal draaien om een lullige €125 (met eventuele extra administratiekosten) - zeker gezien de politie dit bedrijf in de gaten houdt en ik een wettelijke verklaring heb.

Veel succes.
Tamara Duijvestijn

:P

MAXIEM

Re: Nationale Fotostudio Benelux B.V.

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag tamara,

Volgens mij heb je onjuiste informatie van de kamer van koophandel gekregen.

Door een wetswijziging (conform de EU-richtlijn) worden colportageovereenkomsten boven de 34 euro, die zijn aangegaan vanaf 28 december 2009 niet meer gedagtekend door de Kamer van Koophandel (de 3maandenregeling is dus niet meer van toepassing).

Ik begrijp dus niet dat een kvk'er je op het verkeerde been heeft gezet. De info die hij/zij heeft gegeven goldt m.i. tot 28/12/2009. Daarna is er van dagtekenen geen sprake meer en geldt er een bedenktijd van 8 kalenderdagen.

Maxiem.

Papatya
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 mar 2012 20:41

Re: Nationale Fotostudio Benelux B.V.

Ongelezen bericht door Papatya »

Mijn dochter is ook benaderd door dit bedrijf. Ze hebben mij gebeld en ik ben akkoord gegaan. İk heb deze afspaak 5 weken voor de afspraak geannuleerd omdat ik te veel slechte dingen over dit bedrijf las. Ze zeiden dat ik dit binnen 7 dagen moest doen en dat dit niet meer kon. En dat ze een voicelog van mij hadden İk ben met mijn dochter niet naar de afspraak gegaan. İk heb hierna een factuur gekregen van 125 euro als ik deze niet zou betalen kwam er mofg eens 15 euro administratiekosten bij. Maar het mooie is ik heb een factuur op iemand anders zijn naamgekregen dat niet bestemd is voor ons en er sttat ook een heel ander adres op de factuur. İk heb ze gebeld en heb gezegd dat ik advies ga inwinnen. Dit heb ik gedaan en we hebben een recht van 3 maanden opzegtermijn en ze hebben geen goed advies gegeven. İk heb sindsien niks meer gehoord na de factuur dus wacht af. Maar nu komt het wordt mijn dochter vandaag weer gebeld. Met de Photostudio en je foto is geselecteerd het is toch niet te geloven. İk heb ze verteld hoe zij mij durven te bellen! en dat we al benaderd waren daar wist ze niks van af stond niet in het systeem zei ze, hoe kan dit nou dacht ik. İk heb ze gezegd dat ze eem stelletje oplichters zijn en dat ze kinderen onder de 18 benaderen op facebook en hyves en dat dit niet kan en dat het verboden moet zijn. Ze verdraaide hierna haar woorden en dat we met de vakfoto studio kontakt hadden. En ze vondt het niet normaal dat ik zo met haar praate. Nadat ik had opgehangen dacht ik was dat dan toch niet de photostudio begon te twijfelen. İk naar hun site en gekeken naar het telefoonnummer en de factuur die ik had gehad, ik kijk naar mijn nummerweergave wat denk je hetzelfde nummer. Dus het zijn echt oplichters jongens als ze bellen trap er niet in en ga niet in die mooie praatjes!

MAXIEM

Re: Nationale Fotostudio Benelux B.V.

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Papatya

Je schrijft:
Dus het zijn echt oplichters jongens als ze bellen trap er niet in en ga niet in die mooie praatjes!
Een vos verliest wel zijn haren, maar niet zijn streken!

Maxiem.

Switch_x
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 mar 2012 18:04

Re: Nationale Fotostudio Benelux B.V.

Ongelezen bericht door Switch_x »

Zijn er ook mensen die er geweest zijn? Ik ben er namelijk geweest en het was erg leuk! Ik heb opgezocht
Of het normaal is dat je een bedrag van 125 euro moet betalen endat je dan gegarandeert 4 castings krijgt of het bedrag van 125 euro terug krijgt en dat kan!
Ik vraag me nu af of er mensen zijn die bijvoorbeeld hun foto's niet opgestuurd hebben gekregen ? Want als je de foto's gewoon opgestuurd krijgt lijkt mij dat je niet opgelicht word!

Gesloten