LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Negatieve ervaring met Daan Auctions bv

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
A.Ikhmech

Negatieve ervaring met Daan Auctions bv

Ongelezen bericht door A.Ikhmech »

Geachte heer mevrouw,

Geld overgemaakt naar BV. DAAN services betreft 1600 euro Gelegen De Ruijterkade 107 1011 AB Amsterdam Nederland Tel.: +31 20 8009970 Fax: +31 20 8009975 Email: [email protected] KvK: 34189490 BTW Nr: NL850099031B01 (NL) Rekeningnr: NL55INGB0672132400 T.n.v.: DAAN services IBAN: NL55 INGB 0672 1324 00 BIC: INGBNL2A. voor het gerecht te dagen.

Ik heb voor het eerst met het desbetreffend Daan Auction veiling site aankopen gedaan. Ik heb twee biedingen gedaan. Ik heb geboden op de kantoor meubelen Ik heb de instructie s gevolgd en op de afgesproken datum naar het ophaaladres gereden. Deze was nergens te vinden. De communicatie was hooguit slecht. Verschillende gesprekken met werknemers van dit desbetreffende B.V. probeerde mij tevergeefs de weg te wijzen. (Dit omdat de adres gegevens niet kloppen en niet aangegeven werden op het gps signaal ook de tom tom kende dit adres niet). Ik heb drie maal contact gehad met het persoon van Daan Auction s B.V. die mij op een manier naar de veiling wilde leiden die ik niet accepteerde. Namelijk na zelf de hoop hebben opgegeven verlangde het personeel mij al rijden met de telefoon in mijn hand door de straten van Utrecht te navigeren. (Ik heb meerdere malen aangeven dat ik een leentransport heb en ik heb geen carcickt. Daarbuiten hoort een adres te kloppen ik ben al een uur voor tijd in utrecht maar kan het zelf al een uur niet vinden. Dit hoort niet het is een speld in een hooiberg.
Ik heb hierin de hoop opgegeven het adres te vinden en de communicatie liep van slecht naar erger. Nadat ik heb vernomen dat ik heb gesproken met een man die zich voordeed als [naam verwijderd door de moderator], (die blijkbaar helemaal niet zo heette achteraf na een vierde gesprek die ochtend,) haakte ik af en ben ik mijn weg gaan vervolgen richting mijn volgende bestemming..

Nadat ik thuis aankwam en mijn gegevens erbij haalde, Ben ik weer aan het bellen gegaan. Ik heb hierin een medewerker gesproken die mij vertelde (na een lang gesprek), dat we de zaken konden voorzetten. Mijn is hierin verteld en beloofd als u voor vanavond 20.00 uur de betaling overmaakt van beide kavels naar mij gaan. Ik heb die bewuste dag gelijk alle openstaande facturen betaald. Mij is hierin duidelijk aangegeven dat ik nu moet wachten totdat ik bericht krijg om op een nieuw afleveradres en afleverdatum.

Wat is het probleem nu. Ik ben de volgende dag terug gaan bellen ivm het doorgeven van mijn mail adres. Toen is mij vertelt dat ik mijn geld terug krijg betreft de kavel kantoormeubilair, En dat ik de aankoop niet krijg. Ik krijg wel een boete over de gemaakte kosten. Zoals op mijn afschriften zien is is niet het gehele bedrag van de kavel kantoormeubilair terug gestort en heb ik zoals beloofd niet mijn betaald product gekregen. ik vind dat ze mij hierin hebben misleid doordat ze een verkeerd adres hebben gegeven en of een onvindbaar adres. Nu moet ik een boete betalen omdat ik het niet kon vinden.

Waarom wil ik mijn geld terug over de betaalde kavel (schoenen)?
Ik heb deze kavel toch betaald die bewuste dag toen het niet zo goed ging met de kantoormeubilair,
Omdat mij werd beloofd die dag na betaling dat ze allebei naar mij gingen.
Ik bied dus op deze veilingsite en uit de regels blijkt dat als je bied en de bieding gaat naar mij dan moet ik ook betalen. Begrijpt u mij hierin niet verkeerd als ik iets bestel dan betaal ik ook. Maar waarom heb ik niet gelijk betaald? Dat komt omdat de kavel schoenen waarop ik geboden heb mijn bieding is overboden. (dat betekend dat ik een mail heb gekregen waarin staat dat de schoenen zijn verkocht aan een andere bieder) (Ik heb deze schoenen destijds van mijn eigen administratie afgevinkt door de mail (overbieding). In een derde mail die ik heb gekregen van Daan Auction B.V stond uiteindelijk naar een geruime tijd dat de schoenen toch naar mijn gaan en dat de factuur klaar ligt.
Wat ik hierin heb ervaren is dat als ik de kavel schoenen niet had genomen mij ook een boete boven mijn hoofd hangt. Ik heb deze betaald omdat ik anders de andere meubilair niet zou krijgen. Ik heb aangegeven voor ik betaalde aan de telefoon dat ik was overboden en hoe zat dat dan?
Ik vind dat ik hierin ben misleid door mij te beloven dat ik na betaling ongeacht wat er is gebeurd de kavels alsnog naar mij gaan en betaald is kopen zo werkt het nu eenmaal op een veilingsite.
En als het niet door kan gaan op een of andere manier dan begrijp ik dat. Maar als mij hier een boete wordt ten laste gelegd dan is dat niet eerlijk omdat ik het vermoeden heb dat iedereen die bied een mail kan krijgen dat hij is overboden. Daarna een mail terug ontvangt voor de factuur en bij niet betalen een boete zal krijgen.
Ik geloof erin dat het een spel was om mij geld af handig te maken..
Laatst gewijzigd door Radar op 26 nov 2017 19:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast vanwege ongefundeerde bewering, persoonsgegevens verwijderd

Nijogeth

Re: Negatieve ervaring met Daan Auctions bv

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Een onvindbaar adres? Dat lijkt me toch echt aan u te liggen.

sylvesterb

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Dus als ik het goed lees was een medewerker bereid u telefonische te begeleiden om op het adres te komen, maar weigerde u dit. Conform de voorwaarden staat Daan Auctions gewoon in hun recht deze kosten in mindering te brengen omdat u de afspraak niet bent nagekomen.

U heeft een keuze gemaakt door om te keren en de meubels niet op te halen, hierop staat een boete. Dat de Tom Tom het adres niet kent betekend niet dat deze niet bestaat.

Daarnaast doet u allemaal aannames die u niet kunt onderbouwen, u denkt dat andere ook e-mails krijgen van Daan Auctions dat ze zijn overboden, maar in het stuk van de meubels blijkt dit niet te zijn gebeurd.

Ik denk dat u bij een rechtszaak niet erg sterk staat, helemaal omdat het een B2B verkoop is geweest en geen consumenten verkoop.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

Wat was dat onvindbare adres ?

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Als u een telefoon in uw hand had, kon u daar op bv maps kijken waar het adres was. Tot een aantal jaar terug bestonden er nog niet eens navigatiesystemen en toch kwam iedereen op de eindbestemming aan.
Een van de voorwaardes bij Daan is als u hiet komt opdagen, of niet betaald u een boete verschuldigd bent. Buiten uw frustratie heen lees ik niets wat abnormaal is.

crazyme

crazyme schreef:Wat was dat onvindbare adres ?
Is dit het ?

Atoomweg ingang achterzijde (via Otto Hahnweg) 65
3542 AA - Utrecht
LandNederland
Dag14-11-2017
Tijd09:00 - 13:00
Utrecht Nederland

A.Ikhmech

crazy me het klopt u bent erg goed op de hoogte het verbaast mij.

Dit adres was niet te vinden. Ik zou inderdaad Telefonisch begeleid worden dit na dat ik anderhalf uur heb gezocht. Ik kon niet eerder bellen omdat Daan niet aanwezig is om acht uur in de ochtend. Pas om negen uur in de ochtend kun je Daan pas bereiken ik was hier al om acht uur. Ivm dat ik hier op tijd wil zijn. Ivm met een Grote huur bus zonder carkickt ga ik niet al rijdend bellen door de straten van Utrecht. Ik heb 4 keer gebeld in drie kwartier tijd en kom hier nog niet uit. Ik ga ook mij zelf en andere verkeer deel nemers niet in gevaar brengen. Daarbuiten Had ik de eerste niet betaald voor de kavel in utrecht. Ik heb deze gestaakt omdat het adres zeker onvindbaar is en ik heb alles gedaan om deze te vinden. 2 uur om een adres te vinden vind ik overbodig zeker als het de eerste keer zaken te doen met dit bedrijf. Ook hoe ik ben behandeld over de telefoon deed mij niet veel goed.

Syvelster b ik ben naar mijn volgend adres gegaan. Die middag bij thuis komst heb ik gebeld en het bij gepraat. Mij is beloofd bij betaling krijg ik gelijk een nieuw ophaal adres. Ook vroegen ze om de kavel in belgie te betalen ook al was ik overboden.
Ik ben hier zeker misleid ik heb geen kavel gekregen er is 38 boete opgelegd voor kavel 1. (je kunt zeker niet zomaar een adres opgeven die niet bestaat) Het ligt niet aan mij, ik lees waar ik heen moet en als mijn navigatie aangeeft het bestaat niet dan pak ik de buurman als nummer omdat de kavel in utrecht ergens een hoekje om moet maar dat was het zeker ook niet...

Dus ik ben ik hier zeker wel in misleid door meerdere medewerkers. Anders zou ik zeker niet betalen.

De kavel in Belgie heb ik ook niet gehad ze hebben het geld afgenomen en ik sta met lege handen...

Ik maak wel kans maar niet alleen ik ga hierin wel door ze hebben 1600 euro gestolen van mij.
Alleen haal ik het niet, Maar ik heb meerdere gesproken die het ook kunnen uitleggen en samen als we een potje vrij maken en we krijgen gelijk (ook al duurt het even) heeft Daan niet te maken met een incassobureau maar een gerechtsdeurwaarder.

Ik denk na deze diefstal want ik heb geen geld meer geen goederen meer en het internet staat vol met mensen die klagen over dezelfde soort trucje.
Misschien verwoord ik het minder goed als anderen maar ik het u een dossier laren zien waarin staat vermeld van begin tot eind hoe het is gegaan.
Het is een kwestie van tijd. Daan is niet de enige veilingsite, er zijn er genoeg, ik heb nooit problemen gehad elders.

A.Ikhmech

neodutchio u begrijpt wel dat ik niet al rijdend praat met mensen in een grote bus.

Elke keer als ik de medewerkers sprak stond ik stil. In drie kwartier heb ik vier maal gesproken met Daan. Vanaf negen uur ben ik gaan bellen tot kwart voor tien. Ik was al om 8 uur in Utrecht. Met Andere woorden bijna 2 uur lang zoeken naar een adres

neodutchio dus in die driekawrtier heb ik vier keer gebeld, iedere keer dat ik belde vroeg ik hoe nu verder en onthield deze, hing op en reed verder, bij verdere instructie stopte ik weer en belde ik...

Neodutchio ik snap dat de voorwaarde is niet komen opdagen geen levering. Begrijp het goed als er wordt aangegeven dit adres en je kan het niet vinden dan bestaat het gewoon niet je mag gaan kijken en zoeken...
Ik vind normaal een speld in een hooiberg, omdat het zo lang duurde was dit ongeloofwaardig.
(Atoomweg ingang achterzijde (via Otto Hahnweg) 65). Deze twee straten moet jij maar eens goed bekijken hoe ver deze van elkaar liggen.

crazy me ik had een navigatie in de bus ingebouwd deze gaf aan het adres niet te kennen.
Ik had los van de navigatie ook een tomtom deze gaf het ook niet aan te kennen.
dus heb ik twee nr s lager genomen iets in die richting die kende het wel. Ben daarheen gereden

A.Ikhmech

Daarbuiten de kavel in belgie was ik overboden. 3 weken later kreeg ik de factuur met de mededeling dat ik moet betalen.

Ik heb niks betaald Pas na dat ze me beloofd hadden na het incident van utrecht dat beide kavels naar mij gingen.

De volgende dag toen het geld binnen was bij hun kreeg ik te horen geen kavels je krijgt de boete .

Toen ik mijn geld terug eiste volledig werd mij alles ontnomen. Telefoon en email werden niet of nauwelijks beantwoord.

Ik ben misleid bestolen en ze praten niet meer met mij. Ik vind meer dan 200 reactie van gedupeerde mensen op het internet nadat ons dit is overkomen.
Wat ik lees bij hen kon ik wel gelijk begrijpen ik had allang door dat dit bedrijf niet klopt, Ik hoop je verder verslag te kunnen in de toekomst van de verder gebeurtenissen. Ik vind het niet normaal in een democratie dat B.V s en of mensen denken zomaar even 1600 euro mee te nemen. wordt vervolgd

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik heb even gekeken. De Otto Hahnweg ligt letterlijk aan de Atoomweg. Google maps geeft aan dat dit zo ongeveer direct aan de A2 is.

crazyme

Het personeel van Daan kon het adres kennelijk wel vinden. Net als alle mensen die dagelijks in dat bedrijvencomplex werken.

In deze tijd een adres niet kunnen vinden kunt u echt niet toerekenen aan iemand anders dan u zelf. Ik vermoed dat stressbeheersing het grote probleem was die ochtend ? (Verkeersdrukte, onbekende bus, onbekende omgeving)

Tip: de meeste telefooons kunnen op "speaker" worden gezet. Dan heeft u geen carkit nodig.

arvandongen

Ongelezen bericht door arvandongen »

A.Ikhmech schreef:neodutchio u begrijpt wel dat ik niet al rijdend praat met mensen in een grote bus.
Ik geef dan altijd de telefoon aan een van de passagiers. Die kan prima telefoneren terwijl hij (of zij) mij de weg wijst.

crazyme

arvandongen schreef:
A.Ikhmech schreef:neodutchio u begrijpt wel dat ik niet al rijdend praat met mensen in een grote bus.
Ik geef dan altijd de telefoon aan een van de passagiers. Die kan prima telefoneren terwijl hij (of zij) mij de weg wijst.
Moet er wel een passagier zijn...

arvandongen

Ongelezen bericht door arvandongen »

Ik las die zin alsof er medepassagiers zijn. Misschien toch niet zie ik nu.

A.Ikhmech

Nijogheth ik weet dat het die twee straten bij elkaar liggen, Ik denk niet dat jij snapt wat ik bedoel.
Het geeft makkelijk aan dat de straat bekend is maar komt het nr niet overeen. Ik bedoelde te zeggen ga erheen en kijk wat ik bedoel. Ik dacht ook voor ik vertrok thuis dit is makkelijk te vinden.

Crzy me ik heb al verteld dat ik erg vroeg was vertrokken ik heb al rekening gehouden met de spits. Ik was die dag al 7 uur vertrokken en 8uur aangekomen, Nogmaals ik heb twee uur gezocht..

Arvandongen zoals je begrepen hebt was ik alleen en in een huur/leen transport. Deze had geen carcickt ook de luidspreker was geen optie. Deze optie luidspreker waren ze niet verstaanbaar.

NeoDutchio

A.Ikhmech schreef:Nijogheth ik weet dat het die twee straten bij elkaar liggen, Ik denk niet dat jij snapt wat ik bedoel.
Het geeft makkelijk aan dat de straat bekend is maar komt het nr niet overeen. Ik bedoelde te zeggen ga erheen en kijk wat ik bedoel. Ik dacht ook voor ik vertrok thuis dit is makkelijk te vinden.

Crzy me ik heb al verteld dat ik erg vroeg was vertrokken ik heb al rekening gehouden met de spits. Ik was die dag al 7 uur vertrokken en 8uur aangekomen, Nogmaals ik heb twee uur gezocht..

Arvandongen zoals je begrepen hebt was ik alleen en in een huur/leen transport. Deze had geen carcickt ook de luidspreker was geen optie. Deze optie luidspreker waren ze niet verstaanbaar.
En maps gebruiken? Telefoon naast je en een prachtige routebeschrijving. U wist bij vertrek al dat het adres niet bekend was in de navigatie, waarom dan niet even gekeken waar u zijn moest? En onderweg mensen de weg vragen net zoals vroeger? U wilt iedereen de schuld geven, maar wilt zelf niet in de spiegel kijken.

Brainless

Ongelezen bericht door Brainless »

Hoe moeilijk kan het zijn... het pand (met meerdere bedrijven) heeft een U vorm en u moet aan de achterzijde de P oprijden.
https://www.google.nl/maps/place/Atoomw ... d5.0550855

A.Ikhmech

Neodutchio & Brainless

ok Duidelijk mbt tot de kavel in Utrecht.
Kunt u mij uitleggen dan waarom na verdere over leg die middag mij werd medegedeeld dat bij betaling van de kavel in utrecht en de kavel in belgie naar mij gaan?
Door dit gesprek die middag, werd het conflict uitgesproken, we konden verder gaan na een betaling van 1600 euro voor 20.00 uur die dinsdag avond.
Ik had geen geld overgemaakt die bewuste dag of de dagen ervoor. Omdat de kavel in Utrecht maar om 156 euro gaat kan dat contant
Er was ook geen geld overgemaakt naar de kavel in belgie omdat ik overboden was en het niet vertrouwde dat ik een mail krijg met de factuur (3weken later)

Zolas u beide hebt gelezen, tijdens het gesprek dat mij is vertelt dat ik beide kavels moest betalen (dus bij thuis komst die middag) antwoorde ik, maar ik ben overboden op kavel in belgie. Waarom stuurt u die factuur? (Ik heb deze al afgevinkt in mijn adminstratie) ?.

Antwoord was, Nee u moet beide kavels betalen anders krijgt u een boete.

Zoals u beide hebt gelezen heb ik verteld ik snap de regels bieden is betalen. Maar ik was overboden in kavel belgie.

Mij is vertelt u krijgt een boete over beide kavels als u niet het volledige bedrag overmaakt dus 1600 euro.

Daarom heb ik het bedrag over laten maken, met als resultaat dat ik contact opnam en mij liet vertellen dat de kavel stoelen weg waren ik krijg hier een boete op.

U begrijpt mij beide mij beide verkeerd een boete van 38 euro is acceptabel geen punt.. De wereld vergaat niet...

Het bedrag van 1600 euro heeft Daan Auction gehouden...

U denkt dus beide dat ik geen kan maak (niet alleen natuurlijk)

NeoDutchio

Een kavel kan gegunt worden of niet. Stel dat een andere bieder een onrealistisch bod heeft gedaan, of simpelweg niet gereageerd heeft op eerdere mailings. Dat wordt nummer 2 automatisch de hoogste bieder en wordt de kavel alsnog aan u gegunt. Als u dan afhaakt voldoet u ook niet aan de voorwaarden en bent u ook een boete verschuldigd.
Op de factuur van België staat een betalingstermijn. Als u te laat bent met betalen kan de kavel alweer doorgegeven zijn aan nummer 3, of het kan opnieuw aangeboden worden in een volgende veiling.
De stoelen heeft u ook niet opgehaald, dus die factuur stond ook nog open. U heeft uiteindelijk wel betaald, maar zo te lezen te laat zodat u de kavels niet meer gaat ontvangen.

sylvesterb

Ongelezen bericht door sylvesterb »

A.Ikhmech schreef: ok Duidelijk mbt tot de kavel in Utrecht.
Concreet heeft Daan Auctions BV niets fout gedaan hierin. Het adres is gewoon vindbaar en zelfs heel duidelijk aangegeven (beide straatnamen zijn gewoon bekend). De fout ligt dus geheel bij u en de boete is dus terecht.

Mogelijk kunt u nu nog eens bellen met Daan Auctions en uw excuses aanbieden dat u fout zat met het adres, mogelijk kunnen ze u dan ook heel simpel uitleggen hoe dat met die andere kavel.

Gesloten