LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nationale Fotostudio Benelux B.V.

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Nationale Fotostudio Benelux B.V.

Ongelezen bericht door Guardian72 »

fem39 schreef: heel erg jammer dat er hier dan ook alleen maar reacties staan van mensen die afgebeld hebben.je weet toch niet waar je het over hebt dan?
Gevalletje Damage Control van het bedrijf door een werknemer?
Of gewoon niet goed (willen) lezen... want in dit topic staat toch echt ook:
Nina&Sem schreef: later bleek het duurder dan gezegd.
De dag zelf:
Ik zou om 2 uur een afspraak hebben,pas 7 uur s"avonds was ik aan de beurt,
En in 10 minten waren al mijn fotoos geschoten,zonder dat de meneer het liet zien.
de hele zaal zat gewoon vol met Mensen van hyves.
Geen koffie en Thee,alles moet je zelf betalen.
En dan nog 200euro lichter,
Ik had al een vreemde gevoel erover,en ja de fotoos waren niet goed.
Ze hadden de ventilator aan gehad,en had het zelf al aangegeven dat ik er niet tegen kon.
dus allemaal fotoos ,waar het lijkt of ik gehuilt heb.En de Makeup was ook helemaal fout.
De fotoos waren haast allemaal mislukt,en heb er achter aan gemaild.
Dus, iemand die geweest is - teveel moest betalen, voor te weinig kwaliteit - en dan is het 'bedrijf' ook kennelijk niet bij machte om met alle professionele (???) ingehuurde zaken iets behoorlijks te produceren - en wil verder de benadeelde (belazerde) klant niet meer te woord staan.

Beetje haaks op jouw verhaal....

syl87
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 sep 2011 00:13

Re: Nationale Fotostudio Benelux B.V.

Ongelezen bericht door syl87 »

nou ik ben dus niet geweest agfelopen zaterdag.
en nu krijg ik een mail dat ik een fractuur ga krijgen....
hebben jullie dit ook gehad????

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Nationale Fotostudio Benelux B.V.

Ongelezen bericht door Jolijn »

syl87 schreef:ja ik ga het ook afzeggen.....
ben wel blij dat ik zo alle reacties zie van andere die het hebben meegemaakt en alles....
Dat heb je tijdig gedaan?

dat ik een fractuur ga krijgenGaan ze je botten breken? :wink:

syl87
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 sep 2011 00:13

Re: Nationale Fotostudio Benelux B.V.

Ongelezen bericht door syl87 »

Nou ik heb het helemaal niet afgezegd....

Sanne26
Berichten: 103
Lid geworden op: 19 okt 2010 15:29

Re: Nationale Fotostudio Benelux B.V.

Ongelezen bericht door Sanne26 »

fem39 schreef:Beste mensen,

Jammer al die mensen die afgebeld hebben,
want jullie hebben een ontzettende leuke dag gemist.
Ik ben er geweest,en heb een toppie dag gehad.
met mooie visagie,mooi m'n haren gedaan en een leuke
fotograaf.alles professioneel.
125,- euro is dan toch niet duur dacht ik zo.
Hier in de buurt waar ik woon kun je echt geen professionele
shoot met alles erbij krijgen voor dit geld.
heel erg jammer dat er hier dan ook alleen maar reacties staan van mensen die afgebeld hebben.je weet toch niet waar je het over hebt dan?
En ik vind het heel logisch dat je een rekening krijgt als je een afspraak hebt gemaakt en je komt niet opdagen.
dit bedrijf moet toch ook alles inhuren en kunnen bekostiggen?!
jammer voor jullie allemaal,ik heb in ieder geval een hele leuke dag gehad en mooie foto's aan over gehouden!

Hahahaha, en dat moeten wij geloven?? Dit verhaal riekt aan alle kanten! Hoeveel krijg je betaald voor dit fake bericht in de hoop dat dat vervelend bedrijf van jullie jonge meisjes geld afhandig kan blijven maken??

Jullie zouden je kapot moeten schamen!

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Nationale Fotostudio Benelux B.V.

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ Sanne,

dat had ik ook al.
En - deze 'persoon' reageert ook niet meer .. hmm...

Melindaaaaaa
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 okt 2011 19:07

Re: Nationale Fotostudio Benelux B.V.

Ongelezen bericht door Melindaaaaaa »

Hallo iedereen,

Ik heb voor een tijdje geleden ook een berichtje via hyves gehad:
dit berichtje:

Heey,

Wat een leuke foto!

Jij bent door je looks geselecteerd voor de foto shoot van de Nationale Fotostudio.

JOUW EIGEN VIPCODE IS : 33.WO7X.MR8

Heb jij de tijd om iets doen met jouw looks en uitstraling? Ga dan nu naar:

www. nationale fotostudio .nl/vipcode

Vul snel je code in en maak kans op een professionele fotoshoot en opname in het castingbestand.

Succes en meld je snel aan!

Ik vroeg me wel af waarom ik?
maar ik was toch maar even naar de site gegaan, en heb mij aangemeld.


had er al een tijd niks meer van gehoord, en had er ook totaal niet meer aangedacht, totdat ik vandaag een sms kreeg:

gelijk als titel:

Spoedbericht

Onze planner wil je spreken over je aanmelding en de foto die je naar ons hebt toegestuurd bel ons voor tien uur om een afspraak te maken op 038.......( al het hele tel. maar niet noemen) vraag naar ( naam zal ik ook niet noemen ) van de National Photostudio BV


Ik was meteen enthousiast, en was ook echt van plan om te bellen, en een afspraak te maken, had al even met mijn moeder overlegd, omdat ik niet wist of het ver rijden was.mijn moeder vond het een beetje vreemd, maar zei dat ik gewoon maar moest bellen en maar moest kijken wat ze zeiden, want ja zo' kans krijg je natuurlijk niet elke dag!

ik had nog niet meteen gebeld, en heb eerst even gegoogeld wat het adres was, omdat er op de site niks over te vinden was, net als andere informatie, en foto's.

en zo kwam ik veel berichten tegen, dat je zo'n aanbod juist niet moet aannemen, omdat het oplichters zijn, en zelfs al bekend bij de politie zijn.

ik ben me er meer in gaan verdiepen, en kwam eigenlijk alleen maar negatieve berichten tegen. nu vertrouw ik het niet meer, en ga niet meer bellen voor een afspraak.

wel een beetje vreemd, dat ik speciaal ben uitgekozen, maar een vriendin van mij ook, en haar zusje ook?!

En hoezo gratis fotoshoot, maar dan wel 125 euro betalen?
je hebt dan toch geen GRATIS fotoshoot meer?

Ik raad iedereen aan, als ze een bericht krijgen dit wel heeeel veeeel lijkt op het bericht die ik heb gekregen, gewoon te negeren, en niks doen, anders zit je er straks aan vast, en kun je misschien wel problemen krijgen over extra kosten enzo.

Liefs Melinda

syl87
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 sep 2011 00:13

Re: Nationale Fotostudio Benelux B.V.

Ongelezen bericht door syl87 »

Hoi allemaal

geen afspraak maken met hun.
Ik heb vandaag een rekening gekregen + extra administratie kosten...
Wat moet ik nu doen?

Groetjes

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Nationale Fotostudio Benelux B.V.

Ongelezen bericht door Jolijn »

syl87 schreef:Hoi allemaal

geen afspraak maken met hun.
Ik heb vandaag een rekening gekregen + extra administratie kosten...
Wat moet ik nu doen?

Groetjes
Lezen, de berichten op dit forum, na en voor je eerste posting hier.

en ben ik nog optijd om het af te zeggen. ik had een afspraak op 8 oktober.

Nou ik heb het helemaal niet afgezegd....

syl87
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 sep 2011 00:13

Re: Nationale Fotostudio Benelux B.V.

Ongelezen bericht door syl87 »

even een vraagje.
heeft er al iemand een een bericht gehad van een incassobureau?
zoja welke is dat dan??

Photoplace
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 okt 2011 19:35

Re: Nationale Fotostudio Benelux B.V.

Ongelezen bericht door Photoplace »

Hij zei dat ik een fotoshoot had gewonnen t.w.v 450 euro, maar dat het speciaal voor mij 125 euro zou kosten. (hoezo gratis fotoshoot gewonnen ?!) ik ben ermee akkoord gegaan en heb een bevestiging ontvangen via mail. Als ik er geen interesse meer in had zou ik binnen 7 dagen de afspraak kunnen annuleren, of opzeggen, de 7 dagen zijn all reeds voorbij.

Binnen die 7 dagen heb ik mijn afspraak verzet, ik zou binnen die 7 dagen een bevestiging ontvangen, maar die heb ik tot op heden nog niet ontvangen. Ik zat te denken om toen all mijn afspraak te annuleren maar dat is onmogelijk aangezien ik nog geen bevestiging hebt ontvangen
Beste,

Wees blij dat je niets meer hebt vernomen.

Bij Photoplace Nederland krijgen wij regelmatig vragen en vooral klachten over de nationale fotostudio in Zwolle... Het ergste is dat men na het annuleren (binnen 7 dagen) gewoon een brief ontvangen met de titel "Waarschuwing/verzuim" en daarbij een rekening met een het bedrag van 125,00 euro + extra administratie kosten.... en daarna komt er een rekening van 175.00 euro wegens het niet betalen.

Het advies is, ook van de politie in Zwolle... nooit betalen!

Volgens mij hun website op dit moment niet meer online.. alleen de indexpagina is nog zichtbaar.

Gr
Roelof
Photoplace Nederland

LizzyOne
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 okt 2011 14:27

Re: Nationale Fotostudio Benelux B.V.

Ongelezen bericht door LizzyOne »

Hoi,
Ik heb dus ook zo'n bericht gekregen en ben ook gebeld.
Ze hebben niets gezegd over 125,- en er is ook nog geen afspraak gemaakt.
Ik zei namelijk dat ik nog met mijn ouders wou overleggen (ik ben minderjarig) en dat ik wel terug zou bellen. Maar nu ik al deze berichten lees, vraag ik me af of ik ze nu nog wel moet bellen. Bellen of niet? Ik kan ze toch gewoon opbellen en zeggen dat ik geen afspraak wil maken?

Groetjes

AYNIL
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 okt 2011 18:10

Re: Nationale Fotostudio Benelux B.V.

Ongelezen bericht door AYNIL »

Op hyves is mijn dochter ook benaderdt door fotoshoot te zwolle ,ze vertelde mijn de verhaal dat ze was geselecteerd voor een gratis fotoshoot,aa fijn dus ik wou dat als moeder ook is ff checken door wie en waarom zei.
Zag op haar hyves idd dat zei een gratis fotoshoot had gewonne ,dus ik bel zelf want me dochter is 14 jaar .Ik kreeg een jongeman aan de lijn en die vertlde mijn de regels en dat we toch eenmalig 125,euro moesten betalen en dat foto s van me dochter wordt bekeken voor o.a reklame bladen of kan door andere fotostudio s uitgenodig worden.
En hij vertelde ook mog je binne 1 jaar geen uitnodigingen krijgendan zal de 125,euro weer terug krijgen.Dus ik me zoon er ook bij samen is dat dan 250,euro.
Ik vertelde hem ook van,tis toch nie dat ik wordt belazerdt,hij zei hoe komt u erbij ,dit is allemaal door professioneel fotomakers en we zijn een echte fotoshootbedrijf ,dus ik geloofde dat ook,en zou gelijk over 10 min de bevestigingen en de gemaakte afspraken van 20 okt om 11 30 per mail krijgen ,en die waren er ook echt ,maar nie gekeken ,en idd klopt binne 7 dagen kan je het annuleren.

Maar door omstandigheden ben ik het helemaal vergeten en me dochter die is er dan een tijdje nie thuis en ik kreeg op 19 okt s avonds een telefoontje van ``goedeavond met fotoshoot..... komt u morgen nog.....? ik zei heyyy tis goed dat u bel zeg,door omstandigheden kunnen we nie komen ,`` Dit afspraak kan u nie meer afzeggen dus als u niet komt dat zou ik tog moeten betalen per kind dus 250,- , want omdat ik nie komt en de fotomakers komen wel helemaal voor niets dan.....dus ik moet dit wel betalen.

Maar van me zoon die ik wil dan wel betalen maar van me dochter hoef ik toch niet betalen want door omstandigheden en heb bewijs ervan ,hij zeg ``ja die moet u ook betalen helaas......pffff vondt het wel erg dan terwijl ik het vertele wat er aan de hand was maja moet toch betalen en anders even een email sturen naar de directie met de verhaal en bewijs te zenden en dat ga ik nu doen.



Had ik deze forum maar eerdere gelezen dan had ik dit echt nie gedaan ,want zo zie je maar je komt in schulden ook nog is pffff ik wist nie echt nie dat ze oplichters waren ...hoop hier mee dat andere er niet in trappen .

OP HYVES MOETEN DE JONGERE NAAR ELKAAR DOOR STUREN !!! TRAP ER NIET IN VAN FOTOSHOOT TE ZWOLLE !!! HET IS NIET WAAR !!! DIT LIJKT ME OOK WEL GOED IDEE DOEN JONGENS ANDERS KOM JE OUDERS OOK NET ALS MIJ IN DE SCHULD TE STAAN.


MVG AYNIL

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Nationale Fotostudio Benelux B.V.

Ongelezen bericht door Guardian72 »

AYNIL schreef: Zag op haar hyves idd dat zei een gratis fotoshoot had gewonne ,dus ik bel zelf want me dochter is 14 jaar .Ik kreeg een jongeman aan de lijn en die vertlde mijn de regels en dat we toch eenmalig 125,euro moesten betalen
Dus op Hyves (of waar dan ook) beweren ze 'gratis'.
En vervolgens moet je voor gratis 125 euro (of meer) betalen?

Hmm.. iets klopt er niet.
Ik zou adviseren om een screenshot van de hyves pagina met dat bericht te maken, een print van dit topic - en aangifte gaan doen van oplichting.

Daarnaast - dochter is 14, en dit valt mogelijk onder de minderjarigen, zonder toestemming ouders mag dit niet.
Uit jouw verhaal begrijp ik dat je geen toestemming geeft.

Misselijk bedrijf trouwens - dat zich bewust op minderjarigen richt.

R-S
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 nov 2011 12:06

Re: Nationale Fotostudio Benelux B.V.

Ongelezen bericht door R-S »

Hallo Allemaal,

Ik heb dit ook allemaal meegemaakt, maar ik was te laat met afzeggen, nadat ik dit allemaal had gelezen.
Afgelopen 26-10-2011 had ik een afspraak, maar 2 weken terug had ik een mailtje gestuurd dat ik niet zou komen. Toen hadden zij mij duidelijk aangegeven dat zij het meenden dat ik moest betalen als ik niet zou komen.
Vandaag kreeg ik een mailtje van hun:

Zwolle, 1-11-2011

Betreft: Ingebrekestelling via e-mail wegens verzuim van uw afspraak

Geachte heer, mevrouw,


Ondanks dat wij u meerdere malen vooraf hebben gewaarschuwd, bent op 26-10-2011 niet verschenen op de afspraak voor uw fotoshoot bij de Nationale Fotostudio BV in Zwolle, Nederland.


De met u gemaakte afspraak werd rechtsgeldig met u vastgelegd. Hiervan werd met uw toestemming een bandopname gemaakt, waarin tevens de afspraak door u telefonisch uitdrukkelijk hoorbaar is bevestigd. De Nationale Fotostudio BV behoudt zich het recht voor, deze opname als juridisch bewijsmateriaal te gebruiken van de met u overeengekomen afspraak.

Volgens de voorwaarden brengen wij u wegens verzuim de kosten van uw fotoshoot in rekening. Tevens werd aan u een bevestiging van de gemaakte afspraak zowel per post als ook per e-mail verzonden. Het is daarom uitgesloten dat de bevestiging van de gemaakte afspraak u niet heeft bereikt.

Volgens onze Algemene Voorwaarden wordt verzuim in alle gevallen in rekening gebracht. Verzetten van uw afspraak is binnen 48 uur voorafgaand aan uw afspraak niet mogelijk, wegens de inplanning van de fotograaf, visagiste en hairstyliste, die door de Nationale Fotostudio op freelance basis voor uw fotoshoot zijn ingehuurd. Het kan natuurlijk niet zo zijn, dat wij nu met de kosten van uw verzuim blijven zitten.

Wij stellen u daarom op grond van het bovenstaande wettelijk in gebreke wegens het niet nakomen van uw afspraak. De Nationale Fotostudio BV vordert nakoming van de overeenkomst.

U ontvangt binnenkort een factuur wegens verzuim

Per betalingsherinnering worden, conform de voorwaarden, aanmaningskosten in rekening gebracht. Betaal uw factuur daarom op tijd. U voorkomt daarmee verhoging van uw factuur.

AFSPRAAK VERZETTEN : Indien u uw verzuim vooraf aan ons heeft gemeld, buiten de termijn van 48 uur voorafgaand aan uw afspraak, dan kunt u een nieuwe afspraak maken. In dat geval moet uw nieuwe afspraak dan plaatsvinden binnen de termijn van 1 maand. Zolang u nog geen nieuwe afspraak met ons heeft vastgelegd blijft uw verzuimfactuur van kracht. Leg dus zo spoedig mogelijk een nieuwe afspraak vast. Beantwoord deze e-mail en stel ons een nieuwe datum voor, waarop u uw afspraak wel kunt nakomen. Uw verzuimfactuur wordt dan verwijderd, wanneer u de volgende keer de studio bezoekt.


REAGEER OP DIT BERICHT, WANNEER U UW AFPRAAK WILT VERZETTEN.


Hoogachtend,



NATIONALE FOTOSTUDIO BV

Finance

(038 4601365)


Nu weet ik niet wat ik moet doen, ik ga dit niet betalen, want ik heb netjes afgezegd, ook al was dit na die 7 dagen. Ik ben slechthorend dus ik heb niet alles goed kunnen verstaan. Dit was eigenlijk een domme actie van mij en nu heb ik spijt dat ik ja heb gezegd, ik dacht dat het gratis was en heb de prijs niet verstaan.
Help me aub wat ik moet doen, dankjewel!

MAXIEM

Re: Nationale Fotostudio Benelux B.V.

Ongelezen bericht door MAXIEM »

R-S

Als je 18 jaar of ouder bent, dan moet je afspraken die je maakt gewoon nakomen. Er zit dus niets anders op, dan de rekening te betalen. Wel hoef je bij de eerste herinnering geen herinneringskosten te betalen. Dit bedrijf weet dat heel goed, maar ........................................................... .

Maxiem.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Nationale Fotostudio Benelux B.V.

Ongelezen bericht door Guardian72 »

MAXIEM schreef:R-S

Als je 18 jaar of ouder bent, dan moet je afspraken die je maakt gewoon nakomen. Er zit dus niets anders op, dan de rekening te betalen. Wel hoef je bij de eerste herinnering geen herinneringskosten te betalen. Dit bedrijf weet dat heel goed, maar ........................................................... .

Maxiem.

Maxiem,

OOK indien dit bedrijf - zoals alle mensen stellen - de mensen verteld (via Hyves) dat een en ander 'gratis' zou zijn?

M.i. is hier sprake van misleiding - en kan een en ander nooit rechtsgeldig vastgelegd zijn. Als een gesprek is opgenomen, moet dat duidelijk zijn, en duidelijk dat de wederpartij (zeg maar, het slachtoffer) begrijpt wat er gaande is - en moeten alle afspraken al vastgelegd zijn in dat gesprek - anders kan niemand er ooit enige aanspraak op maken.

MAXIEM

Re: Nationale Fotostudio Benelux B.V.

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Guardian72

Als onweerlegbaar vaststaat dat de dienst gratis is aangeboden, dan is het een heel ander verhaal. Gratis is gratis en niet een beetje gratis.

Maxiem.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Nationale Fotostudio Benelux B.V.

Ongelezen bericht door Guardian72 »

In het verhaal boven, van Aynil:
AYNIL schreef: Zag op haar hyves idd dat zei een gratis fotoshoot had gewonne
Lijkt me - in elk geval bij haar - een duidelijke zaak.

syl87
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 sep 2011 00:13

Re: Nationale Fotostudio Benelux B.V.

Ongelezen bericht door syl87 »

ik zie
ook al zeg je het optijd af. je moet nog betalen...
slaat echt nergens op.
ik heb gister een aanmaning gekregen met 15 euro extra erbij...

Gesloten